Vraag
Reacties
Kevinmastah
Level 9

Ziggo’s plannen met 4k 2160p uitzendingen

Het blijft angstig stil bij Ziggo omtrent 4k 2160p content.

Leuk een Nextbox en Ci+ met ondersteuning voor 4k. 
Maar eigenlijk hebben we er nog niet zo veel aan.

Want wat heeft Ziggo nu te bieden in 4K ?

Weet iemand de plannen van Ziggo voor meer 4k. Sporadisch een CL wedstrijd in 4k ?

Laten we anders internetsnelheid omhoog gooien want het is nog niet snel genoeg….

Ziggo mag wel eens wat gaan doen met 4k.

Word tijd!!

e-mail meldingen
Aan Uit
231 Reacties 231
wewanl
Level 17

Ik vind persoonlijk dat zenders eerder debet zijn aan het ontbreken van 4K dan Ziggo.

Zolang publieke omroepen geen permanente 4K kanalen lanceren, blijft het een komen en gaan, vrees ik.

Ik ben er van overtuigd als NPO of RTL morgen een permanent 4K kanaal lanceert, dat Ziggo dit gelijk doorgeeft. 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@wewanl ...en ik denk dat NPO en RTL deze investering pas overwegen als het aandeel 4K-TV’s aanzienlijk groter wordt.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Een beetje meewerkende gemeente ik ook handig sateliet schotels zijn niet verboden ook niet geliefd.

0 Kudos
Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

@MR_CHIP indd de upload zou wat omhoog kunnen nog. Maar we hebben internet download en upload. Beter iets dan niets!!

4k 2160p daarentegen helemaal niks….

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

op tv niet nee genoeg films via plex die ik kan kijken of netflix of hbo max

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@wewanl  schreef:

Ik vind persoonlijk dat zenders eerder debet zijn aan het ontbreken van 4K dan Ziggo.

Zolang publieke omroepen geen permanente 4K kanalen lanceren, blijft het een komen en gaan, vrees ik.

Ik ben er van overtuigd als NPO of RTL morgen een permanent 4K kanaal lanceert, dat Ziggo dit gelijk doorgeeft. 

De NPO kan wel een uhd kanaal lanceren, maar met welke content? Geen idee of alles in Nederland al in UHD wordt geproduceerd dat zal nog niet veel zijn.

0 Kudos
Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

@Wim C.  Zo’n schotel das dus ook niet niks om aan te schaffen. Bedankt voor de info

😉

Dus we moeten nog harder aan de bel trekken bij Ziggo. Schotel is ook niet echt een optie voor hier helaaas.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Al wat ouder bericht maar ik vermoed wel passend.

In dit artikel stelt Ziggo zelf dat er in 1 op de 5 woningen een 4K tv staat.

https://www.ad.nl/tech/dit-zijn-alle-tv-kanalen-die-in-nederland-4k-beeld-uitzenden~a9ec14257/?refer....

Het probleem voor de zenders/oproepen is dat ze dan twee kanalen moeten optuigen 1 gewoon HD en 1 UHD dat zullen ze nog niet willen.

0 Kudos
Boris de Kat
Level 16

Ze kunnen natuurlijk ook alleen een UHD kanaal uitzenden, dan moet tv provider er maar een HD signaal van maken.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Boris de Kat  schreef:

Ze kunnen natuurlijk ook alleen een UHD kanaal uitzenden, dan moet tv provider er maar een HD signaal van maken.

Alsjeblieft niet. Dat wordt een drama.

0 Kudos
Boris de Kat
Level 16

Hoezo?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Boris de Kat  schreef:

Hoezo?

Een provider moet gewoon van het signaal afblijven punt. Geen uitleg nodig lijkt mij.

Waarom niet het huidige HD signaal is door de variabele bit rate al deels ondermaats.

Dan zou de provider een 'goede' uhd stream moeten down scalen en de kwaliteit waarborgen?  Dat mag Red Bee in Hilversum dan doen daar heb ik meer vertrouwen in.

0 Kudos
Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

@RoWi.  Of een beetje gaan snijden in HD aanbod om meer ruimte vrij te maken.

4 minder HD kanalen wat totaal komt op 46 HD kanalen. Of hoeveel Totaal HD kanalen Ziggo ook heeft.

Tegenover standaard 2 UHD kanalen.

want nogmaals UHD is er nog helemaal niks. 

Ideaal zou zijn anno 2022

750/100 down/up internet

45 HD kanalen

2 UHD kanalen 

Tv reclame van Coolblue 4k of 8k lastig te kiezen. Er word al reclame gemaakt voor 8k 🙂

Meestal brengt een WK voetbal ook wel wat teweeg met aankoop nieuwe tv toestellen.

Ik denk eerder dat we al 2 op de 5 een 4k tv thuis hebben staan. 1080p is zo jaren ‘00

1080p televisie toestel aanbod bij de winkels is ook minimaal. 
Iedereen die nu een nieuwe tv zal kopen zal minimaal 4k zijn.

0 Kudos
Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

Ziggo moet gewoon kijken na welke HD zenders het minst word gekeken. 
die afschakelen en daarvoor standaard 2 UHD zenders in het pakket opnemen.

Maar zal allemaal wel met extra kosten te maken hebben om 4k in te kopen.

Maar wij abonnees betalen Ziggo voor content.

just sayin

0 Kudos
Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

Sorry @RoWi. maar het begint een beetje erop te lijken dat je Pro Ziggo bent en 4k 2160p wil tegen houden. Je denkt niet echt in oplossingen.

je draagt alleen maar tegen signalen waarom het niet zou kunnen.

0 Kudos
Boris de Kat
Level 16

Er is ruimte zat, ze kunnen al die UHD zenders via IPTV laten lopen, net als 205/Love Nature

Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

@Boris de Kat  Maar daar heb je weer een Next voor nodig niet? Iptv

Ik gebruik zelf een Ci+ module.

Ik ben best technisch maar hier ontbreekt het aan kennis bij mij.

Weet niet of ik dit al eerder heb gevraagd.

Maar is Dolby Atmos ook mogelijk via Ci+ ??

0 Kudos
Boris de Kat
Level 16

Inderdaad heb je daar een Next voor nodig, maar dat geeft toch niet?

Er is toch nergens een wet dat alle pakketten via een CI+ te ontvangen moet zijn?

Er is gewoon geen ruimte voor op de kabel, mijn idee is TV Complete en TV Max alleen via de Next te ontvangen, de andere pakketten ook via CI+

Van Dolby Atmos weet ik niks van helaas.

Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

4k content is er echt al zat indd.

streaming diensten en heb zelf indd ook Plex draaien met 4k content.

Maar live sport uitzendingen Eredivisie, Bundesliga, Europa league, Champions league.

WK in november of andere sporten. Dat is een ander verhaal. 
Zoals kanaal 425 Espn UHD (ook de herhalingen)

maar dan standaard 2 zenders en in 2160p native.

Ik blijf het zeggen. Ik vind het gewoon te weinig.

Komop Ziggo you can do it 🙂

0 Kudos
Kevinmastah
Level 9
Topicstarter

Hoe zit het eigenlijk met kanaal 100 Filmbox?

Waarom is die niet in 4k?