1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ziggo’s plannen met 4k 2160p uitzendingen

Het blijft angstig stil bij Ziggo omtrent 4k 2160p content.

 

Leuk een Nextbox en Ci+ met ondersteuning voor 4k. 
Maar eigenlijk hebben we er nog niet zo veel aan.

Want wat heeft Ziggo nu te bieden in 4K ?

 

Weet iemand de plannen van Ziggo voor meer 4k. Sporadisch een CL wedstrijd in 4k ?

 

Laten we anders internetsnelheid omhoog gooien want het is nog niet snel genoeg….


Ziggo mag wel eens wat gaan doen met 4k.

Word tijd!!

231 Reacties 231
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat gaat nog wel effe duren ziggo go live tv is pas 720p

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 


@Kevinmastah  schreef:

Zou ook mooi zijn als Ziggo Go 2160p gaat ondersteunen voor bepaalde content.

 

Te weinig capaciteit via dvb-c okay dan via Iptv.

Dan graag via de Ziggo go app.

 

 


Dat zullen de providers niet snel doen is mijn verwachting, hopenlijk wordt Ziggo Go ooit voor alle content 1080i of p zoals bij mijn huidige provider. 

 

Toch speelt voor die keuze capaciteit op het eigen tv platform mee, met name voor als heel veel klanten uitgesteld gaan kijken. De app's zijn tot nu toe een extra service nog geen volwaardige vervanger van een mediabox. 

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Je realiseert je dat wensen geld kosten? Dus ja het is erg fijn om een bestand wat je echt wil hebben zo snel mogelijk binnen te krijgen.

Als dat betekent dat mijn abonnement €50 per maand duurder wordt dan denk je al snel, weet je: zet die download aan en dan duurt het vijf minuten, lekker belangrijk. Het hoeft dan opeens inderdaad niet in 2 seconden.

 

Dit is hetzelfde als met 4k, ik heb geen 4k tv omdat ik simpelweg ruim tevreden ben met mijn huidige tv. Ik heb ook niet de ruimte voor een nog groter apparaat waarbij het uit gaat maken of het 4k is of niet.

Wanneer er meer aanbod in 4k komt betekent dit meer investeringen die uiteindelijk verwerkt worden in een abonnement dus wat mij betreft pass.

 

Als jij eens in een vliegtuig opgepropt in de economy zit dan denk je toch ook: Business of 1st class vliegen is een stuk comfortabeler. Waarom doe je het niet? Simpel: de prijs, natuurlijk wil je het wel maar je hebt het geld er niet voor over.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

ja dat ziggo sport UHD kanaal kunnen ze wel weer opheffen. Heel misschien dat ze straks nog wat championsleague duels in native 4k hebben, maar voor de rest doen ze alleen maar aan upscaling sind het vertrek van de f1 en de premier league. Had gehoopt dat ze wel andere competities in 4k zouden gaan uitzenden (La Liga). Maar niet dus. 

 

Mag toch hopen dat we het WK 2022 gewoon in 4k en HDR kunnen kijken zoals de vorige keer op kanaal 999.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Jaapje ieder zijn wensen natuur het abbo wat ik heb is 91 euro.per maand en kan het makkelijk betalen

 

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Het is geen wedstrijd he 😉

Het gaat er niet om of je het makkelijk kunt betalen, het gaat erom of je het ervoor over hebt. Er zijn er ook genoeg die het geld niet hebben en dus sowieso met iets minder moeten doen.

Voor ieder wat wils dus en je neemt af wat je nodig hebt of kunt betalen.

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ziggo Go aka Streaming.

Aantal streaming diensten bieden wel 4k op hun platform. Wellicht met een duurder abbo.

Zou Ziggo ook kunnen doen en dan is er de keus of je meer wil betalen of niet.

 

@RoWi. Waarom kan BV ( Netflix ) met weet ik veel hoeveel Miljoen abonnees wereldwijd wel 4k streamen. Ik gok dat een (Netflix) veel meer abonnees heeft dan Ziggo in alleen Nederland heeft.

En die hebben dan geen capaciteit problemen?

Voor (Netflix) heb je ook niet perse een mediabox nodig. Eigenlijk is een mediabox achterhaald.

 

@Jaapje  Ikzelf ben eventueel best bereid om mijn Internet pakket naar beneden aan te passen 

Om daar eventueel een 4k pakket voor in de plaats te nemen.

 

@superaart Ja vorige jaar aantal CL wedstrijden was om te smullen. Dat was echt Native 2160p.

Ik vond kanaal 999 met de olympische winterspelen tegen vallen. Minder scherp.

maar dat had volgens mij (ergens gelezen) met de codec te maken. X265 ipv x264.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik weet het niet exact, maar ga er maar vanuit dat Netflix een leuk kapitaal kwijt is om het extra data verkeer te vergoeden aan de providers. 

 

Wat Ziggo Go betreft stel Ziggo levert internet en TV aan twee of drie miljoen huishoudens het aantal gebruikers familie leden kan best drie keer zo hoog zijn. Ik vermoed zelf dat het aantal klanten met het duurste pakket bij Netflix wel meevalt.

 

Netflix en de overige diensten gebruiken slimme algoritmes om de hoeveelheid data te beperken.

 

Wat er verder meespeelt geen idee, de capaciteit is wat hier en daar wordt genoemd. 

Wellicht weet je ook wel dat de formule 1 via de app problemen gaf, dat was mede omdat daar ook klanten van andere providers via de Ziggo sport app naar keken.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Het gaat er niet om of je het makkelijk kunt betalen, het gaat erom of je het ervoor over hebt.

 

 

tja ik wil de maximale upload die ziggo biedt dan zit je automatisch al hoger

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Nou de hoogste upload die Ziggo op dit moment in vergelijk met andere bedrijven in de markt levert is een lachtertje. Maar dit heeft niets met dit onderwerp te maken. Ziggo levert echt veel in 4K maar dan niet via zenders maar VoD. Dat is een keuze. En die kan ik wel rechtvaardigen omdat de manier van kijken naar VoD opschuift. Ik denk ook dat Ziggo in spagaat zit. Meer in 4K aanbieden bij Ziggo Sport kost een aardig duitje meer aan inkoop. Voor Ziggo Sport 4K hoeft niet extra betaald te worden Zet men Ziggo Sport 4K in het Totaal pakket dan gaan niet alleen veel mensen klagen. In Totaal moet het 4K kanaal ook aan andere aanbieders geleverd worden en dat wil Ziggo niet.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Dat inkopen in 4k hadden ze bij de premier league en de F1 dan weer geen moeite mee. Maar denk dat de spagaat idd is ontstaan sinds het verlies van deze 2 competities.  Turkse competitie zal dan nog wat mensen trekken (van Turkse afkomst), maar verder is er weinig voor in de plaats gekomen met hetzelfde potentieel. Ziggosport is nu niet echt meer een lokkertje voor nieuwe klanten.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zouden de licentie rechten dan zoveel duurder zijn voor UHD ten opzichte van HD. Zo ja waar zit dat dan in?

Op zich levert Ziggo Sport Totaal via de andere providers wel inkomsten op. Nu Ziggo dit standaard in het TV Max abonnement heeft gestopt levert dat minder op.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Er moet meer betaald worden voor 4K. Niet alleen voor de uitzendrechten maar ook de kosten van aanvoer zijn hoger. Hoeveel dat meer is zou ik niet weten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey allemaal. We zien dat meerdere mensen hier vragen of de moderators toch ook even willen reageren. Dus bij deze, we zijn er en lezen wel mee. Maar eerlijk? We hebben eigenlijk niet echt iets bij te dragen en/of toe te voegen aan wat er allemaal al gezegd is. Er is niet meer informatie op dit moment. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ziggo heeft in ieder geval kanaal 205 Love Nature in 4K en zowel de Ziggo Sport kanalen 14/ 401 / 402/ 403/ 404 /405 / 406

Kanaal 401 wordt vaak ook 4K uitgezonden niet alles maar sommige programma's en wie weet wat de toekomst gaat geven.

 

Ja Ziggo geeft meer de voorkeur aan het Netwerk om daar in te investeren, omdat men dan zonder problemen Ziggo kan blijven ontvangen en van de internet snelheden genieten.

 

En inderdaad 8K is er en evengoed mooi beeld mijn schoonouders hebben een toestel en mijn zwager als je een 4K film kijkt dan is dit gewoon prachtig en zelf hier al 5 kaar een 4K TV en Netflix en andere streaming diensten bieden veel 4K content al aan, het loont. Wanneer Ziggo meer gaat uitbreiden is nog onbekend, maar als dat bekend wordt, komt er een Sticky topic gemaakt door een medewerker en dan worden we daarvan op de hoogte gehouden.

 

@Kevinmastah  ik begrijp wat je bedoeld en wilt, maar geduld hierbij, komt vanzelf en Moderators kijken elke dag topic's na en kunnen ook nog informatie geven.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Alleen kanaal 14 en 205 zijn 4K. De rest is gewoon HD hoor. En dan is op 14 bijna altijd de bron niet eens 4K dus is het upscaled. 
kanaal 425 (espn uhd) is dan weer geen 4K, maar wel 1080p met HDR. Daar zenden ze regelmatig wedstrijden uit waarvan de bron ook echt 1080p met HDR is. 

overigens is kanaal 14 wel degelijk mooier dan kanaal 401 door de hogere bitrate en het upscalen.

 

als je een ci+ module gebruikt is ziggo sport 4K een ander kanaal nummer geloof ik, maar feit blijft dat ze maar twee 4K kanalen hebben op dit moment. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kanaal 400 is de upscaled versie voor de klanten die via DVB-C met smartcard kijken. Kanaal 401 tot 406 zijn gewoon HD.

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Ik blijf het echt heel frappant vinden hoe sommige kroontjes met non argumenten en zelfs onjuistheden Ziggo blijven verdedigen. Soms is het gewoon zoals het is. En daar is niets mis mee. Kanaal 401 4K? 4K op een 8K televisie beter?

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@Dave!  Beweer jij nu dat alle 400 - 406 kanalen 4k zijn? 
En dat kanaal 401 vaak in 4k word uitgezonden?

 

Vreemd. Ci+ kanaal 400 is vaak 1080i upscaled naar 2160p.

Next box is dat kanaal 14 dacht ik

Zelf een ci+ gebruiken.

 

kanaal 425 Espn Uhd Hdr (hlg) is 1080p met 50hz

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

We wachten het nog even rustig af nu.

Maar nogmaals als het WK 2022 niet in 4k word ingekocht en uitgezonden dan gaan we dus achteruit ipv vooruit.

Omdat het EK van 2020 wel in 4k werd uitgezonden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic