1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ziggo’s plannen met 4k 2160p uitzendingen

Het blijft angstig stil bij Ziggo omtrent 4k 2160p content.

 

Leuk een Nextbox en Ci+ met ondersteuning voor 4k. 
Maar eigenlijk hebben we er nog niet zo veel aan.

Want wat heeft Ziggo nu te bieden in 4K ?

 

Weet iemand de plannen van Ziggo voor meer 4k. Sporadisch een CL wedstrijd in 4k ?

 

Laten we anders internetsnelheid omhoog gooien want het is nog niet snel genoeg….


Ziggo mag wel eens wat gaan doen met 4k.

Word tijd!!

231 Reacties 231
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zeker wel, maar is het iets voor elke Ziggo klant ik ben dan nu geen Ziggo klant meer maar Sport is aan mij/ons niet besteed. In het on demand aanbod heeft Ziggo wel een aantal series en films in UHD resolutie. 

 

De drie kanalen van KPN hebben echt zeer weinig meerwaarde in hogere resolutie hooguit Love Nature maar daar heeft het hogere kleuren palet een grotere waarde dan de resolutie maar dat is puur persoonlijk. 

 

Het heeft 10 tallen jaren geduurd voor de reguliere tv in HD beschikbaar was. Ziggo heeft zelf HD nu pas op de rit, UHD is echt nog toekomstmuziek dat ligt niet alleen aan Ziggo. Als in iedere woning een 12k TV of nog hoger staat zullen er mogelijk meer lineaire kanalen in UHD met HDR beschikbaar zijn. 

In ieder geval vanuit de VodafoneZiggo nieuwsgeving is er niet veel bekend over de ontwikkelingen. Pas als daar iets definitiefs over te melden is zal er iets bekend worden gemaakt.

 

@Kevinmastah wil jij Eva Jinek of het journaal of heel Holland bakt dan ook in 8k resolutie zien? Voor mij heeft het gewoonweg geen meerwaarde bij bepaalde producties. 

Zover ik weet wordt in Nederland niet eens zoveel in UHD 4K gefilmd en behalve Japan of andere Aziatische landen is 8k hier echt verre toekomst. Zover loopt Ziggo niet achter de feiten aan kom dan met verwijzingen naar beschikbare TV kanalen.

 

Die paar reageerders hier zijn niet bepalend voor de Ziggo klanten, ik durf wel te stellen dat het gros niet een door heeft of ze HD opgeschaalde UHD of Native UHD kijken.

 

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@RoWi. Ik heb al 10 jaar een 4k tv.

sterker nog dit is mijn 2e 4k tv.

Ik wilde alleen maar zeggen dat 8k er ook al is.

Ik zou best talkshows in 4k willen zien. Why not? Meer scherpte, meer detail. 
Haaaarscherp beeld. 
Sterker nog, alle zenders content mag van mij in 4k 2160p. Ik heb oog voor detail.
Waarom blijven hangen in het verleden? 1080i.

(Verouderd techniek)


Zo kan ik bijvoorbeeld echt niet meer naar 480p dvd kwaliteit kijken. Jij Rowi hebt daar blijkbaar minder moeite mee. 


Trouwens als je bent overgelopen naar de concurrent Kpn, wat doe je nog op het Ziggo forum? Klinkt rotter dan ik het bedoel 😉

 


Mooi voorbeeld weer vandaag.

16:30 Fortuna - Ajax. De enige wedstrijd Live om dit tijdstip vd eredivisie.

Op Espn 2 ipv kanaal 425 Espn UHD.

425 UHD is nu Ajax tv op.

Kansloos daar betaal je dan extra voor.

en ik ben niet eens voor Ajax 🙂

 

kanaal 425 is UHD 1080p I know. Niet eens 2160p. 1080p uhd is alsnog scherper dan 1080i.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

480 en 576u trekt ook mijn UHD tv niet. Dan moet er teveel worden bij verzonnen. crime en Investigation in SD was ons een doorn in het oog zeker omdat dit kanaal in een betaald pakket zit.

 

425 is enkel UHD vanwege de HDR toevoeging.  Dus feitelijk HD + HDR. Ik vermoed dat je HDR bedoelde dus meer kleur bits per pixel. 

 

Er is niks verouderd aan 1080i, 

Voor Ziggo Go wordt 720p toegepast alleen de ondemand titels zijn 1080i.

 

Naast dit forum ben ik ook af en toe actief op het T-Mobile forum.

 

Ik was vanwege het opdoeken van het op TV gebied kwalitatief betere Telfort 'overgelopen' naar Ziggo nu ben ik terug hoofdzakelijk omdat bij KPN een door ons veel gekeken kanaal in het basis pakket zit. En wat andere zaken, zoals het in mijn ogen ontrechte maar 2 dagen mogen terugkijken via een mediabox voor TV Start klanten.

 

Uiteraard oogt 1080p scherper omdat daarbij het volledige scherm wordt ververst zo is 720p feitelijk ook scherper dan 1080i daarbij worden 540 lijnen per frame ververst.

 

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

We dwalen een beetje af.

Laten we on-topic blijven.

 

2160p 4k content bij provider Ziggo.

Wat, waar en wanneer?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ziggo heeft daar echt geen datum voor 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ga maar ergens vanaf 2030 uit ofzo, dit heeft echt geen prioriteit inderdaad en er zal maar een kleine groep mensen zijn die hier iets om geeft

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ziggo heeft ons zelf lekker gemaakt met sporadisch een CL wedstrijd in native 2160p vorig seizoen. Dus het was er al wel.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het enige wat mij enig zins boeit is het love nature kanaal

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat hangt helemaal van de content leveranciers af zo eenvoudig is het.  

Ziggo of eigenlijk NPO heeft een kans laten liggen door het Songfestival afgelopen jaar niet in UHD en Dolby Atmos door te geven.

 

De winter spelen was om eerlijk te zijn ook niet geweldig. Voor lineaire TV staat in Nederland UHD echt nog in de kinderschoenen. De ontwikkeling van Televisie schermen zal altijd voor blijven lopen op de leveranciers. De gaming industrie houd het wat dat betreft beter bij.

 

Ik verwacht zelf dat 2030 nog te vroeg is voor de omroepen. Voor lineaire TV is de betere term UHD, 4k slaat alleen op de resolutie films worden in een ander UHD formaat geschoten.

 

Meer dan de evenementen en een verdwaalde wedstrijd zal er niet in zitten.

 

Mocht er binnenkort een moderator langskomen zal deze iets schrijven in de bewoordingen dat zodra er meer bekend is dit met ons gedeeld zal worden. 

Dus wat onbekend.

Waar onbekend

Wanneer onbekend

Meer dan het huidige aanbod zit er niet in.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo heeft ons ook lekker gemaakt met delen van de F1 in UHD. Nog niet eens volledig.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

lekker offtopic..... De western "For a Few Dollars More"  uit 1965  flink geupscaled aan het kijken op mijn 55" 4K TV.....Ik zou die op  een jaren 70 Philips kleurenbak nog net zo mooi vinden. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Buurman  schreef:

lekker offtopic..... De western "For a Few Dollars More"  uit 1965  flink geupscaled aan het kijken op mijn 55" 4K TV.....Ik zou die op  een jaren 70 Philips kleurenbak nog net zo mooi vinden. 


Deze films zijn analoog, vaak in heel hoge kwaliteit opgenomen, die kunnen bijzonder mooi gedigitaliseerd worden. Er zijn nog genoeg regisseurs die zweren bij analoog.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik had het idee dat het Love Nature kanaal alleen werd gebruikt door winkels als de Mediamarkt om 4K-TV’s te verkopen. 😦

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind de beeldkwaliteit van Love Nature UHD echt niet super goed. Ik zie op YouTube genoeg materiaal wat veel mooier en scherper oogt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Er wordt inderdaad nog heel veel cellofaan(film) gebruikt zeker voor live action. Delen waar CGI in zit wordt vaak wel meteen digitaal vast gelegd. 

 

Cellofaan heeft geen last van pixels dat is het grote voordeel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naar verluidt is Love Nature 4k via Ziggo ook opgeschaald.

 

In ieder geval zullen sommige documentaires verbeterd zijn. Vergeet niet de eerste UHD opnames waren alleen in de hogere resolutie de kleur verbetering de HDR varianten kwamen pas later. Het is niet gezegd dat alles wat we op Love Nature zien in native UHD is vastgelegd.

 

Via Ziggo kan ik er weinig over schrijven daarvan ken ik enkel de HD variant dat zag er opgewaardeerd door mijn TV al goed uit.

 

Als je in de geschiedenis van Love Nature duikt vind je dat dit kanaal eerder (2006) Oasis HD heette kortom de kans dat we ouder niet Native UHD materiaal zien is groot.

 

Ik heb ook via een app op mijn 4k TV gekeken toen was het lineaire kanaal niet beschikbaar dat leek inderdaad beter. Hoe het exact zit geen idee. Maar dat bedoel ik dus wat ik eerder in dit topic schreef over de bitrate's 

Geen idee welke bitrate Ziggo voor de UHD/4k variant gebruikt is dat minder dan 20 Mbps zal je dat merken. 

 

En het verschilt enorm per tv scherm bepaalde merken werken met alle HDR varianten goed en bepaalde merken weer minder, en kijk je via een mediabox of direct op je TV en welke Mediabox allemaal factoren die mee spelen in de kijkbeleving.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Blijft de vraag natuurlijk: ondanks dat het aanbod van 4K smart-TV overweldigend is en de verkopers er vrijwel alles aan doen om je met zo’n grote doos naar huis te sturen, is dit het wel het moment om een 4K-TV te kopen?

  • het aanbod van zenders en/of programma's in UHD bij Ziggo en KPN is behoorlijk beperkt
  • een aantal streamingdiensten levert UHD-kwaliteit
  • als het HDMI-signaal via een geluidsinstallatie naar de TV loopt dan moet die geluidsinstallatie ook 4K ondersteunen
  • HDMI-kabels moeten minimaal versie 2.0 zijn
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

qua streaming diensten die ik zelf in 4k gebruik 

dat zijn netflix en hbo max

love nature is niet te bekijken als ik mijn mediabox op 1080p instel ook is dit een iptv stream 

geen idee wat de bitrate is maar die lijkt soms wel laag ja 

 

  • als het HDMI-signaal via een geluidsinstallatie naar de TV loopt dan moet die geluidsinstallatie ook 4K ondersteunen

en daarom hou ik van een hdmi splitter met audio extractor gewoon optische kabel vanuit splitter richting sounbar of andere audio device 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor kabels gelden geen versies nummers daar is de aanduiding High speed of Ultra High speed voor bedoeld. De versie nummers is puur voor de hardware waarbij de HDCP versie het meest belangrijk is.

 

Is het kopen van een 4K tv wel of niet Zinvol dat is een goede vraag prijs technisch maakt het zover ik weet weinig verschil en in de meeste winkels zal je goed moeten zoeken om een niet 4k tv te vinden.

 

Voor lineaire tv zou ik zelf zeggen wacht nog maar even. Heb je een PlayStation 5 of andere zaken waar 4k/ UHD ondersteuning nuttig voor is dan zeg ik doen waarom niet.

Kevinmastah
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ook nergens een overzicht welke wedstrijden ze op kanaal 425 Espn UHD uitzenden.

Als mijn club speelt check ik altijd eerst kanaal 425 om dan vervolgens teleurgesteld te worden dat op dat kanaal geen wedstrijd te zien is. Het is allemaal zo random.

 

Ziggo graag meer duidelijkheid. Want dit is gewoon sneu op de manier hoe het nu gaat.

Betaal voor extra pakket. Beetje extra service zou jullie goed doen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic