Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
BramZwier
Level 1

Ziggo onscherp op Sony Bravia XR A80L

Als ik op mijn tv (sony bravia xr a80l) ziggo aan zet lijkt het beeld niet scherp. Als ik echter netflix of youtube aanzet is het beeld vlijmscherp. Kan iemand dit uitleggen en verhelpen? Vooral als ik sport kijk lijkt het echt niet scherp

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
3 Reacties 3
Steefb
Level 20

Moderne tv's zijn vaak per ingang beeldverbeteraars te regelen, meestal is het beste ze zoveel mogelijk uit te zetten.

Op mijn bravia  heb ik voor sport de scherpte flink verhoogd, ook de motionflow ingesteld op 2.

En de Bravia doet de upscaling beter dan de next, zet de next op 1080 p of i.

Voor 4k gebruik je dan alleen apps op je tv. Ziggo tv levert toch geen tot nauwelijks 4k.

Ik kijk nogal veel voetbal en merk nogal wat verschil per uitzending. Bij ziggo sport is het wisselend.

NOS redelijk goed.

Viaplay hooguit matig.

ESPN is met z'n uhd kanaal zeer goed en gewoon goed op de andere kanalen.

Dit is wel een beetje een nadeel van grote tv's, beeldkwaliteit wordt belangrijker.

M'n vorige 55 inch was veel toegefelijker dan m'n huidige 65 inch.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @BramZwier en hartelijk welkom op de Ziggo Community!

Dat is een mooie tv die je daar hebt! Het is dan inderdaad fijn om ook scherp beeld te hebben wanneer je naar sport kijkt. We denken graag met je mee.

Ik sluit me aan bij @Steefb en vraag me af of je inmiddels al wat hebt kunnen testen, eventueel met behulp van het linkje dat gedeeld is door @S4R

En voor onze duidelijkheid: ervaar je dit bij het gebruik van de Mediabox Next Mini, via de Ziggo GO-app op de tv, of bij het streamen daarvan vanaf je mobiel?

0 Kudos