1
Vraag
2
Reacties
Floorjw

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo on demand - terugkijken

Ik kijk tv met CI+ module van Quantis..

 

sinds enige weken kan ik alleen nog maar naar NPO 1,2,3 terugkijken, bovendien staan er maar een paar programma’s om terug te kijken. Is dit in het kader van het Ziggo ontmoedigingsbeleid en om klanten de deur naar de concurrent te wijzen?

 

p.s. ik weet dat ik op Ziggo Go kan terugkijken, maar het gaat om terugkijken op de tv

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De commerciëlen hebben zich volledig terug getrokken uit Uitzending gemist.

De NPO is gebonden aan wat de makers en eigenaren van de programma's wensen, zoals de Britse series die je niet terug kan kijken.

Zij willen dat je via hun app terugkijkt en het liefst betaald voor nog meer terugkijk en vooruitkijk mogelijkheden.

Apps b.v.: KIJK / NPO Start / RTL XL / NLZIET

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De commerciëlen hebben zich volledig terug getrokken uit Uitzending gemist.

De NPO is gebonden aan wat de makers en eigenaren van de programma's wensen, zoals de Britse series die je niet terug kan kijken.

Zij willen dat je via hun app terugkijkt en het liefst betaald voor nog meer terugkijk en vooruitkijk mogelijkheden.

Apps b.v.: KIJK / NPO Start / RTL XL / NLZIET

Floorjw
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

op Canal Digitaal kan ik letterlijk ALLE programma’s terugkijken, gratis welteverstaan. Is dan wel vreemd dat Ziggo slechts een enkel programma er op mag zetten…….

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het uitzending gemist systeem waar dit om gaat is een verouderd systeem. 

 

Via Ziggo Go en de nieuwere Mediaboxen kunnen we ook bijna alles terugkijken. 

 

Ziggo bepaald verder niet wat er beschikbaar is dat zijn de content eigenaren.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ziggo zou tv- gemist beter helemaal kunnen schrappen. Stelt niets meer voor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Floorjw  schreef:

op Canal Digitaal kan ik letterlijk ALLE programma’s terugkijken, gratis welteverstaan. Is dan wel vreemd dat Ziggo slechts een enkel programma er op mag zetten…….


@Floorjw Bij Ziggo kun je ook vrijwel alles gratis opnemen en terugkijken met de Next, de Next mini en Ziggo Go mogelijkheden met apps en browser.

 

Uitzending gemist is een techniek waar de commerciëlen geen moeite meer in willen steken en geen content meer willen aanleveren en wat al een tijdje aan het uitdoven is en de doelgroep te klein is geworden voor de moeite en de tijd en het geld.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Floorjw

Ik kan mij goed voorstellen dat je hier flink van baalt 😞 Via Ziggo Go of andere mediaboxen kun je inderdaad wel terugkijken. We kunnen altijd even naar je abonnement kijken als je dat wil 🙂 

Janah46

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben het daar helemaal mee eens. Ziggo On Demand is volstrekt onbetrouwbaar. Naast het feit dat veel programma's wegens een of ander contract niet meer terug te zien zijn via On demand, moet je ook maar afwachten wat er nog wel komt. Zo heb ik twee weken achtereen "Tot hier toe" niet kunnen terugzien, terwijl dat 3 weken geleden nog wel het geval was. Heb het nagevraagd bij NPO, deze verwijzen naar Ziggo. Bij ons komt er glasvezel. Ik beeindig dan mijn abonnement bij Ziggo. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Janah46 Met welk apparaat gebruik je On demand? Met de Humax?

Dat is een DVB-C techniek die al niet meer ondersteund wordt door de commerciële zenders en is nooit beschikbaar geweest bij glasvezel.

 

Bij glasvezel krijg je een mediabox die vergelijkbaar is met de Next of Next mini die je bij Ziggo kunt krijgen in bruikleen bij het juiste abonnement, dat is bij de glasvezel leveranciers niet anders, daar zul je ook het juiste abonnement moeten hebben voor een mediabox tegen een vergelijkbare prijs.

Janah46

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik gebruik inderdaad Humax 5300C. Mijn probleem zit niet bij de commercielen. Ik kijk daar zelden naar. Het gaat om de uitzendingen van NPO. Ook die zijn steeds minder beschikbaar bij On Demand. Ik heb "Even tot hier" terug willen kijken, maar deze staat er niet op (NPO1, zaterdag). Vorige week kon het ook al niet. Maar de week ervoor ging het wel. De NPO wijst naar Ziggo en bij Ziggo word ik ook niks wijzer. Abonnement wordt steeds duurder en de service minder. Daarom stap ik binnenkort over naar andere aanbieder, misschien dat het daar (iets) beter is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Janah46 Denk je op je gemak iets terug te kunnen kijken, wordt het je niet gegund. Ik kan me voorstellen dat je hier goed van baalt en contact hebt opgenomen met de NPO om je onvrede te delen. Vreemd genoeg kijk ik er wel van op dat de NPO jou weer naar ons doorverwijst. Zij zijn namelijk verantwoordelijk voor het beschikbaar stellen van de programma's via 'uitzending gemist'. Als een bepaalde uitzending niet in het overzicht staat, dan heeft de uitzendende partij ervoor gekozen om dit programma niet aan te bieden via On Demand. Mogelijk wordt het op een later moment alsnog gedeeld, maar daar heb ik geen zicht op. Heb je in de tussentijd op een laptop of mobiel apparaat de uitzending(en) via Ziggo GO of  NPO Start terug kunnen kijken?

Zoals @Bert overigens terecht opmerkt heb je dit probleem niet wanneer je overstapt naar een Mediabox Next of een Next Mini. Bij dit product heb je namelijk de optie om gebruik te maken van Replay TV waarbij je - afhankelijk van je abonnement - 2 dagen of maximaal 7 dagen vrijwel alles kunt terugkijken. Daarnaast zit er op deze mediaboxen een NPO Start App. Deze boxen zijn alleen afneembaar in combinatie met een Internet abonnement van Ziggo. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic