Vraag
Reacties
Oplossing
Radec
Level 4

Ziggo on Demand popup verschijnt niet en reageert niet met rode toets

Hey Ziggo Community,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende, ik heb van al geprobeerd maar kom er niet uit.

Ik heb sinds een jaar een LG OLED C7 tv. Ik kijk tv middels een CI+ module.

Normaliter wanneer je een tv uit standby haalt, geeft de CI+ module tweemaal een popup weer met een rode toests en de tekst Ziggo on Demand. Vervolgens wanneer je op de rode knop drukt kom je in het Ziggo on Demand menu. Beide werken niet op mijn LG TV.

Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:

• Getest of de rode toets defect is op de afstandsbediening. Deze werkt, wanneer ik op de scrollknop klik, kan ik vervolgens met de rode toets een ondertiteling selecteren, hier reageert de tv wel op.
  • hbb-tv in en uitgeschakeld, zonder resultaat.
  • Bekabeling gecontroleerd, alles is nieuw, AOP is nieuw, vervolgens gaat er een Hirschmann 4G dekkende kabel na een Hischmann HMV41 versterker, vanuit de versterker loopt er een Hirschmann 4G dekkende kabel naar mijn LG tv.
  • Andere CI+ module geprobeerd.
  • Andere Smartcard geprobeerd.
  • Op mijn Sony tv boven werkt Ziggo on Demand wel gewoon.
  • LG tv geüpdate naar de nieuwste versie middels usb-stick (05.80.15).
  • LG tv teruggezet naar fabrieksinstellingen, hierdoor raakte ik mijn gecalibreerde instellingen kwijt. Deze heb ik dan weer opnieuw ingesteld met een CalMAN 6 en bijbehorend DV profiel.
  • Ziggo klantenservice gebeld, zij kunnen een monteur sturen, maar als het niet aan hun signaal ligt kost het mij € 50,-. Signaal is prima, ik heb omdat het signaal juist slecht was toen ik hier naar verhuist ben alle kabels vervangen en een versterker geplaatst. Ook toen is een monteur langsgeweest die alles heeft doorgemeten en dat het in orde is.
  • LG klantenservice gebeld, alles nagelopen, mijn tv functioneert na behoren.
  • CI+ module gereset en geüpdate. Instellingen van popup staat op 2 en Ziggo on Demand status is geactiveerd.

Iemand anders met een soortgelijke ervaring en hoe dit is verholpen? Ik zou jullie erg dankbaar zijn!

Met vriendelijke groet.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Radec
Level 4
Topicstarter
Hey youriy Teun het is opgelost! Blijkbaar lag het toch aan de Quantis module. Ik dacht dat ik de modules al eens verwisseld had om te testen waar de fout lag, maar blijkbaar heb ik alleen de smartscards geruild om te testen. Nu met de module verwisseld werkt on demand!

Klantenservice gebeld, sturen me netjes een nieuwe module toe.

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!!

Bekijk in context

Ga naar reactie
16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
youriy
Level 17
Dus je hebt 2 verschillende modules geprobeerd die allebei niet werken met de LG en wel werken met je sony tv. Dan ligt het toch echt aan (het ci-slot van) de tv.
Je kunt het nog een keer proberen met een kabel direct op het aop om een andere oorzaak uit te sluiten.
Teun
Level 17
Rare vraag, maar neem aan dat je wel een 1.3 module gebruikt??

Teun
0 Kudos
youriy
Level 17
Nog een ding vergeten.
Je tv heeft toch wel internetverbinding?
Radec
Level 4
Topicstarter
Dankjewel voor het snelle reageren wn meedenken!

youriy mijn tv is bekabeld verbonden met het internet. LG apps zoals bijvoorbeeld Netflix en YouTube werken prima.

Ja het lijkt me sterk dat de CI aansluiting in de tv een defect heeft. Alle functies van de tv werken. Alle signaalwaardes zijn uitstekend en het signaal op zich is altijd > 90%. Ik kan de CI+ module gewoon raadplegen etc. Ik heb een vermoeden dat ik gewoon een instelling over het hoofd zie. Hetgeen wat ik ook vreemd vind is dat wanneer ik op het scrollwiel klik dat ik vervolgens via de rode knop de ondertitelong van de zender kan instellen, misschien dat die de Ziggo on Demand functie overruled. Maar dan zouden er toch meer mensen hier last van moeten hebben lijkt me. Ik zal heus niet de enige zijn die een Web OS tv van LG gebruik icm een CI+ module.

Teun ja beide CI+ modules zijn 1.3.
0 Kudos
Teun
Level 17
Heb zelf ook een LG oled met webos, maar gebruik de horizon box. We bezorgen ze veel in onze winkel maar nog nooit geen problemen gehad. Dit probleem daarentegen is wel raar, waar ik dan zo geen antwoord op weet. De module kun je ook terugzetten naar fabrieksinstelling. Ook al geprobeerd?

Teun
0 Kudos
Radec
Level 4
Topicstarter
Teun ja ik heb de module meerdere malen gereset en heb het nog wens voor je gedaan. Wat me opvalt nu is wanneer ik bij on demand instellingen kijk onder service area, hier staat 0, klopt dit?
0 Kudos
Teun
Level 17
Wat ook nog kan, dat je storing hebt op de VOD kanalen, deze zitten rond de 400 mhz (441, 443 en 449 mhz). Maar dat zal je moeten meten.

Teun.
0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan als test op je telefoon/tablet een LG remote app installeren, doet de rode knop het hier wel dan ligt het dus aan je AB
0 Kudos
youriy
Level 17
quote: "Wat me opvalt nu is wanneer ik bij on demand instellingen kijk onder service area, hier staat 0, klopt dit?"

wat staat daar dan bij je sony tv?
0 Kudos
Radec
Level 4
Topicstarter
youriy Teun goede tip. Ik laat het jullie vanavond weten!
0 Kudos
Teun
Level 17
We horen het graag. Teun
0 Kudos
Radec
Level 4
Topicstarter
Hey Teun, sorry voor de late reply, net thuis van werk.

Helaas, me tv boven geeft dezelfde serving area aan, hier ligt het ook niet aan. 😞

0 Kudos
Teun
Level 17
Dan zou het toch wel eens aan de on-demand frequenties kunnen liggen, maar dan moet er gemeten worden. Is er een mogelijkheid om een vaste kabel direct van je aansluiting naar de LG tv te gaan?? Dat zou je nog eens kunnen testen, bij mij raken de mogelijkheden ook op. Meestal moet je dit thuis zien, maar daarvoor wonen de meeste topicstarters te ver weg.
vervelende situatie. Misschien kan een van de moderatoren je signaal eens meten.

Teun
0 Kudos
Radec
Level 4
Topicstarter
Hey youriy Teun het is opgelost! Blijkbaar lag het toch aan de Quantis module. Ik dacht dat ik de modules al eens verwisseld had om te testen waar de fout lag, maar blijkbaar heb ik alleen de smartscards geruild om te testen. Nu met de module verwisseld werkt on demand!

Klantenservice gebeld, sturen me netjes een nieuwe module toe.

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!!
Ga naar reactie
Teun
Level 17
Kijk dat zijn weer goede berichten!!!:grinning: Goed om te horen.

Teun
0 Kudos
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hi Radec, welkom op de Community. Leuk dat je ons gevonden hebt en hier je vraag hebt voorgelegd!

Onze leden hebben super veel tips gegeven. @iedereen, bedankt daarvoor! En de oplossing is inmiddels al gevonden. Dat is mooi. Fijn dat je dat ook met ons deelt 🙂 Mocht je weer eens de input van onze Community gebruiken, dan weet je ons te vinden!
0 Kudos