Ik heb een ziggo next box een Sony tv en een Sonos arc
ziggo next verbonden met de tv via HDMI kabel en Sonos verbonden met HDMI kabel met de tv.
wanneer ik met de afstandsbediening van de ziggo next de tv uitzet gaat de Sonos in mute stand
als ik dan via de Sonos app naar de radio wil luisteren zegt de app dat de Sonos offline is.
als ik de tv uitzet met de afstandsbediening van de tv heb ik dit probleem niet.
Gebeld met ziggo en hadden het idee om de afstandsbediening van de ziggo next los te koppelen van de tv, maar dan heb ik twee afstandsbedieningen nodig om de tv aan en uit te zetten en dat is niet de oplossing!
wie heeft er een oplossing voor dit probleem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helder, een paar uitzonderingen buiten beschouwing gelaten is de afstandsbediening bij een TV doorgaans enkel geschikt om de TV zelf aan te sturen. En via HDMI de volume en soms de ingangs bron van een soundbar. Een mediabox aansturen is meer uitzondering dan regel daar is een universele afstandsbediening voor nodig.
Dat ontkoppelen in het menu van de Next lukt dus niet? Mischien dat @Ronihd u daar mee kan helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi,
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.
Dezelfde configuratie heb ik ook alleen heb ik een Philips TV en ik ervaar het probleem wat jij hebt niet.
De Sonos heb ik aangesloten op de 3e hdmi port met de geluid ondersteuning is dit ook aanwezig op je Sony tv ?
hallo, dank voor je reactie de Sonos. Is aangesloten op de e ARC. Poort
maar het vreemde is dat het niet altijd gebeurd, het gaat een paar dagen goed en dan ineens gebeurd het weer verschillende keren achter elkaar
@John Havelaar, hoe is het nu met de Sonos aansluiting? @Ronihd kan vast nog even met je meedenken 😄
@John Havelaar schreef:
- Hallo, het is nog steeds hetzelfde ik heb ook nog met Sony gebeld en die zeiden dat Sonos niet compatibel is met Sony sync .
- maar op mijn vraag van het gebeurd niet altijd konden ze ook geen duidelijk antwoord geven.
- denk erover om de Sonos optisch aan te sluiten maar dan wordt het geluid minder zoals ik gelezen hebt en optisch ondersteund ook geen DolbyAtmos
Raar verhaal dat het niet compatibel is met elkaar.
Misschien kan je iets met de CEC instellingen ?
https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/ misschien heb je hier wat aan ?
vindt het ook een raar verhaal, ik zal eens naar Sonos bellen of dit klopt wat ze bij Sony zeggen.
het is ook zo vreemd dat het probleem zich niet elke keer voordoet, de laatste vier dagen gaat het gewoon goed.
Hej @John Havelaar! Nog verder gekomen met eventueel contact vanuit Sonos of?
hoi Carlien, Sonos zegt dat het wel compatibel is en weet eigenlijk ook niet wat ze er mee aanmoeten.
ze zouden het voor leggen aan de techneuten binnen Sonos maar nog geen reactie gekregen.
zal volgende week zelf maar weer eens contact opnemen.
@John Havelaar U schrijft dit:
wanneer ik met de afstandsbediening van de ziggo next de tv uitzet gaat de Sonos in mute stand
als ik dan via de Sonos app naar de radio wil luisteren zegt de app dat de Sonos offline is.
Al ken ik Sonos niet mute is op elke systeem die ik wel van het gebruiken ken niks meer dan het geluid van de luidsprekers uitzetten, het systeem zelf blijft aan. Daar is vaak een mute knop voor aanwezig op een afstandsbediening. Dat de afstandsbediening van de Next bij het in stanby zetten van deze box het Sonos systeem in standby zet lijkt mij logischer dan enkel op mute, of is de mute stand bij Sonos hetzelfde als standby?
De tweede vraag die ik dan heb als u de afstandsbediening van de TV gebruikt gaat dan enkel de TV uit en blijft uw Sonos dan aan staan dus niet in standby stand? Met andere woorden staat Bravia sync wel aan?
Ps. Als u een optische kabel gaat gebruiken tussen de TV en de Sonos zult u ook twee of meer afstandsbedieningen moeten gebruiken, er zijn maar een minimaal aantal apparaten die middels een optische verbinding aan of uit gaan.
Hallo Rowi, op de Sonos zit aan de voorkant een led lampje als hij in stand-by stand staat is het lampje wit en in mute stand is deze groen.
Als de tv uitgeschakeld wordt met de afstandsbediening van de tv dan blijft Sonos in de stand-by stand staan maar met de ziggo afstandsbediening vaak niet dan wordt hij groen en staat dan in mute stand.
Het vreemde is dat het niet altijd gebeurd.
Sony sync staat uit en kan deze niet in of uit schakelen.
Als ik de HDMI kabel uit de Sonos haal dan kan ik wel Sync in of uit schakelen.
Volgens Sony is dit een teken dat Sonos niet compatibel met Sony.
Heb ook nog geprobeerd om de Sonos los te koppelen van de ziggo next maar dit lukt me niet want hij koppelt automatisch aan de tv of Sonos
En alleen de afstandsbediening van de tv gebruiken om de tv en ziggo next aan of uit te zetten lukt niet,
Dit schijnt niet te werken met de Sony afstandsbediening heb ik ergens gelezen.
Misschien dat jij hier een oplossing voor weet om alleen de afstandsbediening van de tv te gebruiken om de tv en ziggo next te bedienen.
Dank u voor de toelichting. Een oplossing heb ik nog niet direct wat ik nu uit dit bericht opmaakt lijkt het erop dat de Sonos niet altijd de juiste opdracht ontvangt vanuit de afstandsbediening van de Next. Daar kan de TV in meespelen, omdat deze ertussen zit.
Hoe bedoelt u dat loskoppelen is dat via het menu van de Next voor de 1 knop optie voor het aan en uitzetten?
ik wil eigenlijk de afstandsbediening van de tv gebruiken om de tv en ziggo next in en uit te schakelen en zenders kunnen kiezen maar dit lukt niet.
De afstandsbediening van de tv kan ik niet koppelen met de ziggo next.
Dit om te proberen of het probleem zich dan nog voordoet.
Omdat dit niet lukt wilde ik in het ziggo next menu bij afstandsbediening bediening koppelen met tv of Sonos dit uitzetten.
Dan heb ik wel twee afstandsbedieningen nodig maar het is maar om te proberen
Helder, een paar uitzonderingen buiten beschouwing gelaten is de afstandsbediening bij een TV doorgaans enkel geschikt om de TV zelf aan te sturen. En via HDMI de volume en soms de ingangs bron van een soundbar. Een mediabox aansturen is meer uitzondering dan regel daar is een universele afstandsbediening voor nodig.
Dat ontkoppelen in het menu van de Next lukt dus niet? Mischien dat @Ronihd u daar mee kan helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.