Ik ben het een beetje at dat jullie je allemaal verschuilen achter routers en WiFi versterkers
zoals al vele mensen voor mijn hebben gezegd ligt het gewoon aan de mini next van jullie??? Als een chromecast en en andere streamingdiensten het gewoon foutloos doen en jullie krijgen dat niet voor elkaar met die mini next dan is het gewoon voorbij en gaan we over op de glasvezel??? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd
Of jullie bieden mij een alternatief aan of ik gooi de hele rotzooi weg van jullie en ik stap gewoon over en kom niet aan met een netwerk kabel want dat gaat niet bij ons
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je bent nu op een klant helpt klant forum je probleem aan het bespreken.
Welk modem heb je precies, de Deco's zijn wifipunten.
Heb je de Deco's al een keer volgende de volgende stappen geïnstalleerd? Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd wel langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten, maar dat kan ook na het weekend worden.
weggooien zou ik niet doen de next (mini) is in bruikleen en als je die na het beëindigen van het abonnement niet retour stuurt krijg je de rekening voor het niet retour sturen,
hoe zijn de Deco’d verbonden met het modem bekabeld of draadloos ?
Helaas zal een verbinding via glasvezel een wifi probleem niet oplossen.
Wat gaat er exact mis met de Mini?
Ook een Chromecast en streamapps zijn afhankelijk van een goede internet verbinding.
Als de gemeten bandbreedte via wifi nabij de Mini 25 Mbps of meer is moet deze goed werken.
Er wordt over stabiliteit gevraagd en wat er mis gaat. De Next Mini kan al werken met 10 mbps en zoals @Garihd al zei 25 mbps is al goed.
Even de uitleg van het Klant helpt klant
Dan komt het kijken bij je aansluiting wanneer is daar voor het laatst door Ziggo iets aan gedaan?
Kan je een foto van je modem en de AOP plaatsen dan kan een Ziggo medewerker al eventueel afspraak met jou en monteur inplannen.
Woon je in nieuwbouw of bestaand en is de isolatie een storings probleem.
Ik verschuil me als Klant helpt Klant niet achter een router, de Lan Poorten van je Modem is al interne Router, externe router heeft nut als Acces Point of een kabel zoals bij mij naar Switch woonkamer, meterkast en slaapkamer, alles wat bekabeld kan heb ik bekabeld met Cat6 en 8 platte UTP kabel.
We willen je graag helpen en we antwoorden vriendenlijk en ja kastje muur effect gebeurt vaker, maar de Community blijft het op 1 topic locatie dat is hier. Waar klanten je graag willen helpen en we zijn GEEN medewerkers die hebben een Ziggo Logo voor hun naam Community Moderators en foto, Hulp community Moderators een logo maar geen foto.
Laat ons je helpen en het zal zeker tot een oplossing komen door een Medewerker.
Gisteren en vrijdag avond contact gehad met een medewerker via de chat over de onstabiele mini next.
vrijdag middag rond 16:20 samen Perfecte plaatje terug kijken . Kreeg drang en moest naar het toilet en bij terug komst even een stukje terug spoelen.
Daarna begon het gesodemieter weer, regelmatig beeld voor tienden van seconde op zwart maar niet opgeven en we hebben met ergernis het Perfecte plaatje afgekeken. En tik typ, weer omdat dit voor 2 jaar terug ook al speelde. sinds april dit jaar zijn we weer bij Ziggo. Maar dit gebeurt dus meestal als er terug gespoeld wordt. Ook bij de door ons opgenomen programma's en serie gebeurt dat en zelfs de apps zoals Disney plus gebeurt het bij het kijken als je ervoor al last had van het op zwart gaan. De apps via de tv zelf of telefoon geen last hier van. Ook lunaire tv geen last van weg vallen.
Maar je krijgt inderdaad het zelfde riedeltje voor je kiezen, 1 minuut van de stroom af (is hier elke dag 6 a7 uur van de stroom af) terug naar fabrieks instellingen ( dan had ik het nu al vanaf april denk al wel 20 keer gedaan) en steeds weer in het spul inloggen opnieuw. En je geeft aan dat ik dit 2 jaar terug, ben tussentijds een jaar bij de glasvezel geweest, ook dit had en de vraag dan stel waarom dit in de next mini nog steeds niet is opgelost.
Wat krijg je als antwoord..... lijkt me beter dat er een monteur bij langs komt. Ik typte, prima is goed maar wel gratis en op tijden dat wij thuis zijn.
Duurde even op de chat voor antwoord kwam.
Hij typte toen, ik weet het denk ik al, het is de wifi tussen mini next en de modem want dat is meestal niet stabiel..... echt schoot me toch in de lach.
Typte als antwoord , er ligt een CAT6 utp kabel tussen de next mini en modem en ook de tv en pc's zij alle via kabel hier verbonden. de enig wifi die hier is v oor smartphone en bereik in de tuin ook voor de smartphone.
Toen was het enige wat ik kreeg op de chat..... hier is de linke om een monteur te bespreken en de chat was afgelopen
Dus het had simpel geweest en persoon had getypt, mijnheer ik zorg dat u maandag wordt gebeld door de technische dienst en dit met u bespreekt want ik kom er niet uit en weet geen oplossing zo. Klaar
U wilt naar glasvezel, heb een jaar KPN gehad maar ook genoeg ellende daar en vooral dan administratief moet je ze goed in de gaten houden.
@SARWQTEWYREHY Zou je hier een eigen topic over kunnen starten, zodat Ziggo Medewerker je daar kan helpen,
Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien,
dan kan een Ziggo Medewerker gelijk de juiste informatie erbij pakken, en u sneller helpen.
Gisteren al gedaan maar geen reactie nog
Zou ook wel graag willen weten waar ik de bijnaam kan veranderen waant dat is gister voor ik een bericht post bij aanmelden mis gegaan.
@SARWQTEWYREHY je naam kan alleen een Ziggo Medewerker veranderen, Topic is al vermeld door een mede lid dus een Medewerker zal een deze dagen langs komen en dan zal er contact worden gelegd. Laat je reacties maar even staan dan, ik zie ook geen nieuw topic verder.
Hi @Ron123Cash
Frustrerend dat je Next Mini niet probleemloos kunt gebruiken. Laten we samen kijken hoe we je hierbij kunnen helpen. Ik zie dat er al een aantal vragen aan je gesteld zijn hier, zou je die willen beantwoorden?
@SARWQTEWYREHY allereerst je username, kun je mij in een privebericht je gewenste username doorgeven? Check eerst even of de naam niet al in gebruik is door deze in te vullen bij "Zoeken" en daarna te klikken op "Leden"
Wat betreft de problemen met je Next Mini, wil je daar een eigen topic voor starten? Dan bewaren we hier het overzicht voor de vraag van @Ron123Cash
Omdat mijn account ook niet meer toegankelijk was/is heb ik weer een nieuw account aangemaakt op een nieuw email adres dus beste mensen ron123cash has left the building
er schrijft hier ergens iemand dat de next mini 25 Mbps werkt en minimaal 10 Mbps nodig heeft? Telkens als de mini next vast loopt of connectie te traag is volgens de diagnostiek meet ik op de zelfde plaats meer dan 250 Mbps en geloof mij als je met twee tieners in huis wifi problemen hebt dan heb je als ouders geen leven dus het wifi is prima
zondag de Formule 1 via Viaplay gestreamed naar de Google Chrome Cast die naast de mini next staat en nog niet één probleem gehad…… dus er zijn andere dingen die jullie Mini Next problemen geeft? Ik kom meestal ook niet meer uit de storing tot ik de mini spanning loos maak en weer opnieuw opstart
ik kijk Netflix in het tuinhuisje dat 20 meter verder weg ligt dan jullie mini next en nergens geen problemen mee heeft en dan nog moet ik in de modems en wifi punten gaan kijken????
die mini next is niet goed
Mijn e-mailadres is **
ik hoop dat ik met dit nieuwe account morgen nog kan reageren hier op dit forum
mvg,
Ron Blij
**Moderator: e-mailadres verwijderd i.v.m. privacy**
@ronblij schreef:...
Mijn e-mailadres is ...
U weet dat dit een openbaar klant helpt klant forum is ??
Ik zou hier beslist geen privé gegevens vermelden, dat gaat niemand hier ook maar iets aan. Wilt u toch privé gegevens delen met een Ziggo moderator, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' in uw forum profiel, want dát is alleen voor hun Zichtbaar.
U kan uw logje tot 1 uur na het aanmaken aanpassen:
Ik wil gewoon goed tv kunnen kijken en dat vind ik belangrijker dan mijn privacy 👍
En telkens als de mini next meld dat het wifi signaal te zwak is (wat niet zo is) dan kom je daar niet meer uit en kun je rustig de tv aan laten staan en krijg je heel af en toe een klein stukje tv uitzending…… maar als je de spanning heel kort van de mini afhaalt dan krijg je daarna weer beeld en als je dan bij diagnostiek kijkt staat er weer dat het wifi signaal helemaal super is?
@ronblij schreef:
Ik wil gewoon goed tv kunnen kijken en dat vind ik belangrijker dan mijn privacy 👍
het is volgens de huisregels niet toegestaan om privé gegevens zoals e-mailadres adres telefoonnummer etc openbaar te delen op de community https://community.ziggo.nl/t5/Over-de-Community/De-huisregels-van-de-Ziggo-Community/td-p/669528
heb je de next mini ook al terug gezet naar zijn fabrieksinstellingen ?
en welke firmware versie staat erop ?
dat kun je zien die op het huisje op de afstandbediening te klikken, , INFO
Goedemiddag @ronblij, ik heb je modem uitgelezen, en ik zie direct meerdere apparaten die matige wifi ontvangst hebben.
Het is erg fijn om te lezen dat de kinderen geen problemen hebben, en jij ook geen problemen hebt met streamingsdiensten. Bij streamingsdiensten wordt er wel een flinke buffer geladen bij het afspelen van een film of serie. Als je dan kort even zonder signaal zit, dan merk je daar niks van. Bij live tv ga je al snel tegen die vervelende draaiende cirkels aanlopen.
Zou je aan kunnen geven wat voor wifi boosters je gebruikt? Ik kan ze niet vinden in je abonnement, of bij het uitlezen van je modem.
Deco M4 (4 stuks)
Dat een streaming dienst een grote buffer opbouwt kan ik nog iets bij voorstellen maar bij mooi weer zitten we altijd buiten in het tuinhuisje zo’n 20 meter verder dan de mini next en daar stream ik met de ziggo app tv naar de Chrome Cast en dat gaat ook wel eens mis maar veel minder dan in de woonkamer waar ik altijd tussen de 200 en 250 Mbps meet
de matige wifi signalen die je in mijn router ziet staan dat klopt helemaal maar dit is meestal ook niet de beste apparatuur en praten dan over bijvoorbeeld een ledstrip onder de keuken plint of een ir unit om de airconditioning op afstand te bedienen of de led dimmers in te woonkamer of de sonof schakelaar voor de spotjes buiten enzovoort en daar kan ik inkomen dat dit af en toe zo haperen (ook al gebeurt dit heeeel zelden) maar de mini next zou het beste signaal moeten hebben en zelfs als er een hapering zou zijn dan zou die gelijk weer terug moeten komen? Maar ik kom alleen uit deze situatie door de mini next spannings loos te maken en opnieuw te starten?
mvg,
Ron
Hier nog een foto van mijn Deco app
de tv staat hier trouwens uit 👍
@ronblij schreef:Deco M4 (4 stuks)
....
Met 4 Deco's in huis moet goede wifi ontvangt toch mogelijk zijn. Als alle andere wifi apparaten wel een goede verbinding hebben, dan zou men inderdaad kunnen/mogen verwachten dat de Mini ook probleemloos kan/moet werken.
Vaak wordt de Mini achter een tv gehangen, waardoor deze soms ( door de hardware in de tv ) wat afgeschermd wordt, waardoor de wifi ontvangt toch te slecht is.
Het kan dan natuurlijk ook zo zijn, dat de tv de Mini stoort.
Vaak helpt het dan om de Mini achter de tv te verplaatsen richting een hoek.
Mocht dat ook niet helpen, dan de Mini tijdelijk maar met een netwerk kabel aansluiten, om te controleren of dat wel goed werkt.
U kan de netwerk kabel aansluiten op de adapter van de Mini. Overigens moet u dan wel de originele USB kabel gebruiken, want een normale USB geeft geen internet data door.
Overigens, in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen heeft voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en zo geheel opgaan in de rest van uw netwerk
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO. Het is dan wel een bijna 4 jaar oud 'document', maar misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Mijn 4 Deco’s staan in WiFi router modus en vraag 1 als ik mijn 4 deco’s om zou zetten naar AP mode moet ik dan al mijn wifi gebruikers weer opnieuw aanmelden? Want daar ga ik niet aan beginnen dan gaat eerst de next mini er uit…… overigens ligt de mini next onder de tv in het vrije zicht zonder andere elektronica in de directe omgeving en kan de mini next (als die oogjes zou hebben) de Deco zien door een glazen deur max 5 meter de ziggo modem (dat witte staande model) staat 30 cm verder in de meterkast en is ook te ontvangen door de mini next maar dat geeft het zelfde resultaat? Na een hapering kom je er niet meer uit en moet je de mini spannings loos maken om überhaupt weer tv te kunnen kijken
Mvg,
Ron
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.