Ik ben het een beetje at dat jullie je allemaal verschuilen achter routers en WiFi versterkers
zoals al vele mensen voor mijn hebben gezegd ligt het gewoon aan de mini next van jullie??? Als een chromecast en en andere streamingdiensten het gewoon foutloos doen en jullie krijgen dat niet voor elkaar met die mini next dan is het gewoon voorbij en gaan we over op de glasvezel??? Ik word van het kastje naar de muur gestuurd
Of jullie bieden mij een alternatief aan of ik gooi de hele rotzooi weg van jullie en ik stap gewoon over en kom niet aan met een netwerk kabel want dat gaat niet bij ons
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik ben nog steeds aan het wachten tot iemand van ziti contact met mij gaat opnemen ?????? Werken er überhaupt nog service monteurs
mensen van ziggo word eens wakker en help mij eens????
ik heb mijn adres ingevuld en zelfs op mijn naam ben ik eenvoudig te vinden maar doe nu eens actie ondernemen of stuur een nieuwe mini next op want ik ben er van overtuigd dat het daar aan ligt
MAAR DOE IETS……. Dit gaat al veel te lang door???? Of laten jullie alleen maar klanten betalen en mogen wij geen service vragen???
Excuses dat er nog geen oplossing is, @ronblij. Het lijkt mij inderdaad verstandig om een monteur in te plannen. Dit heb ik direct voor je gedaan. Maandag 02-12 tussen 08:00 en 11:00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak wijzigen in je mijn Ziggo.
Krista bedankt 🙏 ik heb de afspraak verzet naar vrijdag 6 december 👍 maar er gebeurt eindelijk iets
Mvg,
Ron
Zorg er wel voor dat je DECO app hebt op de telefoon aangezien hij nog steeds in router modus staat. Hierdoor kan een conflict ontstaan waardoor het internet tijdelijk even een "freeze" geeft. En de mini als eerste op de hobbel gaat.
Dat valt mij ook op dat IPv6 ontbreekt. Ik neem aan dat de Deco ook IPv6 moet leveren als hij in AP mode staat, omdat de router ook IPv6 biedt. Als IPv6 ontbreekt, dan lijkt er iets grondig fout in de netwerk opzet.
IPV6 staat standaard uit in router modus van TP link DECO.
TP link standaard router modus is 192.168.68.1/. Probleem komt duidelijk uit eigen netwerk. Maar dat wordt 6 december wel duidelijk.
Kijk hier gaat het al fout met mijn berichten te lezen ten eerste heb ik de deco app maar als je mijn berichten goed hebt gelezen dan gaat het niet even om een freeze maar gewoon een complete stop omdat volgens de mini next mijn wifi slecht is en de mini next komt hierna nooit meer uit deze situatie maar na een korte onderbreking van de power start de mini opnieuw op en zegt dat het wifi signaal perfect is 👍👍👍 we hebben inmiddels een nieuwe mini next opgestuurd gekregen en dag 1 is zonder storing verlopen dus ik heb goede hoop 👍
soms denken jullie techneuten te ver en te technisch….. ik heb al vaak gezegd dat het aan de mini next ligt en niet aan het wifi netwerk
Ik zal je over een dag of 2 de uitslag geven maar je bent duidelijk heel erg goed in routers en andere netwerk dingen maar niet zo goed in lezen 🙈 maar we zullen zien wie er gelijk heeft 👍 ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat ik fout zit en zal dit dan ook laten weten via dit forum 👍 tot over een paar dagen 👍
@ronblij Kun je erachter komen welk ip adres de next mini heeft als hij het niet doet?
@anoniemforum zowel Ziggo modem als de TP-Link Deco's delen gewoon de 192.168.178.1 uit mijn Deco's x70 doen dit, maar me M4 ook, heb de M4 zelf gekocht en de x70 in bruikleen, deze gaan maandag weer in werking, ben de Wifi6 Pods beetje zat.
@ronblij ( ik heb gezien dat 6 december een Monteur komt)
Dacht misschien kan je nog wat proberen.
Maar een Http://192.168.68 is wel hele vreemde IP en IPv6 is ook niet beschikbaar.
Lijkt mij dat de DHCP van je modem niet goed staat. Deze moet ondanks de routers wel aanstaan, vanuit daar kan je de TP-Link gewoon configureren en
ook je Mini.
Misschien even ( Deco's Loskoppelen) met de PC/Laptop via UTP je Modem even op reset 30 seconde zetten en opnieuw instellen, daarna alle wifi en beveiliging wifi uitzetten.
Je Firewall
Als dat gelukt is even naar je DHCP toe
Daarna kijk even je UPnP na
Als je dit hebt gedaan dan is je Deco aan de beurt, na herstarten en de UTP weer in de Deco vanaf je modem.
Als je deze instellingen behalve Wifi naam even langs loopt, dan je Deco's kijken voor update per deco, zo niet dan zou het moeten werken.
Probeer het volgende te begrijpen. Als de DECO goed is ingesteld als Access Point dan doet hij feitelijk niets anders dan het WiFi signaal van de router te versterken. We hebben dus de volgende situatie:
Conclusie: er zit een fout in de configuratie van jouw netwerk, het is zeer waarschijnlijk dat de DECO als router ingesteld staat, en niet als Access Point. Dat kan allerlei vreemde netwerk problemen opleveren.
@caesar schreef:.... We hebben dus de volgende situatie:
- Jouw router geeft IPv4 en IPv6 adressen uit op het LAN en WLAN.
- Ieder (modern) apparaat dat direct met jouw router verbonden is via ethernet of WiFi krijgt dus altijd een IPv4 en (meerdere) IPv6 adres(sen).
- Als de DECO goed is ingesteld als Access Point, dan zal ieder WiFi apparaat dat aan de DECO gekoppeld is (zoals jouw Next Mini) ook een IPv4 en (meerdere) IPv6 adres(sen) krijgen, dat kan niet anders.
- Jouw Next Mini heeft echter geen IPv6 adres(sen).
Conclusie: er zit een fout in de configuratie van jouw netwerk, het is zeer waarschijnlijk dat de DECO als router ingesteld staat, en niet als Access Point. Dat kan allerlei vreemde netwerk problemen opleveren.
Aanvulling :
Als u de Deco's alleen heeft voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en zo geheel opgaan in de rest van uw netwerk
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!
Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk integreert. Juist omdat deze beide functies gemaakt zijn, om het wifi netwerk volledig los te koppelen en af te schermen van andere netwerken.
Maar dat alles heb ik al eerder opgemerkt/aangegeven !
Had u de Leidraad voor TP-Link DECO al gelezen ? Het is dan wel een bijna 4 jaar oud 'document', maar misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Ik ga dit testen als de nieuwe mini next die ik gisteren heb gekregen in storing valt tot nu toe werkt die prima 😀😀😀
ik meld mij weer 👍
Dat is allemaal niet zo slim wat je nu doet.
Mensen die begrijpen hoe dit soort netwerk apparatuur functioneert vertellen en bewijzen jou aan de hand van de gegevens die jijzelf aanlevert, dat jouw netwerk verkeerd geconfigureerd is. Zelf lijk je daar absoluut geen verstand van te hebben.
In plaats van dat te controleren en aan te passen, denk je dat een nu toevallig goed werkende Next Mini het bewijs is dat jouw netwerk wel goed geconfigureerd is.
In mij meer dan 45 jaar in de IT industrie heb ik dat heel vaak gehoord, "Ja maar het werkt toch". Dat klopt, totdat de hele handel plotseling in elkaar flikkert, en dan snapt niemand hoe dat kan. Alles deed het zo goed.
Bij de eerste de beste aanpassing in je netwerk, update van router of Next Mini of DECO firmware die jij niet eens merkt, ligt je hele netwerk dan ondersteboven, en dan maar zoeken hoe dat kan.
Wees nou gewoon verstandig en zoek uit of jouw DECO als Access Point geconfigureerd is, en niet als router.
Maar ik heb ook al eens geschreven dat ik de mini next gewoon (met wifi) rechtstreeks op het originele ziggo modem heb aangesloten en dan deed/gaf die nog steeds het zelfde probleem en dan zegt de oude mini next ook nog steeds (als die werkt) dat het wifi signaal super is en dan bijvoorbeeld 10 min later (of 3 uur later) was die het wifi signaal weer weg en dan waren de deco’s gewoon uit (spanningsloos) en dan kwam je niet meer uit die cyclus en was de enige oplossing spanning er even afhalen en gelijk er weer op en dan start de mini opnieuw op en werkte het weer ?
ik wacht het nog even af de nieuwe mini next doet tot nu toe nog steeds wat die moet doen 👍
Beste Caesar,
sorry je hebt gelijk en ik heb ook gekeken in mijn Deco en in mijn Ziggo modem
hier een paar foto’s het ziet er anders uit als bij u op de foto? En ik kan helemaal niks vinden van de IPv6?
Ik heb de UPnP uitgezet en de deco op acces point gezet (zie foto’s) trouwens mij DNS staat ook uit (geen idee of dat goed is)
ik was gewoon kwaad omdat hier ook (in deze community) wel beunhazen tussen zitten en als er een mini next met klittenband opgestuurd word om hem onzichtbaar achter de tv te plaatsen en dan gelijk zeggen “je zult hem wel achter de tv hebben geplakt en dan zal daar wel storing door komen” en dan ook nog mensen die mijn binnendeur verdenken van spiegelglas of isolatie glas? Dan zakt bij mij de moed wel in de schoenen 😩
maar uw hulp word zeker wel gewaardeerd 👍
ik hoor graag wat ik nog kan doen om de IPv6 voor de dag te toveren 👍
mvg,
Ron
@ronblij schreef:Beste Caesar,
sorry je hebt gelijk en ik heb ook gekeken in mijn Deco en in mijn Ziggo modem
hier een paar foto’s het ziet er anders uit als bij u op de foto? En ik kan helemaal niks vinden van de IPv6?
Ik heb de UPnP uitgezet en de deco op acces point gezet (zie foto’s) trouwens mij DNS staat ook uit (geen idee of dat goed is)
ik was gewoon kwaad omdat hier ook (in deze community) wel beunhazen tussen zitten en als er een mini next met klittenband opgestuurd word om hem onzichtbaar achter de tv te plaatsen en dan gelijk zeggen “je zult hem wel achter de tv hebben geplakt en dan zal daar wel storing door komen” en dan ook nog mensen die mijn binnendeur verdenken van spiegelglas of isolatie glas? Dan zakt bij mij de moed wel in de schoenen 😩
maar uw hulp word zeker wel gewaardeerd 👍
ik hoor graag wat ik nog kan doen om de IPv6 voor de dag te toveren 👍
mvg,
Ron
M.b.t. de Deco set, deze staat dus in AP mode. Dat is in dit geval de enig juiste mode ! Dus dit item kan worden afgevinkt.
"..ik was gewoon kwaad omdat hier ook (in deze community) wel beunhazen tussen zitten en als er een mini next met klittenband opgestuurd word om hem onzichtbaar achter de tv te plaatsen en dan gelijk zeggen “je zult hem wel achter de tv hebben geplakt en dan zal daar wel storing door komen...”
Ik weet niet of u mij bedoelt, maar geheel afgezien dat Ziggo klittenband meestuurt, zit er in een tv veel elektronica en als u de Mini juist dáár vastzet, dan kan deze de Mini storen en dat zou uw probleem kunnen verklaren. Mocht u de Mini ( tijdelijk ) even ( b.v. naar een hoek van de tv ) verplaatst hebben, maar dit niet uw probleem oplost, dan is dat jammer. Maar niet geprobeerd is altijd mis en ...advies en tips zijn gratis...
Klopt maar al dat is bijna het zelfde als een cross Fiets verkopen en daarna zeggen dat ze niet in de modder mogen rijden snap je? Ik wil niemand beledigen en ik snap dat jullie het allemaal goed bedoelen maar ik wou gewoon goede tv kunnen kijken en ik kreeg van iedereen wat te horen en het was niet allemaal even actueel of even bruikbaar en dan krijg ik ook nog allemaal badges en andere punten??? Ik wil gewoon goede tv kunnen kijken
ik ga nu verder met Caesar 👍 dus ook voor de anderen sorry als ik iemand heb beledigd dat was niet mijn bedoeling 👍
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.