Mijn ziggo next mini vorige week geinstalleerd, maar zoooooo ectreem lang wachten voordat hij is opgestart…. Ik heb hem al gewisseld naar de snelse opstartmodus en weer terug, en nog eens. En fabrieksinstellingen hersteld. En aanzetknoppen combineren uit gezet. Het lijkt allemaal niets te helpen, wat ik ook doe. De wachttijd voor ik echt kan gaan kijken is wel meerdere minuten. Hopelijk heeft iemand nog een goede tip!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ter aanvulling, is de usb kabel rechtstreeks aangesloten op de tv of via de meegeleverde stekker. Via de stekker naar de stopcontact heeft wel de voorkeur omdat het zo kan zijn de de usb van de tv issues kan opleveren en daardoor het vrij lang kan duren voordat Ziggo volledig opgestart is.
Inmiddels lijkt het te werken, het had toch met directe stroomaansluiting te maken. Vanochtend nogmaals getest en t werkte. Wsch nu echt vanuit stand by werkend.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe maakt de Next mini verbinding met het modem? Via wifi of een netwerkkabel?
Hoe is je Next Mini aangesloten met de huidige HDMI en USB kabel maar zit hij op de Wifi of op een UTP
dan zou je als hij via Wifi loopt even je Modem herstarten en daarna je Next Mini die even stroom er af en daarna weer op.
Maar als je Mini zo traag is, wil ik ook volgende vragen.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Want als dit niet in orde is kan het ook traag gaan, heb er zelf 2 en hier gaat het super snel. Let wel er zit +/- een vertraging in de mini van 15 seconde.
Ter aanvulling, is de usb kabel rechtstreeks aangesloten op de tv of via de meegeleverde stekker. Via de stekker naar de stopcontact heeft wel de voorkeur omdat het zo kan zijn de de usb van de tv issues kan opleveren en daardoor het vrij lang kan duren voordat Ziggo volledig opgestart is.
Hey @Annemieke1974. Dit klinkt verre van ideaal. Ik snap dat je hier niet blij mee bent. We zien je graag terug met meer informatie, zodat we je goed verder kunnen helpen en je gewoon fijn snel tv kunt kijken, wanneer je hier zin in hebt!
@Theotje schreef:
Goede Tip er zijn mensen idd dit doen en de Mini als een Chromecast zien. Super 👍🏻
Via wifi
Helaas, ik heb het vanmiddag geprobeerd maar dat loste het niet op jammergenoeg.
Hi, heb modem
ook opnieuw opgestart en upstream en downstream gecheckt maar daar was niets mis mee. Ook usb via stekker in stopcontact ipv in de tv. Wat kan het nou toch nog meer zijn?
@Annemieke1974 schreef:Hi, heb modem
ook opnieuw opgestart en upstream en downstream gecheckt maar daar was niets mis mee. Ook usb via stekker in stopcontact ipv in de tv. Wat kan het nou toch nog meer zijn?
Vrij eenvoudig iets in de box deugd niet. Vermoedelijk het interne werkgeheugen. Duurt het met de snelle op Start modus ook langer dan u zelf verwacht?
Nu ken ik deze Mini niet uit eigen ervaring maar de aansluit methode wifi of bekabeld zou niks uit mogen maken, voor het opstarten.
Die gedachte gaat alleen op als de box tijdens het opstarten alle informatie via het internet moet binnenharken. Het enige is de EPG info en wat afbeeldingen van het menu dat is allemaal niet zo gek veel.
Is er een mogelijkheid om de Next mini via de meegeleverde utp kabel te verbinden.
Inmiddels lijkt het te werken, het had toch met directe stroomaansluiting te maken. Vanochtend nogmaals getest en t werkte. Wsch nu echt vanuit stand by werkend.
Blij te horen dat het werkt @Annemieke1974 😑
@RoWi. schreef:
@Annemieke1974 schreef:
Hi, heb modem
Vrij eenvoudig iets in de box deugd niet. Vermoedelijk het interne werkgeheugen. Duurt het met de snelle op Start modus ook langer dan u zelf verwacht?
Nu ken ik deze Mini niet uit eigen ervaring maar de aansluit methode wifi of bekabeld zou niks uit mogen maken, voor het opstarten.
Die gedachte gaat alleen op als de box tijdens het opstarten alle informatie via het internet moet binnenharken. Het enige is de EPG info en wat afbeeldingen van het menu dat is allemaal niet zo gek veel.
Als je de Mini niet kent en geen ervaring dan moet je niet gaan gissen en hier proberen te helpen. De. Mini heeft alleen een USB en HDMI en in de Voedig (Stekker) zit een UTP maar kan ook op Wifi, meer is het niet. De Mini heeft weinig met de EPG of met geheugen, de afgelopen dagen was hij traag door een hele andere reden en die moet ik wegens NDA voor me houden. Achterliggende systemen draaien weer en Mini functioneert weer.
Dat is niet gissen dat is algemene basiskennis hoe STB's werken.
Via usb van de tv opstarten is hetzelfde als dat je de Next opstart als je de stekker van de voeding er in stopt.
Als de tv uitgaat, dan gaat ook de stroom van de usb uitgang uit, dus start de Next helemaal van nul af weer op.
Als de de voedings stekker apart in een stopcontact laat blijft hij de stroom houden om snel op te starten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.