Frank 1971

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo next beeld en geluid ca 1 seconde weg

Sinds ik een nieuwe televisie heb, heb ik wat problemen met mijn ziggo next. Zodra de televisie ingeschakeld wordt, gaat binnen 10 minuten de tv 1 a 2 keer achter elkaar op zwart beeld waarbij er ook geen geluid te horen valt. Daarna speelt de tv de hele avond probleemloos af. Als de tv aan gezet wordt en ik Netflixapp inschakel doet het probleem zich niet voor.

Het probleem was even een tijdje weg nadat ik herinstallaties van zowel de tv als de Ziggo next had gedaan, maar nadat ik de tv opgehangen heb en alle kabels los gehad heb, doet dit probleem zich weer voor waarbij een herinstallatie nu dus niet gewerkt heeft.

De tv is een Samsung 4k overigens.

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9810Posts
  • 837Oplossingen
  • 2347Likes

@Frank1971 Dankjewel voor de terugkoppeling. Het is op deze manier natuurlijk geen daadwerkelijke oplossing. We weten nu alleen wel dat er sprake lijkt van een communicatiefout (handshake) tussen enerzijds de TV en anderzijds de Mediabox Next via de HDMI kabel. Kun je nog eens een andere HDMI poort op je TV testen en ook kijken of er instellingen op je tv aanstaan die het 4K beeld verder optimaliseren? Op Samsung TV's heet deze optie UHD Color bij andere TV merken wordt dit ook wel Deep Colour , Ultra Resolution of iets in die trant genoemd. Ga ook na of er HDR + optimalisatie instellingen aanstaan mogelijk dat dit zorgt voor een fout in de communicatie met de Mediabox.

Bekijk in context

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

To all @Jamyla de oplossing kan echt zijn als je naar het menualgemeen van de Samsung tv gaat>externeapparaten beheer > invoersignaal extra> selecteer niet de hdmi poort waar de next is op aangesloten!

Bekijk in context

59 Reacties 59
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2622Posts
  • 332Oplossingen
  • 488Likes

Hey @Frank 1971, welkom hier op de Community!

Wat bizar dat je tv iedere keer uitvalt na een minuut of 10 als 'ie gebruik maakt van zijn verbinding met de Mediabox Next. Ik kan mij voorstellen dat deze onderbrekingen erg vervelend zijn en ik help je dan ook graag om dit verder uit te zoeken.

Je laat weten dat het probleem is ontstaan nadat je de televisie weer hebt opgehangen. Dat schept voor mij gelijk de vraag: Zit de kabel vanuit de Mediabox Next naar de tv dan wel goed in de televisie? En ook in de Mediabox Next? Het gaat dan om de HDMI kabel. Is 'ie misschien ergens beschadigd geraakt? 

Ik kan je sowieso kosteloos een nieuwe HDMI kabel opsturen om het daarmee uit te proberen. 

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

En mijn vermoeden is dat snel starten inz nest niet is geselecteerd. Doe dat nog als nog. De handshake gaat dan beter. Of zet eerst de tv aan dan pas de nest. Kijk ook de eco instellingen van de tv na. Denk ook eens aan de cec instellingen. 

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Marije,

Het is inderdaad wel vervelend, maar gelukkig maar twee keer en daarna de hele avond probleemloos.

De cdmi-kabel heb ik meerdere keren opnieuw in zowel de ziggo next gestoken als in de Oneconnectbox van Samsung. Dat lijkt me dus niet dat deze niet goed zit en hoewel de buitenkant er goed uitziet, kan ik niet uitsluiten dat er wellicht een breukje inzit. Een nieuwe hdmi-kabel stel ik dan ook zeker op prijs, dus die zie ik dan graag tegemoet.

Ik zal laten weten of dit het euvel verhelpt.

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Robbo,

Bedankt voor de reactie. In de ziggo next staat snelle start reeds ingesteld dus dat kan het niet zijn helaas. De tv gaat middels de oneconnectbox van samsung direct aan en dat is volgens mij lastig anders in te stellen. In de tv heb ik volgens mij geen mogelijkheden voor een eco-stand. Wat bedoel je met cel-instellingen?

Ik hoor graag weer van je

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

@Frank 1971 CEC betekend consumer electronics control . Bij Samung Anynet+ genoemd. Deze communiceert met externe apparaten >tv.

Dus standby uit/aan etc. Selecteer eens deze op de Samsung tv  als  dit nog niet het geval is. Deze is te vinden in het menu algemeen> beheer externe apparaten. Even van uitgaande zelfde menu structuur als mijn Samsung tv.

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Robbo,

in de instellingen staan bij de ‘smartthings’ zowel de ziggo next als de Bose soundbar 700 vermeld en deze werken ook allebei op de afstandsbediening van zowel de next als de tv

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

@Frank 1971 En ook al uitgeprobeerd om eerst de next aan te zetten en dan pas tv, evt sounbar, en visa versa . Test beide even uit. 

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zodra de next aan gaat, gaat ook de tv aan. Zo niet dan krijg ik de melding dat er geen ‘bron’ aanstaat. Als ik de next dan weer inschakel, doet het probleem zich nog steeds voor. Eerst de next aanzetten en dan de tv lijkt niet te kunnen ivm de smartthings

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

@Frank 1971 Ok.  Heb je toevallig inz de next de functie alles met een knop uit en aanzetten geselecteerd? Zet deze eens uit. Nu kan je via de ab van de next via rode uit/aan knop de next aan zetten. Is deze helemaal opgestart> via de witte uit/aan knop de tv. Ik hoop niet  dat ook ea ook invloed heeft inz de verbindingen oneconectbox. Ik heb daar zelf geen ervaring in.

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Robbo, dat heb ik vanavond geprobeerd, maar zowel bij eerst de next aanzetten en dan de samsung doet het probleem zich voor als andersom.....

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

Jammer @Frank 1971 . Je zou om echt alles uit te sluiten ea rechtstreeks aan te sluiten bv next rechtstreeks op tv . Om even als TEST de oneconectbox over te slaan. ( nogmaals even als test. Om ea uit te sluiten) 

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat gaat niet, alles loopt via de oneconnect box, er zitten geen aansluiting op de tv zelf nl

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

Ok wat ik al aangaf ik heb geen ervaring met een oneconectbox.. Dan ben ik even uitgedacht...

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan wacht ik nog wel even af totdat Marije een nieuwe HDMI kabel heeft gestuurd of totdat iemand anders een oplossing heeft

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Marije,

Heb je mijn adresgegevens, want helaas hebben de suggesties van Robbo geen effect gehad 😞

Nu de nieuwe hdmikabel maar proberen

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1578Posts
  • 142Oplossingen
  • 244Likes

Yes, ik heb de nieuwe HDMI kabel opgestuurd. Deze ontvang je zo snel mogelijk, zodat je het kunt testen.

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Top, dank je en laat het je weten!

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16564Posts
  • 704Oplossingen
  • 2981Likes

@Frank 1971 Wat je nog kan proberen: ( hoewel ik denk dat dit al is gedaan) om de instellingen in het menu  inzake de next/tv even uitzetten en dan weer aanzetten. Dit kan ook nog wel eens helpen. Ik hoop van harte dat een nieuwe HDMI kabel help. Mocht dit niet het geval zijn, dan moeten we verder/dieper kijken in de one conectbox heb ik het idee.

Edit: Verder zit ik nog te denken aan een fabriek herstel. De next eventueel tv

Frank 1971
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik al meerdere malen op zowel de tv als de next gedaan, dus dat werkt helaas niet. Wacht eerst wel even de nieuwe HDMI kabel af

Uitgelicht topic