Jan-Feijen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo mediabox next mini tv beeld valt weg

Hallo,

 

Sinds afgelopen zaterdagavond (24-09-2022) is al meerdere malen het tv beeld weg gevallen. Waarbij we onderstaande afbeelding te zien krijgen. Er staat geen foutmelding bij. Het beeld kan zich herstellen als er van kanaal gewisseld wordt of de tv uit en aangezet wordt. Er is maandag 19-09-2022 een nieuwe mediabox next mini geïnstalleerd door een monteur van ziggo die het tot zaterdagavond zonder problemen heeft gedaan. Er is in de tussentijd niks veranderd qua instellingen of nieuwe apparatuur die is aangesloten. De tv opstelling bestaat uit de mediabox next mini die aangesloten is op een sony soundbar welke vervolgens naar een samsung bn68 smart tv gaat. 

 

Mocht iemand een idee hebben wat het probleem is en mogelijk een oplossing voor hebben dan horen we het graag.  20220927_172905.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
psalters

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat niet.

 

Maar ondertussen m'n dns servers op die van ziggo gezet en nu werkt het weer. Lijkt dus op een dns probleem ergens. 

Bekijk in context

9 Reacties 9
wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je de Next mini bedraad aangesloten op het internet of met WIFI?

Heula

Level 5
  • 75Posts
  • 2Oplossingen
  • 23Likes

Ik had gisterenavond ook tijdens vandaag inside een hoop gestotter voor een paar minuten.

Dat beeld wat je laat zien heb ik ook gehad in het begin maar nadien niet meer.

Wel heb ik als direct schakel naar Ziggo Sport er steeds wordt gekeken of mijn verbinding goed genoeg is voor 4K. De laatste dagen is dat steeds niet goed genoeg op dat moment maar als ik een kanaal doorschakel en weer terug werkt het wel goed.

Sowieso is dat raar omdat ik de HDMI kwaliteit op 1080 heb staan en niet op automatisch.

Dit en het probleem met de Sync box van Philips doet mij nog weleens naar mijn energie slurpende XL box terug verlangen.

Hopelijk wordt er aan het een en ander gewerkt om het op te lossen. 

 

De Next mini is bedraad aangesloten bij mij.

Jan-Feijen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Next mini was via WIFI verbonden. We hebben deze vandaag omgezet naar een bekabelde aansluiting met internet.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jan-Feijen werkt het nu beter?

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Zijn alle problemen nu opgelost ? 

roel0f

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds een paar dagen staat de vogel met kabel in zn bek ook bij ons op het scherm. Heeft iemand hier een oplossing voor? De next mini is bedraad met internet verbonden. HDMI kabels zijn in orde. HDMI kwaliteit instellingen staan op automatisch, veranderen naar 1080p maakt ook niets uit. Even het stroom er af maakt niets uit. Ik heb de next mini gereset naar fabrieks instellingen + nieuwe update geïnstalleerd. Het lost allemaal niets op.

Het typische is dat we wel uitzendingen kunnen terug kijken (ook uitzendingen die momenteel bezig zijn), maar live tv doet het niet. Heeft iemand een oplossing?

psalters

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hier helaas ook last van.

Continue het plaatje met de vogel terwijl terugkijken en andere apps wel werken.

 

Iemand toevallig al een oplossing? 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je de Next mini al een harde reset gegeven?

Stroom eraf, dan de knop aan de voorkant tien seconden ingedrukt houden en tegelijk de stroom er weer op.

psalters

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat niet.

 

Maar ondertussen m'n dns servers op die van ziggo gezet en nu werkt het weer. Lijkt dus op een dns probleem ergens. 

Uitgelicht topic