De mediabox staat in een vertrek waar ook wordt geslapen.
In nacht schakelt de mediabox zich zelf in en produceert lawaai.
Uitschakelen via de afstandbediening lukt soms wel en soms ook niet.
De mediabox is hier sinds 2 maanden. Hij staat stabiel en van stof is geen sprake.
Ik wil graag genieten van tv maar ook van de nachtrust
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Rikart71 Wat vervelend om te lezen dat het allemaal niet geholpen heeft! Ik ga de mediabox voor je omwisselen, binnen 2-3 dagen heb je de nieuwe in huis. Laat je weten hoe het gaat met de nieuwe mediabox?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is het een brom of het geluid van een ventilator?
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Je zou een Next mini kunnen overwegen. Die hoor je beslist niet.
@wewanl Alleen een Next kun je nog niet omruilen voor een Next mini.
Het is een echte brom.
@Rikart71 Hoor je de brom nog net zo hard als je de Next optilt?
Zo ja, dan is het de fan.
Dan moet Ziggo maar eens kijken wat er gedaan moet worden.
Zo nee, dan werkt de kast eronder als een ideale klankkast.
Hier was hetzelfde probleem, met een paar rubbertjes of viltjes onder de pootjes was het opgelost.
Ik zal de mediabox eerst maar eens op rubberen dopjes zetten. Maar dar zal het vanzelf aangaan niet mee verholpen zijn
@Rikart71 Allereerst welkom op de Community! Zo te lezen is er al hardop met je meegedacht en heb je advies gekregen. Ben je hier al aan toegekomen om uit te sluiten of dit helpt?
goedemorgen vincent,
ik heb de box op rubber dopjes gezet maar het gebrom is niet verdwenen. De box gaat in de nacht op wisselende momenten aan en het brommen is dan weer hoorbaar. Echt irritant in een slaapvertrek. We zetten de box dan maar uit met de hoofdschakelaar. De box laat zich ook niet uitschakelen met de afstandbediening.
Ik heb vanmorgen zelfde post gemaakt, werd er niet op gewezen dat post al bestond. Ik heb exact het zelfde probleem, gaat zomaar aan en het blauwe lampje brand dan, soms meerdere keren per nacht en per keer soms meer dan een uur. Hetligt niet aan ondergrond maar door de stilte van de nacht hoor je de box gewoon goed, beetje reutelen vooral, lijkt niet op de ventilator. Waar ik erg nieuwschierig naar ben: WAAROM gaat dat ding steeds aan?
@Bert Ik ben maar een leek, maar Is misschien de Next in eco stand zetten de oplossing ?
of slaat die dan in nachtelijke uren dan ook gewoon geregeld aan ?
staat in eco stand, ding moet gewoon uitblijven s nachts.....
Ik heb iets geprobeerd, omdat ik niet denk dat het updates zijn heb ik in de instellingen het verzamelen van data uitgezet, ik ben benieuwd maar het lijkt me goed kunnen dat ie dat aan het doen is s nachts, ik laat het weten.
Het blijft een beetje tasten in het duister op dit moment. Kunnen de deskundigen bij Ziggo geen eensluidend advies geven?
In mijn omgeving even nagevraagd of er soortgelijke problemen spelen, maar 3 bezitters van iets oudere mediaboxen ontkennen dergelijke problemen te hebben. Wil Ziggo misschien zo vriendelijk zijn om mijn box om te ruilen? Tot wie moet ik mij richten?
@Rikart71 Bedenk dat oudere mediaboxen niet de mogelijkheden hebben die een Next heeft en een herrie Next omgeruild kan worden voor een stille, dat is hier ook gebeurd.
@Rikart71 Wat vervelend om te lezen dat het allemaal niet geholpen heeft! Ik ga de mediabox voor je omwisselen, binnen 2-3 dagen heb je de nieuwe in huis. Laat je weten hoe het gaat met de nieuwe mediabox?
Beste Lotte,
Bedankt voor de geboden oplossing.
Ik houd je op de hoogte.
Ik heb zoals gezegd in instellingen persoonlijke aanbevelingen op uit gezet, en tot nu toe al 3 dagen geen nachtelijke escapades van mijn box meer.
Het lijkt er dus op dat deze instelling voor het aan en uit gaan van de box zorgt.
Ik heb inmiddels een nieuwe mediabox ontvangen en deze funcioneert naar behoren. So far so good. Lotte bedankt voor de bemiddeling.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.