1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Rikart71

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo mediabox next maakt veel lawaai en gaat spontaan aan..

De mediabox staat in een vertrek waar ook wordt geslapen.

In nacht schakelt de mediabox zich zelf in en produceert lawaai.

Uitschakelen via de afstandbediening lukt soms wel en soms ook niet.

De mediabox is hier sinds 2 maanden. Hij staat stabiel en van stof is geen sprake.

Ik wil graag genieten van tv maar ook van de nachtrust

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@Rikart71 Wat vervelend om te lezen dat het allemaal niet geholpen heeft! Ik ga de mediabox voor je omwisselen, binnen 2-3 dagen heb je de nieuwe in huis. Laat je weten hoe het gaat met de nieuwe mediabox? 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78814Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23548Likes

Is het een brom of het geluid van een ventilator?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

wewanl

Level 17
  • 2647Posts
  • 23Oplossingen
  • 1029Likes

Je zou een Next mini kunnen overwegen. Die hoor je beslist niet. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78814Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23548Likes

@wewanl Alleen een Next kun je nog niet omruilen voor een Next mini.

Rikart71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is een echte brom.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78814Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23548Likes

@Rikart71 Hoor je de brom nog net zo hard als je de Next optilt?

Zo ja, dan is het de fan.

Dan moet Ziggo maar eens kijken wat er gedaan moet worden.

Zo nee, dan werkt de kast eronder als een ideale klankkast.

Hier was hetzelfde probleem, met een paar rubbertjes of viltjes onder de pootjes was het opgelost.

Rikart71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zal de mediabox eerst  maar eens op rubberen dopjes zetten. Maar dar zal het vanzelf aangaan niet mee verholpen zijn

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

@Rikart71 Allereerst welkom op de Community! Zo te lezen is er al hardop met je meegedacht en heb je advies gekregen. Ben je hier al aan toegekomen om uit te sluiten of dit helpt?

Rikart71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

goedemorgen vincent,

ik heb de box op rubber dopjes gezet maar het gebrom is niet verdwenen. De box gaat in de nacht op wisselende momenten aan en het brommen is dan weer hoorbaar. Echt irritant in een slaapvertrek. We zetten de box dan maar uit met de hoofdschakelaar. De box laat zich ook niet uitschakelen met de afstandbediening.

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

Ik heb vanmorgen zelfde post gemaakt, werd er niet op gewezen dat post al bestond. Ik heb exact het zelfde probleem, gaat zomaar aan en het blauwe lampje brand dan, soms meerdere keren per nacht en per keer soms meer dan een uur. Hetligt niet aan ondergrond maar door de stilte van de nacht hoor je de box gewoon goed, beetje reutelen vooral, lijkt niet op de ventilator. Waar ik erg nieuwschierig naar ben: WAAROM gaat dat ding steeds aan? 

Buurman

Level 15
  • 1142Posts
  • 56Oplossingen
  • 1049Likes

@Bert Ik ben maar een leek, maar Is misschien de Next in eco stand zetten de oplossing ? 
of slaat die dan in nachtelijke uren dan ook gewoon geregeld aan ? 

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

staat in eco stand, ding moet gewoon uitblijven s nachts.....

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

Ik heb iets geprobeerd, omdat ik niet denk dat het updates zijn heb ik in de instellingen het verzamelen van data uitgezet, ik ben benieuwd maar het lijkt me goed kunnen dat ie dat aan het doen is s nachts, ik laat het weten.

Rikart71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het blijft een beetje tasten in het duister op dit moment. Kunnen de deskundigen bij Ziggo geen eensluidend advies geven?

In mijn omgeving even nagevraagd of er soortgelijke problemen spelen, maar 3 bezitters van iets oudere mediaboxen ontkennen dergelijke problemen te hebben. Wil Ziggo misschien zo vriendelijk zijn om mijn box om te ruilen? Tot wie moet ik mij richten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78814Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23548Likes

@Rikart71 Bedenk dat oudere mediaboxen niet de mogelijkheden hebben die een Next heeft en een herrie Next omgeruild kan worden voor een stille, dat is hier ook gebeurd.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

@Rikart71 Wat vervelend om te lezen dat het allemaal niet geholpen heeft! Ik ga de mediabox voor je omwisselen, binnen 2-3 dagen heb je de nieuwe in huis. Laat je weten hoe het gaat met de nieuwe mediabox? 

Rikart71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Lotte,

Bedankt voor de geboden oplossing.

Ik houd je op de hoogte.

jacobus111

Level 5
  • 66Posts
  • 2Oplossingen
  • 39Likes

Ik heb zoals gezegd in instellingen persoonlijke aanbevelingen op uit gezet, en tot nu toe al 3 dagen geen nachtelijke escapades van mijn box meer.

Het lijkt er dus op dat deze instelling voor het aan en uit gaan van de box zorgt.

Rikart71
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb inmiddels een nieuwe mediabox ontvangen en deze funcioneert naar behoren. So far so good. Lotte bedankt voor de bemiddeling.