1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ivsejo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo mediabox met opname

Vanwege de overgang van analoog naar digitaal signaal, kan ik over een paar weken mijn Panasonic dvd recorder met harde schijf, type DMR-EH55, niet meer gebruiken om programma's op te nemen.

Nu ben ik van plan om een Ziggo mediabox aan te schaffen om te kunnen opnemen, maar volgens een medewerker van Ziggo zal die niet werken bij mij, omdat ik alleen tv van Ziggo afneem. Ik moet volgens haar ook internet van Ziggo afnemen . Nu heb ik internet van KPN, maar daar zouden de mediaboxen van Ziggo niet op werken. Is dit werkelijk waar of willen ze mij graag een internetabonnement verkopen?

12 Reacties 12
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Ivsejo Lees deze topic eens door:..https://community.ziggo.nl/audio-en-tv-apparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-an... Je dient nog wel een mediabox te hebben helaas...

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

“...maar volgens een medewerker van Ziggo zal die niet werken bij mij, omdat ik alleen tv van Ziggo afneem. Ik moet volgens haar ook internet van Ziggo afnemen”

Ik weet niet hoe het zit met de Next, maar de XL werkt alleen via kabel. Die zou je dus sowieso moeten kunnen gebruiken. Het benodigde retour signaal loopt dan immers ook via coax. 

Zou je in oud Ziggo gebied wonen en een Humax ontvangen (de 5300c, niet mijn eerste keuze) dan kan ik je melden dat de Humax gen Internet van Ziggo nodig heeft voor bv. Interactieve Tv. De kabel moet van Ziggo zijn, het Internet mag door elke andere provider worden geleverd. 

Maar als je van het analoge signaal af gaat, dan zou je eens kunnen kijken naar een Humax 5200c. Die kan werken met de vrije zenders, en opnemen op de interne harde schijf. In de link welke @robbo noemt staat dit ook te lezen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een mediabox van Ziggo die op kan nemen zit in een pakket met internet erbij, minstens internet Start met TV Complete met een Mediabox XL of TV Max met een mediabox Next.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Maar niet de 5300c, die ook kan opnemen toch? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Kleine aanvulling.

Bij TV-Start krijg je alleen in oud Ziggo gebied een Humax 5300c + Smartcard.
Daar kun je mee opnemen op een externe harde schijf.
Helaas kun je tijdens het maken van een opname niet tegelijk naar alle zenders kijken via deze Humax met 1 Tuner. Alleen naar de zenders die in dezelfde stream zitten als de zender die wordt opgenomen. Zo zitten bv NPO 1, 2, 3 bij elkaar., etc. (Andere Humaxen hebben 2 Tuners. Dan is dit probleem er niet, tenzij je 2 opnames tegelijk maakt).

Het is wat lastig met de 5300C, maar……

Als de TV in kwestie een DVB-C Tuner heeft, dan kun je tijdens een opname via de TV naar de vrije zenders kijken.
Of het is perfekt op te lossen met het huren van een CI+ Module met Smartcard, als de TV in kwestie daar geschikt voor is. Al doende kun je via de TV alle zenders van het abonnement bekijken, zodra de Humax 5300c bezig is met een opname.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

@hanh je legt het wat uitgebreider uit, maar de Humax 5300c word dus wel geleverd. Tja, deze heeft wel zijn beperkingen, maar vraag is nu waar @Ivsejo woont. Is dat in oud Ziggo gebied kan deze beter een CI module huren en de smartcard in een 5200c gebruiken. Staan er genoeg op marktplaats. Voor oud UPC gebied ligt het even anders. Dan met de Humax alleen de vrije zenders. Nu is het dus aan @Ivsejo een keuze te maken. 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Ivsejo  welkom op de community! 

Voor de pakketten waarbij je een Mediabox in bruikleen ontvangt waarmee opgenomen kan worden is inderdaad een abonnement nodig met hierbij internet. Bij het TV Complete pakket zou je dan minimaal Internet Start af moeten nemen. Je krijg bij dit pakket de Mediabox XL in bruikleen geleverd. Bij het TV Max Next pakket moet minimaal Internet Complete afgenomen worden. Daarbij wordt dan de Mediabox Next in bruikleen geleverd. 

We hebben twee TV pakketten waarbij een internet verbinding niet noodzakelijk is en dat zijn: 


Ik heb gelijk gekeken en je ben woonachtig in voormalig Ziggo gebied. Dus de tip van @hanh en @Willem-A zou een mogelijkheid zijn met het TV Start pakket. Op een zelf aangeschaft Humax 5200 zit alleen geen garantie vanuit ons gezien deze dan via Marktplaats aangeschaft zou worden. 

De keuze is inderdaad momenteel aan jou wat je precies wilt. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Gianna Ziggo Ik zie dat Internet Start ook beschikbaar is met TV max met een Next mediabox of is dit een vergissing op de website?

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Ohh, verhip! Dan is dit recentelijk gewijzigd en heb ik dit gemist in alle hectiek! Mijn excuses! 
Dan is het inderdaad ook mogelijk met het Internet Start pakket i.c.m TV pakketten. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Heb je zo alle informatie die je zocht, @Ivsejo . Kunnen we nog iets voor je betekenen? 🙂 

Ivsejo
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor jullie hulp.

De beste optie voor mij is het aanschaffen van de Humax 5200c.

Daarmee is mijn probleem verholpen.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ivsejo wrote:

Bedankt voor jullie hulp.

De beste optie voor mij is het aanschaffen van de Humax 5200c.

Daarmee is mijn probleem verholpen.

 

Maar dan alleen de vrije zenders zonder smartcard @Ivsejo . Daar dien je wel even rekening mee te houden, maar velen hebben daar genoeg aan. 

Kijk ook eens hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-o...

De ID codes per gebied zijn niet meer altijd nodig, maar kunnen van pas komen als de standaard instellingen niet werken. 

Succes!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic