1
Vraag
2
Reacties
Borgert

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ziggo mediabox in Spanje gebruiken mogelijk?

Kan ik mijn Ziggo mediabox bij een verblijf in de winter in 🇪🇸 meenemen om daar tv te 👀 is mijn vraag.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Thijsvu

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Als je de Laptop verbind met HDMI, wordt het beeld direct doorgegeven over de kabel.
Wanneer je een Smartphone of Tablet gebruikt wordt het vanuit je apparaat naar TV verzonden over WiFi.
Bekabelde verbindingen zijn vrijwel altijd beter.

Bekijk in context

McRW

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb (in Kroatië) via WiFi en mijn macBook via Safari ZiggoTV gekeken. Met een adapter en HDMI kabel aangesloten op de aanwezige TV.

Bekijk in context

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Wellicht kijken of de Google Chrome-versie te updaten is, of een andere browser (Edge, Firefox) proberen?

Bekijk in context

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Top AlexHelpt, Google Chrome geüpdatet of opnieuw geïnstalleerd en nu ZiggoGo als de 🚒, dank!

Bekijk in context

29 Reacties 29
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Nee, dat is niet mogelijk.

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zaterdag stond in het AD een stuk hierover, kan ik wat doen met zo’n  Google Chromecast “ding”?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Kijk hier voor de mogelijkheden.

 

Online tv kijken op mobiel, tablet en laptop - Ziggo GO

 

 

Steefb_0-1659372659731.png

Ziggo GO app streamen naar tv | Klantenservice | Ziggo

 

Let op. Het android besturingssysteem (tablet-phone, ed) is niet hetzelfde als het androidtv besturingssysteem (TV en diverse mediaplayers.).  Androidtv wekt alleen op een ziggo internetverbinding.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Een Ziggo Mediabox kun je niet gebruiken in het buitenland. Zie de link die @Steefb heeft vermeld. Daar lees je wat wel mogelijk is. 

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

We, mijn vrouw en ik, hebben Ziggo Go op onze IPhone’s staan en zij ook nogeens op haar tablet maar hoe krijg ik dit op een 📺 (tv) in 🇪🇸?

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De beelden daarop, van mijn iPhone, naar een smart tv bedoel ik?

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Borgert  dat kan inderdaad met een chromecast zoals ook al in de post van @Steefb  wordt beschreven in de link daar. Het komt er op neer dat of de tv een ingebouwde mogelijkheid tot airplay dient te hebben (om het scherm te delen) of chromecast. Dit zijn vaak de androidTV's, maar een losse chromecast is ook een mogelijkheid. Staat wel zo'n beetje uitgelegd op de volgende pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/online-tv-kijken/streamen
Geleend uit de post van Steefb.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Pineapple Spanje is gewoon eu, dus een VPN is niet nodig. Bovendien worden VPN's actief geblokkeerd door streaming diensten, waardoor het de ene dag kan werken en de volgende niet.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Steefb  schreef:

@Pineapple Spanje is gewoon eu, dus een VPN is niet nodig. Bovendien worden VPN's actief geblokkeerd door streaming diensten, waardoor het de ene dag kan werken en de volgende niet.


Dank je, dat weet ik. Ik geef gewoon aan wat er o.a. aan opties zijn. Het artikel van het AD klopt in ieder geval niet. Tenminste, als er letterlijk is vermeld dat je een Ziggo Mediabox in Spanje kunt gebruiken 🙂 

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nee, was een idee(tje) van mezelf.

in het AD van afgelopen zaterdag staat:

”Wie een tv-abonnement heeft bij de KPN’s en Ziggo’s van deze wereld, kan via de app dan online kijken op smartphone of tablet. Is dat scherm iets te krap, dan kan je de content ook doorprikken naar je tv, door er een Google Chromecast (70€) of Apple TV (160€) aan te hangen.”

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Maar heb hier thuis al moeite met dat “doorprikken” want als ik iets van ZiggoGo op mijn iPhone wil “doorprikken” naar mijn Philips smart tv dan start die Apple AirPlay of iets dergelijks op maar gebeurt er op de tv niets. Wat gaat hier al niet goed? Heb Ziggo tv en internet, een Philips smart tv waarop ik bijvoorbeeld Viaplay kan bekijken en een iPhone SE.

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Nog een idee(tje): als ik mijn Ziggo mediabox next mee neem naar 🇪🇸  en daar aansluit op een smart tv en de gratis WiFi in het vakantiehuis van een lokale provider op welke WiFi ik ook mijn iPhone ook heb aangesloten om ZiggoGo te zien en ik zet dan dit ZiggoGo door naar mijn mediabox next werkt dit dan? Hier thuis werkt dit maar in 🇪🇸 misschien niet omdat je daarvoor ook Ziggo internet moet hebben?

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dan zou de Ziggo mediabox next werken als een soort Google Chromecast, niet?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Borgert De Next heeft geen cast mogelijkheden in zich.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Borgert  schreef:

Dan zou de Ziggo mediabox next werken als een soort Google Chromecast, niet?


Nee.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

@Borgert  schreef:

Hier thuis werkt dit maar in 🇪🇸misschien niet omdat je daarvoor ook Ziggo internet moet hebben?


Hier heb je je antwoord

Borgert
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bert en Pineaple dank voor jullie reacties, dat op de eerste plaats.

Wanneer in op mijn  📱 in ZiggoGo bijvoorbeeld NPO 1 opstart en op het Chromecast incoontje druk dan maakt de app automatisch verbinding met mijn mediabox next om direct NPO1 te tonen op mijn smart tv vandaar dat ik dacht dat er dan toch sprake is van “casting”, niet?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Borgert  Het is niet echt "casten" wat er dan met een Next gebeurt. Meer is het een soort van extra afstandsbediening die in de app is ingebouwd. Hiermee kan de Next bedient worden in beperkte mate net als met de normale afstandsbediening.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic