1
Vraag
2
Reageer en help mee
jpmolsthoorn

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo mediabox Next aansluiten op HK BDS 280

Sinds het afschaffen van analoog radio kanaal wil ik mijn radio beluisteren direct via mijn HK BDS 280. De geleverde mediabox next heeft maar 1 HDMI uitgang voor de TV. Mijn HK kan ik dus alleen aansluiten via de optische uitgang. Bij aansluiten hiervan en selectie van de aux opt 1 op de HK krijg ik geen geluid. Hoe krijg ik dit werkend ZONDER altijd de TV aan te moeten zetten?

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk de juiste ingang nog niet gevonden?

 

Owners Manual - BDS 280S 580S x85S (Dutch)-1.pdf (harmankardon.nl)

 

Bert_0-1648755895979.png

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @jpmolsthoorn 

Mediabox Next heeft inderdaad maar één HDMI-uitgang, maar je Harman Kardon BDS 280 heeft meerdere HDMI-ingangen en een HDMI-out. Als je nu de Mediabox Next aansluit op een van de  HDMI-poorten op de HK BDS 280 en de TV op de HDMI-monitor (out). Dan zou dat prima moeten werken.

De HK BDS 280 is dan de unit die de centrale rol speelt en via de source-knop kun je dan schakelen. Om radio te luisteren hoef je dan geen TV aan te hebben.

De optische kabel hoef je dan niet te gebruiken en kan worden opgeborgen.

jpmolsthoorn
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn mediabox next aangesloten via HDMI in op mijn HK en mijn TV via de HK HDMI out zoals voorgesteld. Als mijn TV aanstaat kan ik TV en radio goed ongestoord ontvangen via HK. Als ik echter de TV uitschakel dan hapert de radio na ca 5 sec gedurende ca 1 sec stilte en dan komt het geluid weer terug. Via voice control kan ik wel kanalen selecteren. Watts hiertegen te doen?

jpmolsthoorn
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op mijn HK BDS 280 zie ik degeschakelde optie maar niet de now-playing

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Ik heb mijn mediabox next aangesloten via HDMI in op mijn HK en mijn TV via de HK HDMI out zoals voorgesteld. Als mijn TV aanstaat kan ik TV en radio goed ongestoord ontvangen via HK. Als ik echter de TV uitschakel dan hapert de radio na ca 5 sec gedurende ca 1 sec stilte en dan komt het geluid weer terug".

Dat is 'normaal' en komt heel vaak voor, ook met andere bronnen. Vervelend is het wellicht wel, maar er is weinig aan te doen. Soms kan het wel baten een CEC killer tussen de HDMI kabel van de bron en de gebruikte ingang op de receiver te gebruiken.

Voor wat het waard is: als ik met mijn Marantz of Denon UD speler* bv. een SACD afspeel en de Tv aan doe, stokt ook het geluid even, en gaat de speler zelfs terug naar het eerste nummer. Dat gebeurt wederom als ik de Tv weer in stand-by zet. 

(*UD speler staat voor Universal Disc) Hiermee kunnen dus zeer veel verschillende schijfjes worden afgespeeld. 

PS; Wat jij opmerkt gebeurt overigens ook met mijn Humax mediaboxen. Maar gelukkig keert het geluid wel altijd terug. Dat ligt bij bepaalde combinaties soms anders en dat is een stuk kwalijker. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics


jpmolsthoorn
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

CEC killer tussen geplaatst zoals beschreven maar helaas. Het fenomeen blijft. Radio speelt alleen ongestoord als TV aangesloten is.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @jpmolsthoorn 

eerder schreef je dit:

"Als mijn TV aanstaat kan ik TV en radio goed ongestoord ontvangen via HK. Als ik echter de TV uitschakel dan hapert de radio na ca 5 sec gedurende ca 1 sec stilte en dan komt het geluid weer terug". 

Gaat het daar nu ook nog om, of blijft het geluid wegvallen? Zoals gezegd kan je eigenlijk niets doen aan wat je hier beschrijft. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @jpmolsthoorn

 

Het is alweer een aantal dagen geleden dat we wat van je hebben vernomen, en ondanks de effort van @Willem-A1 weten we niet of je nu bent geholpen of nog niet.

Kun je ons hier op de hoogte houden?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Jamyla wat jammer toch dat je vaak steeds weer achter een reactie aan moet... Maar goed, dat wreekt zich vanzelf weer een keer, waardoor ik er ook over denk de site weer te verlaten en alles wat ik doe ga beëindigen. Ik voel me nu vaak een goedkoop, en totaal niet gewaardeerd hulpje... 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ah @Willem-A1 dat is het laatste dat we willen, geloof me. Vanuit ons wordt jouw support en hulp juist enorm gewaardeerd. De Community is niet een quick-fix contact methode waardoor het vaak voorkomt dat een gebruiker ook ergens anders naar antwoorden gaat zoeken en zijn/haar topic hier vergeet. Ik snap dat jij je daardoor niet gewaardeerd voelt, maar vat dit alsjeblieft niet persoonlijk op.
Besef jezelf eens hoeveel gebruikers jij al wél hebt geholpen en die dankzij jouw hulp weer genieten van hun diensten thuis 🙂
Je doet tenslotte wat je kan, wat we alleen maar fantastisch vinden.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Jamyla het heeft ook andere oorzaken waardoor ik me zo voel. Dat speelde destijds al, en dat is niet veranderd. Wat dat betreft leert Ziggo niets. In andere opzichten ook niet trouwens. Ziggo vind het wellicht fantastisch wat je doet, omdat het lekker makkelijk is, maar verder merk je daar maar bitter weinig van. Erg jammer. Ze beseffen kennelijk niet hoeveel tijd en energie er vaak in gaat zitten om iets tot een goed einde te brengen. En in bepaalde topics sta je er uiteindelijk alleen voor, en moet jezelf maar zien te redden. Geen moderator die je dan even een beetje uit de wind houdt. Iedereen blijft er dan angstvallig weg en denkt waarschijnlijk iets van, laat Willem het zelf maar lekker oplossen. Dat anderen dat volhouden vind ik knap, maar ik wil niet met de zenuwen in mijn strot plaatsen... Kijk hier bv. maar eens:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/omzetten-digitaal-Paniek-in-de-tent/m-p/934925#M93487

Hoe krijg je iemand gek... En ik ben nog de enige die dan helpt. De rest blijft angstvallig weg... En waar is dan de waardering? Die is er niet. Sterker nog: ik krijg te horen dat het zo jammer is dat ik op mijn 'Willems' reageer. Je moet dus ook nog eens alles over je heen laten komen. Maar ik zal dit topic maar niet verder gebruiken voor mijn frustraties. Maar als ik weer weg ben zal niemand me missen. Eerder had ik nog een leuk contact met Mariska, maar dat kan ook niet meer. Ik kan geen berichten meer versturen. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@Willem-A1 (Achteraf...) Om jezelf te beschermen, na 10-20 berichten zie je het "niveau" van de vraagsteller wel. Op een gegeven moment gewoon doorverwijzen naar de 'Student aan huis' site. Klinkt hard, maar het moet wel leuk blijven.👍

jpmolsthoorn
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals aangegeven is er geen oplossing aangedragen. Ik zal ermee moeten leven is aangegeven.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @jpmolsthoorn Het is ook erg moeilijk. Het wegvallende geluid bij de Next is helaas een issue dat al enkele jaren speelt en dat maar niet echt opgelost wordt. Bij de een werkt een andere configuratie, bij de ander doet dat niets, of komen er andere issues boven. Veel klanten experimenteren al heel lang, maar dat kan je niet vragen van je klanten, en Ziggo zou veel meer moeten doen. Maar ik baal ervan dat je ermee moet dealen... Ik gaf elders het advies de Next ook op een andere manier aan te sluiten om zo radio te luisteren, en dat was bij hem de oplossing (optisch aansluiten). Misschien is dat ook nog iets wat ik jou geval helpt? 

Loopt het onderzoek hiernaar nog @Jamyla ? 

jpmolsthoorn
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het geprobeerd maar klaarblijkelijk werkt mijn optische link niet op de HK.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jpmolsthoorn  schreef:

Ik heb het geprobeerd maar klaarblijkelijk werkt mijn optische link niet op de HK.


Mogelijk de juiste optische ingang nog niet gevonden?

 

Owners Manual - BDS 280S 580S x85S (Dutch)-1.pdf (harmankardon.nl)

 

Bert_0-1649359059284.png

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Ik heb het geprobeerd maar klaarblijkelijk werkt mijn optische link niet op de HK".

Die werkt, net als HDMI ingangen standaard bijna nooit op receivers of bepaalde sets. Je moet die ingangen doorgaans dus nog toewijzen aan een bronknop. Zo kan je bv. optisch 1 onderbrengen onder de CD knop. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic