1
Vraag
2
Reageer en help mee
P.Nus

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo mediabedrijf next kabel, van Mini_scart naar composiet?

Hoi ik zit met een probleem. Ik kan niet de juiste startkabels vinden om mijn scherm aan te sluiten? Bestaat er een mini-scart naar 3x tulp male. voor de composiet aansluiting op mijn versterker??

3 Reacties 3
RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 739Oplossingen
  • 5787Likes

Deze bestaan wel bij het zelf aanschaffen gaat het erom dat de uitgang op de Next niet volgens de norm werkt. Dus de juiste draad op de juiste pin, helaas werkt deze kabel NIET met de Next vanwege een andere aansluitschema bij de Next (foutje van Arris?) De leverancier geeft dit ook aan op hun product pagina.

Let op! Niet compatibel met Ziggo Mediabox Next

De Ziggo Mediabox Next gebruikt wel deze connector, maar dan met een andere pinout. Met deze adapter krijgt u geen kleur-beeld, maar enkel zwart-wit

Ziggo kan zover ik weet wel een Minidin/scart naar scart leveren, dan zal je zelf een scart naar composiet kabel kunnen aanschaffen. 

Pasi

Level 18
  • 8075Posts
  • 446Oplossingen
  • 4253Likes

@RoWi.  schreef:

Deze bestaan wel bij het zelf aanschaffen gaat het erom dat de uitgang op de Next niet volgens de norm werkt. Dus de juiste draad op de juiste pin, helaas werkt deze kabel NIET met de Next vanwege een andere aansluitschema bij de Next (foutje van Arris?) De leverancier geeft dit ook aan op hun product pagina.

Let op! Niet compatibel met Ziggo Mediabox Next

De Ziggo Mediabox Next gebruikt wel deze connector, maar dan met een andere pinout. Met deze adapter krijgt u geen kleur-beeld, maar enkel zwart-wit

Ziggo kan zover ik weet wel een Minidin/scart naar scart leveren, dan zal je zelf een scart naar composiet kabel kunnen aanschaffen. 

Typisch weer Ziggo, om een Mediabox te accepteren die ( weer eens ) niet aan de wereld standaard voldoet. Zo blijft Ziggo natuurlijk ook maar aanknoeien !

Maar die "...zelf een scart naar composiet kabel kunnen aanschaffen..." zal waarschijnlijk een bouwproject worden. Want de door Ziggo geleverde kabel, zal mini-scart <> scart ( mannetje ) zijn.  Daarop zal dan een 'eigen' kabel, contra scart ( vrouwtje ) <> composiet moeten en die heb ik nog nooit gezien. Dus is er ook nog een scart koppelstuk nodig, om een scart ( mannetje ) <> composiet kabel te kunnen aansluiten.

En dat alleen maar, omdat Ziggo blijkbaar al die wereld standaarden maar lastig en onnodig vindt ( de amateurs ).

RoWi.

Level 20
  • 17417Posts
  • 739Oplossingen
  • 5787Likes

Een versterker of TV met HDMI en of optische S/P Dif aansluitingen kopen zal vermoedelijk duurder maar makkelijker zijn.

Ps @P.Nus u noemt een scherm en een versterker wat is uw doel?

Voor de audio kan een adapter van optical naar tulp voldoende zijn. Of heeft u ook beeld nodig op het scherm en om wat voor scherm en welke versterker gaat het? Met het juiste Merk en model kunnen we u als medeklant mogelijk beter op weg helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic