Jeceka

Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

344 Reacties 344
Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Duidelijk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ik heb even een rondje lokale omroepen gedaan en alles is kennelijk (nog) in mpeg2 in de regio Zwolle.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hoe kan ik zien dat een uitzending in mpeg2 is?

Of is dat een technisch verhaal.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is een technisch verhaal. Met de juiste software of apparatuur is dat inzichtelijk te maken. 

Als daar nog mpeg2 wordt door gegeven kan dat meespelen in de beleving, hoe kijk jij daar tegen aan @Yoshi ?

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ik vind het verschil eigenlijk niet dusdanig tussen mpeg2 of mpeg4 audio dat ik daar stijl van achterover sla. Ik kan me niet voorstellen dat dat nou het verschil is wat @Jeceka hoort. Ik kan het vrij goed beoordelen want ik luister via een setje studio monitors, maar dan uiteraard wel in stereo.

 

Mijn vermoeden is dat het een combinatie is van akoestiek van de ruimte (reflectie) en evt een vrij beroerde audio implementatie (in de zin van kunstmatige "verbetering") van LG. Maar dat zou in principe met de geluidsinstellingen naar de fabrieksstandaard niet al te veel op mogen vallen.

 

Ik vermoed eigenlijk een soort kunstmatig aangeboden "surround sound" beleving van de TV.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik heb inderdaad een LG Oled.Wel een nieuwe model.

Heb in een jaar tijd het toestel wel honderd keer teruggezet naar fabrieksinstelling...........

Omdat ik een storing had,wat ik niet begreep.En nu nog steeds niet....

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Welk model gaat het om? Toont de televisie regelmatig dat er updates (firmware) zijn en installeert u die ook?

 

En ik ben eigenlijk benieuwd naar een foto van uw tv op het meubel, of aan de muur als daar sprake van is. De LG OLED serie heeft (op de luxere modellen na) naar beneden gerichte speakers. 

 

Ik zit te denken aan een scenario van een TV die aan de muur hangt, met daaronder een dressoir met een ruimte tussen dressoir en muur. Het geluid ketst dan tussen wand en meubel, en misschien zelfs ook nog op een harde vloer. Misschien is er allemaal geen sprake van in uw situatie, maar het is slechts mijn hersenspinsel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Yoshi 

Ik snap de redenering ik blijf daar ook aan denken, wat nu verbazend is dan zou dit op elke TV en apparaat die door jejecka wordt gebruikt het geval zijn. Dat is nu juist zo vreemd. Ik zit in een L vormige kamer/keuken akoestisch ook niet ideaal, Ik bemerk niet wat hier wordt genoemd. Wel fijn dat je nuttig meedenkt.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Het is eenOled Tv,1 jaar oud.Type weet ik nu even niet.Automatische updates staat ingesteld.

Ik maak later wel even een foto van de TV,maar hij staat op een standaard.

Maar,geluid is ook op een andere TV slecht........

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Luistert u op een vrij hoog volume? Is vervorming van het geluid  wellicht het probleem?

 

Kunt u wat meer vertellen over wat voor vloer u heeft? Vloerkleden? Zware of juist lichte gordijnen? Vrij hoge plafonds? Ik verdenk steeds meer de akoestiek van uw woning.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Ben ik ook nog even weer. Bij een lg oled (zelf heb ik er ook eentje), is het wel erg belangrijk dat de speakers goed staan ingesteld. Dwz op een standaard of hangend. Dus even kijken in het menu van de tv.

 

Teun.

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Je zou gelijk kunnen hebben.Voldoe eigenlijk aan alle vragen,die je hebt gesteld.

Alleen,waarom de meeste storingen op de radio via de TV op radio Noord,die ik veel gebruik.

En waarom niet op de andere TV zenders? Behalve dan bij reclames....

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Schermafbeelding 2021-02-22 om 19.45.55.pngIn mijn beleving komt radio noord met wat meer volume de speakers uit. Of eigenlijk minder dynamisch, wellicht ietsje overstuurd. Zal morgen weer eens luisteren.

 

Edit: misschien dat anderen eens kunnen kijken naar dit stukje opname gevisualiseerd, maar ik zie denk ik een flink gecomprimeerd stukje audio waar de pieken en dalen bijna niet meer aanwezig zijn.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Leuk dat je nog even reageert.De speakers van de TV zitten in de TV als het ware.En op gelijke afstand.Bij jou ook,neem ik aan.

Als ik de Sonos ARC gebruik,zitten de speakers ook op gelijke afstand.

Alleen,als ik de surround boxen gebruik,dan kan het geluid een verschil maken.

Maar,voor alle duidelijkheid.Als ik alleen de TVspeakers gebruik,is het slechte geluid al aanwezig.

Maar niet constant,zoals ik al eens heb gemeld.Wisselend dus.

Bedankt voor het meedenken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het probleem met Sonos zover ik dit systeem ken is dat het los staande mono apparaten zijn die op een kunstmatige manier stereo en surround vormen, feitelijk zijn twee Sonos one speakers gewoon dubbel mono geen stereo.

De Sonos  Playbar met 3 speakers kan nog wel echt stereo zijn. Net als de ARC met de 7 speakers wel goed stereo of surround moet kunnen weergeven.

 

@Jeceka waar het met de LG omgaat is in het instellingen menu van de TV de juiste opstelling gekozen. In dit geval staand?

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dat is erg belangrijk want bij verkeerde instelling gaat hij beroerd klinken. Dus net als @RoWi. zegt.

 

Teun.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

@Jeceka  schreef:

En waarom niet op de andere TV zenders? Behalve dan bij reclames....


Waarom reclames zo slecht klinken, is omdat deze uw huiskamer in geslingerd worden met zogenaamde "Loudness". Met dit effect worden het gros van de frequenties op hetzelfde volume weergegeven, met een zeer ondynamisch en onnatuurlijk geluidsbeeld tot gevolg. Uw hersenen interpreteren het als een hoger volume, en dat effect willen de reclamemakers bereiken.

 

Combineer dit fenomeen met een niet-al-te-beste akoestiek en wellicht speelt uw lichte hoorafwijking hier dan ook nog een rol(letje) in; het resultaat is een niet om aan te horen muur van geluid.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ga hier in mee, de dynamiek lijkt er uit. Geluid zou normaal gesproken nooit zo vlak moeten zijn. De onderstaande afbeelding is natuurlijker, ligt dit bij TV Noord of bij Ziggo of ergens daar tussen.

Screenshot_20210222-205143_Chrome.jpg

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Er schiet mij iets te binnen. LG OLED van een jaar oud, misschien uit de CX serie?

 

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled55cx6la

 

Schermafbeelding 2021-02-22 om 20.59.34.png

AI Acoustic Tuning; staat dat standaard aan bij de OLED's van dat jaar? Zou u eens kunnen kijken of het uitzetten van deze optie een verbetering biedt? Dat is namelijk een poging van LG om met kunstmatige intelligentie het geluid te "verbeteren". Zelfde geldt voor AI Sound Pro

Uitgelicht topic