Jeceka
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

234 Reacties 234
Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Beste robbo,

Er zijn heel veel positieve reacties binnengekomen.Voor mij een aantal reacties die voor mij TE technisch zijn.ik ben een leek.

Maar voor de andere lezers zal het zeker nuttige informatie zijn.

Voorlopig nog geen resultaat van de tientallen reacties.

Misschien is deze topic voor mijn doel niet zo nuttig.

Ik heb het idee,dat het niveau voor mij veel te technisch is,waar ik niets van begrijp.Overigens,er zitten zeker nuttige tips bij,die ik wel begrijp hoor.

Ik wil ever reageren op het filmje,dat je mij hebt toegestuurd.

Het is een ander type  LG Oled Tv.Ik heb de LG Oled55C9.

Maar de toepassingen zijn bijna allemaal hetzelfde.

Ik kan het menu van mijn toestel inmiddels wel dromen....

Ik heb het idee,dat jij veel van toestel instellingen af weet.

Ik zal je mijn situatie uitleggen.Aan het slechte geluid is volgens collega leden niets te doen.Omdat ik alleen de interne instellingen heb gebruikt heb ik een vraag over de aansluiting van mijn Sonos Arc.

Als ik de Sonos Arc ga gebruiken,dan gaat het via de eARC aansluiting op de TV.Dus vanaf de Sonos via de HDMI ARC aansluiting van de TV.

Dan heb ik een aantal instellingen,zoals eARC aan of uit en digitale geluid aan(PMC,Automatisch en Passeren).OP dat moment werken de instellingen voor het geluid van de LG TV toch niet meer?

De enige instelling voor de Sonos Arc voor het geluid  is de Equalizer voor de bas en tremble.Volgens mij...

Maar ik heb ook de Nextbox.Hebben die instellingen voor de dolby van de LG invloed,op het geluid van de Sonos.Volgens mij gebeurt er dan heel weinig.

Excuses voor mijn lekentaal,ik hoop,dat het een beetje duidelijk is.

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16419Posts
  • 695Oplossingen
  • 2786Likes

@Jeceka uiteraard is het begrijpelijk dat je als leek ea best wel moeilijk is. Aangezien dat er is gekozen van  een verbinding next >tv>sonos. Heeft ea instellingen met elkaar te maken . Aangezien dat steeds meer merken ook de cec  samen laten werken met de arc .. kan je deze ook nog aanzetten op tv en indien mogelijk sonos. Bijde arc en cec echt verschillende functies , en niets van elkaar van doen.  Maar wat ik al aangaf vaker samen werkend. ( bij hdmi aansl.)Je kan nog tot slot ook even proberen om de next rechtstreeks aan te sluiten op de sonos. Indien de mogelijk heden daar is. Ik heb de vele berichten niet allemaal doorgelezen wellicht heb je dat ook al geprobeerd. .. test dus cec aanzetten en rechtstreeks aansluiten even uit 

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ok,dan wel serieus dus.Ik weet dat er veel twijfels zijn.Het zal dus wel aan mijn gehoor liggen.Waarom kan ik dan wel goed horen bij Spotify en heb geen enkele storend geluid.En ik hoor geen storend geluid.Er zijn vele meningen...Maar om het te ervaren,moet je het geluid toch echt horen.......En dat heeft nog niemand van de comunity gedaan.

Maar geen discussie daar meer over.

En alles is aangesloten door een Ziggo monteur.

Wat bedoel je met de groene Ziggo kabel?

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Wat bedoel je met de CEC aanzetten?Wat is de CEC?

En heeft de dolby instelling op de Nest invloed op het geluid van de Sonos?

EN Ja,ik heb echt alles geprobeerd....

RoWi.
Expert
Expert
  • 8162Posts
  • 344Oplossingen
  • 2025Likes

CEC (Consumer Electronics Control) is een protocol dat toelaat om toestellen die via een HDMI-kabel zijn aangesloten met elkaar te laten communiceren. Daardoor kan je je decoder en tv tegelijkertijd aanzetten.

Dit is een globale uitleg.

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik heb sterk het idee,dat de mensen van Ziggo hun product niet willen afkraken.Of echt hulp willen biedenbij een oplossing...

Anders was er wel een oplossing geweest....

Ik wil gewoon weten,wat er niet goed is!!!!!!!!

De Televisie.

De aansluiting van Ziggo.

De verbinding in huis

Mijn gehoor

Na meer dan 200 berichten nog steeds geen antwoord.

Ik zal mij in verbinding stellen,met de student aan huis

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik kon dat filmpje niet laden.Geef nog even aan,waarom het ging.

MaxH
Expert
Expert
  • 2324Posts
  • 83Oplossingen
  • 750Likes

@Jeceka  schreef:

Wat bedoel je met de groene Ziggo kabel?

Dat is de hoofdkabel van Ziggo die je huis binnen komt. Meestal in de meterkast. Deze eindigt met het AOP. Het Abonnee Overname Punt. T/m dit AOP is Ziggo's verantwoordelijkheid. Alles bekabeling hierop aangesloten is de verantwoordelijkheid van de bewoner. Uiteraard blijft Ziggo wel verantwoordelijk voor een kapot modem of mediabox.

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Het is geen groene,maar een grijze kabel,maar ik begrijp,welke kabel je bedoeld.ik wil best foto's sturen,Maar de Next box werkt prima.Bekabeling is aangesloten door monteur.

Maar,als je suggesties hebt,graag.

Yoshi
Raadgever
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

@Jeceka Is er inmiddels al door iemand ter plekke gekeken naar het probleem? Is er meer duidelijk nu?

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Hallo Yoshi,

Nee,er heeft nog niemand gekeken.Ik had zelf ook even een pauze nodig....

Gezien de corona,heb ik nog geen stappen ondernomen,om iemand in huis te halen.

Heb al wel contact gehad met student en computer.Die hebben ook een mannetje voor geluid.

Nog geen afspraak gemaakt ivm corona.Weet eigenlijk ook niet,of dat de oplossing zal brengen.

Maar ik heb een vraag aan jou en de andere leden van de community.

Ziggo laat weten,dat het signaal goed is.

Mijn leverancier zegt,dat de instellingen goed staan.

Wie ik dan als onafhankelijk expert zou moeten nemen,ik zou het niet weten.

Ik wil mijn gehoor uitsluiten,want waarom is de muiziek op de meeste TV zenders goed,uitgezonderd RTVNoord?

En  waarom hoor ik de muziek bijna de 108 radio zenders slecht?

Ik weet het niet meer....

Yoshi
Raadgever
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Ik denk dat we dan weer op dezelfde discussie uitkomen. Ik weet het wel zeker.

Ik denk de akoestiek in uw woning icm "loudness" ofwel weinig dynamisch geluid.

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Waarom hoor ik de storing dan niet bij muziek op de televisie?

Yoshi
Raadgever
  • 175Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Dynamischer geluid, totdat de reclames er op komen, dan gaan de schuiven weer op maximaal en is het weer niet om aan te horen.

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Klopt helemaal!!!