Jeceka

Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

234 Reacties 234
Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Toch nog iets vergeten:

Ik wil heel graag aan een medewerker van Ziggo een opname  laten horen,die ik heb gemaakt van een uitzending van RTVNoord..Als er dan nog twijfels zijn.....

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

Uiteraard valt de akoestiek niet uit te sluiten, dan zou het in onze woning ook slecht moeten zijn, vanwege de L vorm.

Bijna geen enkele woning is akoestisch goed. Los van de bluetooth hoofdtelefoon mag het ook weer niet zo slecht zijn zeker niet op alle kanalen.

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Ik sluit de akoestiek toch niet uit?

Maar waarom geen slecht geluid op Spotify,en Deezer??

In ieder geval is de akoestiek voor mijn geen storende factor.

Toch een slechtvgeluid op de meeste zenders..

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

Precies, daarom sluit ik de akoestiek wel uit, dat zal via Spotify en Deezer ook mee spelen.

Yoshi

Raadgever
  • 178Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Zeker doen! Het is frustrerend dat hier geen verklaring voor is gevonden. 

Edit toch nog een vraag; is uw tv in staat om vanaf een usb stickje een zogenaamd lossless audio bestand af te spelen? Bijv .flac .m4a of .wav?

 

Zo ja, dan kan ik u evt wel voorzien van een of meerdere audio bestanden om te testen. 

Yoshi

Raadgever
  • 178Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Ik ben inmiddels al zo ver dat ik de rauwe transport stream data van Radio Noord aan het opslaan ben voor een kwartiertje of zo :') Kijken of dat nog een beetje aan te horen is als ik dat afspeel met VLC.

 

Zal het ook doen voor het TV kanaal van RTV Noord.

 

Ik heb zelfs een debug log meelopen die ik nakijk op fouten, tot nu toe foutloos qua transport errors, signaal, continuity errors en uncorrectables. Ik zal met afspelen met VLC ook kijken of VLC errors geeft, ik geloof dat VLC ook afspeelfouten kan tonen in een venster. Dan is dat in ieder geval uitgesloten.

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

Ik zie nog maar één uitleg, persoonlijke beleving, de uitzondering die de regel bevestigd jejecka, heeft mogelijk juist perfect gehoor, en neemt andere zaken en imperfecties waar dan gemiddeld.

 

Dit baseer ik op het punt dat bezoek/familie wel verschil hoort maar dit niet hinderlijk vindt zoals verder terug is aangegeven.

 

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16561Posts
  • 703Oplossingen
  • 2981Likes

@Jeceka Kijk dit filmpje eens : Wie weet heb je daar wat aan. https://www.lg.com/nl/ondersteuning/product-ondersteuning/CT20182005-20150102134794 Ik heb echt ook het idee dat het evt aan de de audio instellingen ligt. Aangezien jou tv igg stereo is en evt extern audio drager verm. ook stereo? zet dan geen dolby 5.1 aan. ( zowel tv en evt versterker/soundbar) ( wat al hier en daar is aangegeven) Veel tv's en apparatuur geeft überhaupt geen geluid als dolby 5.1 is ingeschakeld en apparatuur is stereo. Echte sommige modellen/merken kunnen dit wel ondersteunen. Echter ea wordt verwerkt wat ook evt zijn problemen kan geven. 

 

Edit:  Tekst wat later aangepast*

Yoshi

Raadgever
  • 178Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Ok ik probeer een conclusie te trekken. Ik heb rauwe .ts data van zowel Radio Noord als TV Noord opgeslagen. Dat is een containerformaat. Ik heb geen errors in de stream gezien tijdens het records. In de .ts zat bij Radio Noord een mp2 audio bestand in en bij TV Noord een mp2 audio bestand plus een MPEG1/2 video bestand. 

 

Van beiden heb ik het mp2 audio bestand weten uit de .ts container weten te trekken (zonder nabewerking of converteren naar een audio formaat) en deze beluisterd met VLC. Geen errors en naar mijn mening geen gek geluid. Begrijp me niet verkeerd, het geluid is aangedikt en zoals eerder gesteld is de dynamiek eruit naar mijn mening. Dit wordt ook bevestigd als ik de audio bestanden bekijk met Audacity.

 

Mijn voorzichtige conclusie is een zeer gevoelig gehoor in combinatie met audio die is aangedikt (geen dynamiek), compressie en de akoestiek van de woning.

 

Waarom dan toch de akoestiek van de woning erbij betrekken is omdat het probleem zich op meerdere apparaten voordoet. Het blijft dus niet bij een probleem van enkel de LG TV. Maar waarom klinken Spotify en Deezer dan wel beter? Simpelweg betere geluidskwaliteit die door de ruimte wordt geslingerd. Een beroerde geluidskwaliteit wordt denk ik nog beroerder door een slechte akoestiek.

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

De volgorde zoals ik deze zie is dan als volgt.

  • Kwaliteit geluid
  • Instellingen apparatuur
  • Gehoor
  • Akoestiek deze stel ik echt pas op de laatste plaats, enkel echte "audiofielen" zullen hier last van hebben.
Yoshi

Raadgever
  • 178Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Akoestiek redenering ben ik niet met je eens hoor. Dat speelt echt een grote rol. Ga maar eens na hoe bijv je woonkamer klinkt als je aan het klussen bent en (deels) je meubels eruit zijn. Nou is dat ook wel een extreem maar het is wel echt bepalend voor het geluid. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

Dat ben ik wel met je eens, het zal om het totaal van de drie punten gaan. Voor iemand met 'normaal" gehoor zal de akoestiek minder snel opvallen dan echte ruis.  De kamer en de persoon blijft gelijk enkel de bron Ziggo of spotify wijzigen.

 

Nu zijn er meerdere TV's getest elk vermoedelijk in een andere ruimte met andere akoestische eigenschappen, overeenkomsten de bron Ziggo en de persoon.

Dit zal net als de beleving van 720p op een UHD 65 inch scherm een gesprek zonder eind worden, zeker als niemand van ons daadwerkelijk op het aanbod in gaat koffie te drinken en luisteren.

MaxH
Expert
Expert
  • 2373Posts
  • 87Oplossingen
  • 774Likes

In het begin aangegeven door TS, 5 monteurs, 2 tv's in huis, duizenden euro aan apparatuur..... 🤔🙄

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16561Posts
  • 703Oplossingen
  • 2981Likes

Aangezien dat ts @Jeceka  aangaf dat bv YouTube etc wel goed geluid gaf...  En hoop dat ts al het filmpje heeft gekeken, ( de link die ik plaatste in mijn vorige reactie) kan ook nog ea aan de instellingen van de next liggen . Hoewel de instellingen qua audio (dolby)  zeer beperkt zijn op de next. dolby altijd   aan , volg signaal of uit. Hoewel door Jeceka wordt aangegeven dat bedrading goed is aangesloten.. mis ik wel de uitleg HOE? hdmi /spdif of analoge audio kabels. @Jeceka speel eens met de instelling inz de next> dolby altijd aan. Zet deze eens uit en aan. volg signaal even uittesten. Mijn idee is inz stereo zet eens dolby uit. Wees zeker dat echt het geluid of over tv gaat of over evt rand apparatuur. Is er bv gebruik gemaakt van beide . is er door gelust. ( sluit zoveel mogelijk rechtstreeks aan. ) Je gaf aan dat de audio instellingen inz tv automatisch zijn ingesteld. Zet de tv luidsprekers echt uit. of geef echt specifiek aan in de instelling dat geluid echt over de externe apparatuur moet gaan ( hoewel je aangaf dat gedaan te hebben, is dat ook bevestigd in het menu) etc. Ik denk echt dat wij daar moeten zoeken is mijn idee. Geef eens echt duidelijk aan hoe ea is aangesloten. Dat is mij niet echt duidelijk. ( of ik moet er overheen gelezen hebben) Alleen de melding alles is goed aangesloten.. Ik wil graag weten hoe. ea is al gevraagd door enkele onder ons.. maar bij niet duidelijk. Maar kan aan mij liggen😉 hoewel ik best wel kijk heb op die dingen..ahum😃  Althans denk ik zelf) 

Jeceka
topicstarter
Liefhebber
  • 172Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes

Beste MaxH,

 

Als je nog eens een reactie wil geven........dan graag serieus.

En niet dit soort onzin reacties.......

MaxH
Expert
Expert
  • 2373Posts
  • 87Oplossingen
  • 774Likes


@Jeceka  schreef:

Beste MaxH,

 

Als je nog eens een reactie wil geven........dan graag serieus.

 


Graag, maar geeft dan eens in detail aan hoe alles is aangesloten, liefst met foto's vanaf de groene Ziggo kabel. Dan kunnen er ook gefundeerde antwoorden komen. Nu is het al 214 berichten vragen/gissen en komen we steek verder.

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

@robbo er is zelfs met een hoofd telefoon direct via de TV hetzelfde geconstateerd.

 

Dan blijft er niet veel meer over wat nog niet is gevraagd.

 

Zoals Max H in mijn ogen terecht opmerkt meerdere mensen, van zowel Ziggo als de TV leverancier constateren geen problemen.

Hebben die hun werk niet correct gedaan? Willen die hun product niet afkraken.

 

Mogelijk is de aanwezige apparatuur te goed voor het mpeg2 geluid. Wat eerder is geopperd lijkt mij het verstandigste een Student aan huis alles laten nalopen.

Via het forum op afstand komen we letterlijk nergens.

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16561Posts
  • 703Oplossingen
  • 2981Likes

Maar is er al naar het filmpje gekeken.. welke aansl  hdmi etc is nog steeds geen duidelijkheid over.. is zo mijn idee. Gevraagde filmpjes cq foto's niet gedaan/geplaatst zover ik heb terug gelezen . Ik ben dan ook een beetje uitgedacht.. 

Yoshi

Raadgever
  • 178Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Ik heb ook nog nergens even een of meerdere foto's gezien van de gebruikte instellingen qua audio op de tv, next box en evt de Sonos.

 

M'n handen jeuken om te gaan kijken en luisteren maar Groningen is mij ook net even te ver.

RoWi.
Expert
Expert
  • 9981Posts
  • 432Oplossingen
  • 2590Likes

Ach in dit kikker landje is toch niks ver. We moeten het willen, van zuid naar noord is het verder weg te noemen.

De foto's lukken blijkbaar niet ondanks de uitleg die is gegeven.

Uitgelicht topic