Jeceka

Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Jeceka

Ik lees in je berichten dat je nog een (re)actie vanuit Ziggo verwacht. Zoals Erik P al aangeeft in deze reactie gaan wij geen monteur inplannen. Er zijn meerdere monteurs langs geweest voor het probleem met geluid in combinatie met radio/Mediabox Next en zij hebben geconstateerd dat dit niet bij Ziggo ligt dus niet bij het signaal en niet bij onze apparatuur. Mocht je hier nog verder willen discussiëren met medegebruikers over een mogelijke oplossing dan is dit helemaal aan jou.

344 Reacties 344
Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Beste robbo,

 

Er zijn heel veel positieve reacties binnengekomen.Voor mij een aantal reacties die voor mij TE technisch zijn.ik ben een leek.

Maar voor de andere lezers zal het zeker nuttige informatie zijn.

Voorlopig nog geen resultaat van de tientallen reacties.

Misschien is deze topic voor mijn doel niet zo nuttig.

Ik heb het idee,dat het niveau voor mij veel te technisch is,waar ik niets van begrijp.Overigens,er zitten zeker nuttige tips bij,die ik wel begrijp hoor.

Ik wil ever reageren op het filmje,dat je mij hebt toegestuurd.

Het is een ander type  LG Oled Tv.Ik heb de LG Oled55C9.

Maar de toepassingen zijn bijna allemaal hetzelfde.

Ik kan het menu van mijn toestel inmiddels wel dromen....

Ik heb het idee,dat jij veel van toestel instellingen af weet.

Ik zal je mijn situatie uitleggen.Aan het slechte geluid is volgens collega leden niets te doen.Omdat ik alleen de interne instellingen heb gebruikt heb ik een vraag over de aansluiting van mijn Sonos Arc.

Als ik de Sonos Arc ga gebruiken,dan gaat het via de eARC aansluiting op de TV.Dus vanaf de Sonos via de HDMI ARC aansluiting van de TV.

Dan heb ik een aantal instellingen,zoals eARC aan of uit en digitale geluid aan(PMC,Automatisch en Passeren).OP dat moment werken de instellingen voor het geluid van de LG TV toch niet meer?

De enige instelling voor de Sonos Arc voor het geluid  is de Equalizer voor de bas en tremble.Volgens mij...

Maar ik heb ook de Nextbox.Hebben die instellingen voor de dolby van de LG invloed,op het geluid van de Sonos.Volgens mij gebeurt er dan heel weinig.

Excuses voor mijn lekentaal,ik hoop,dat het een beetje duidelijk is.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Jeceka uiteraard is het begrijpelijk dat je als leek ea best wel moeilijk is. Aangezien dat er is gekozen van  een verbinding next >tv>sonos. Heeft ea instellingen met elkaar te maken . Aangezien dat steeds meer merken ook de cec  samen laten werken met de arc .. kan je deze ook nog aanzetten op tv en indien mogelijk sonos. Bijde arc en cec echt verschillende functies , en niets van elkaar van doen.  Maar wat ik al aangaf vaker samen werkend. ( bij hdmi aansl.)Je kan nog tot slot ook even proberen om de next rechtstreeks aan te sluiten op de sonos. Indien de mogelijk heden daar is. Ik heb de vele berichten niet allemaal doorgelezen wellicht heb je dat ook al geprobeerd. .. test dus cec aanzetten en rechtstreeks aansluiten even uit 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ok,dan wel serieus dus.Ik weet dat er veel twijfels zijn.Het zal dus wel aan mijn gehoor liggen.Waarom kan ik dan wel goed horen bij Spotify en heb geen enkele storend geluid.En ik hoor geen storend geluid.Er zijn vele meningen...Maar om het te ervaren,moet je het geluid toch echt horen.......En dat heeft nog niemand van de comunity gedaan.

Maar geen discussie daar meer over.

En alles is aangesloten door een Ziggo monteur.

Wat bedoel je met de groene Ziggo kabel?

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Wat bedoel je met de CEC aanzetten?Wat is de CEC?

En heeft de dolby instelling op de Nest invloed op het geluid van de Sonos?

EN Ja,ik heb echt alles geprobeerd....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

CEC (Consumer Electronics Control) is een protocol dat toelaat om toestellen die via een HDMI-kabel zijn aangesloten met elkaar te laten communiceren. Daardoor kan je je decoder en tv tegelijkertijd aanzetten.

 

Dit is een globale uitleg.

 

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik heb sterk het idee,dat de mensen van Ziggo hun product niet willen afkraken.Of echt hulp willen biedenbij een oplossing...

Anders was er wel een oplossing geweest....

Ik wil gewoon weten,wat er niet goed is!!!!!!!!

De Televisie.

De aansluiting van Ziggo.

De verbinding in huis

Mijn gehoor

Na meer dan 200 berichten nog steeds geen antwoord.

Ik zal mij in verbinding stellen,met de student aan huis

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik kon dat filmpje niet laden.Geef nog even aan,waarom het ging.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@Jeceka  schreef:

Wat bedoel je met de groene Ziggo kabel?

 


Dat is de hoofdkabel van Ziggo die je huis binnen komt. Meestal in de meterkast. Deze eindigt met het AOP. Het Abonnee Overname Punt. T/m dit AOP is Ziggo's verantwoordelijkheid. Alles bekabeling hierop aangesloten is de verantwoordelijkheid van de bewoner. Uiteraard blijft Ziggo wel verantwoordelijk voor een kapot modem of mediabox.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Het is geen groene,maar een grijze kabel,maar ik begrijp,welke kabel je bedoeld.ik wil best foto's sturen,Maar de Next box werkt prima.Bekabeling is aangesloten door monteur.

Maar,als je suggesties hebt,graag.

 

 

 

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

@Jeceka Is er inmiddels al door iemand ter plekke gekeken naar het probleem? Is er meer duidelijk nu?

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hallo Yoshi,

Nee,er heeft nog niemand gekeken.Ik had zelf ook even een pauze nodig....

Gezien de corona,heb ik nog geen stappen ondernomen,om iemand in huis te halen.

Heb al wel contact gehad met student en computer.Die hebben ook een mannetje voor geluid.

Nog geen afspraak gemaakt ivm corona.Weet eigenlijk ook niet,of dat de oplossing zal brengen.

Maar ik heb een vraag aan jou en de andere leden van de community.

 

Ziggo laat weten,dat het signaal goed is.

Mijn leverancier zegt,dat de instellingen goed staan.

Wie ik dan als onafhankelijk expert zou moeten nemen,ik zou het niet weten.

Ik wil mijn gehoor uitsluiten,want waarom is de muiziek op de meeste TV zenders goed,uitgezonderd RTVNoord?

En  waarom hoor ik de muziek bijna de 108 radio zenders slecht?

Ik weet het niet meer....

 

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ik denk dat we dan weer op dezelfde discussie uitkomen. Ik weet het wel zeker.

 

Ik denk de akoestiek in uw woning icm "loudness" ofwel weinig dynamisch geluid.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Waarom hoor ik de storing dan niet bij muziek op de televisie?

 

 

 

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Dynamischer geluid, totdat de reclames er op komen, dan gaan de schuiven weer op maximaal en is het weer niet om aan te horen.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Klopt helemaal!!!

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hallo Robbo,

 

Ik heb de zaak na meer dan 1 jaar weer opgepakt.Blijf toch zeer ontevreden over het geluid.

Jij zegt,dat je er best kijk op hebt,op mijn probleem.Ik zou graag willen,dat je mijn topics eens doorleest.Ik heb er 2 topics aan toegevoegd: 

 

Iemand in Groningen ook een dramatisch slecht geluid van RTV noord.Radio app ook slecht.

en de volgende:

 

Dolby surround icm Sonos ARC/SUB/ONE

 

In beide reacties heb ik zeer uitgebreid verteld,wat mijn probleem is en wat de oplossing zou kunnen zijn.

Ziggo geeft aan,dat er al een aantal keren monteurs bij mij zijn geweest en geen medewerker zullen sturen.Om het probleem op te lossen.Langzamerhand,denk ik,dat ze bij Ziggo niet de benodigde signalen uit sturen,die een normale ontvangst mogelijk maakt.

Heb tig keer alles geprobeerd ik weet het dus niet meer.En zo blijf ik in een aantal gevallen,met een slecht geluid zitten....Lekkere service dus..............

Ik zou graag willen,dat je mijn situaties eens doorleest,dan wordt je jet wel duidelijker....hoop ik

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hoi Rob,

Interessant verhaal.Echter,bij mij is de situatie al jaren zo. HDMI uitgang van de Next naar de HDMI ingang van de TV.En vervolgens vanuit de HDMI/ARC uitgang van de TV naar de Sonos ARC ingang.Overigens,is er bij de Sonos ARC maar 1 ingang via de HDMI.Niet optisch dus.

Ook prima uitgelegd,hoe het met de Dolby instellingen van de Next box kan.Ik heb het altijd op volgend staan.Ook kan ik kiezen,op mijn TV, wat de HDMI instelling moet zijn.Ik kan kiezen,tussen bitstream en PCM.Zet het altijd op PCM.Maar ook bitstream geprobeerd.Weinig verschil.Op de Sonos heb ik verder geen instelling.Sonos vind volgens mij zelf,wat het binnenkomende signaal is.

 

Maar,ik heb in overleg met een ander lid van de community de volgende test gedaan.Hoe het geluid is ZONDER de Sonos ARC.Dan is het geluid net zo slecht,dus de conclusie is,dat het verstoorde geluid NIET aan de verbinding ligt met de Sonos box.

Als laatste test heb ik gekeken,hoe het geluid is,ZONDER de Next box.Dus alleen de kabelaansluiting.

Weinig verschil in het slechte geluid,bepaalde zenders zijn net zo slecht,als met de Next box,met of zonder de Sonos box.

Vooropstaand,ik ben een leek,op dit gebied.Maar mijn conclusie is,dat het slechte geluid NIET aan de Sonos box ligt en Niet aan de Next box.Misschien aan het signaal,wat ziggo mij aanleverd?

 

Ik vind het heel erg vervelend,dat Ziggo mijn probleem niet serieus neemt,omdat er al een aantal monteurs zijn geweest.Die weinig veschil hoorden.Maar,ik heb het idee,dat het op dit moment zelfs nog erger is.Ik mag toch verwachten,dat er minimaal op de Radio Noord zender van de TV een goed geluid komt?Om over een aantal Radio app zenders maar niet te spreken......Wat een drama!!!

Mijn klaagzang is zeker niet tegen jou gericht,laat dat duidelijk zijn,maar ik blijf met een erg vervelend gevoel zitten.Dat Ziggo er verder niets aan WIL doen.Stuur iemand langs om te luisteren en we zijn denk ik van de ellende af!!

Ik ga stoppen met mijn klaagzang en hoop van jou te vernemen,wat ik alsnog kan doen,aan deze vervelende situatie.

Ik heb trouwens met mijn mobiel opnames gemaakt van de slechte geluiden.Ziggo zou mij  laten weten,wat het mailadres is,waar de bestanden naar toe moeten worden gestuurd.Ik wacht weer af.............

Nogmaals dank!!!

 

Groet, Jan

Nogmaals dank

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Dat het signaal van ziggo zorgt voor slecht geluid lijk mij niet de fout. Anders zou iedereen er last van hebben. Hier is het prima. Maar beleef je de audio als schel te veel bas etc .. ?? Of wegvallend?

 

Hoe de trebble ( hoog) en Bas ( laag ) ingesteld? Heb je een 2.0 of 5.1 installatie? Etc etc

 

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hoi Rob,

Het geluid bij mij is vervormd.En heel variabel.Kan de ene keer redelijk zijn en de andere keer heel erg vervormd.Heb aan de audio instelling niets gedaan.Instellingen zijn zoals de begininstelling van de TV.Ook als ik de Sonos box gebruik slecht geluid.

Ik heb net het geluid van de TV beluisterd,dus alleen via de Next box.Op jou aanraden de equalizer gebruikt.Dus hoog en laag.Uiteraard een verschil in geluid,maar slecht blijft het.Stemgeluid is redelijk.Stem en spraak erbij is slecht Reclame is heel slecht.Dus als het geluid gemengd wordt gaat het mis.Muziek is veel geluiden doorelkaar,dus heel slecht.Let wel,niet op alle kanalen hoor!!Maar zeker de zenders,die ik veel gebruik,zijn slecht.TV geluid is merendeel goed.Ook muziek is redelijk.Dus als het aan de instelling van hoog en laag zou liggen,zou de muziek op TV ook slecht moeten zijn,Dat varieert dus erg,maar wat heeeeeeeeeeeeeeeel erg varieert is het geluid van de radio op de app. Tot zover.....

 

 

Uitgelicht topic