Hoi Rob,
Interessant verhaal.Echter,bij mij is de situatie al jaren zo. HDMI uitgang van de Next naar de HDMI ingang van de TV.En vervolgens vanuit de HDMI/ARC uitgang van de TV naar de Sonos ARC ingang.Overigens,is er bij de Sonos ARC maar 1 ingang via de HDMI.Niet optisch dus.
Ook prima uitgelegd,hoe het met de Dolby instellingen van de Next box kan.Ik heb het altijd op volgend staan.Ook kan ik kiezen,op mijn TV, wat de HDMI instelling moet zijn.Ik kan kiezen,tussen bitstream en PCM.Zet het altijd op PCM.Maar ook bitstream geprobeerd.Weinig verschil.Op de Sonos heb ik verder geen instelling.Sonos vind volgens mij zelf,wat het binnenkomende signaal is.
Maar,ik heb in overleg met een ander lid van de community de volgende test gedaan.Hoe het geluid is ZONDER de Sonos ARC.Dan is het geluid net zo slecht,dus de conclusie is,dat het verstoorde geluid NIET aan de verbinding ligt met de Sonos box.
Als laatste test heb ik gekeken,hoe het geluid is,ZONDER de Next box.Dus alleen de kabelaansluiting.
Weinig verschil in het slechte geluid,bepaalde zenders zijn net zo slecht,als met de Next box,met of zonder de Sonos box.
Vooropstaand,ik ben een leek,op dit gebied.Maar mijn conclusie is,dat het slechte geluid NIET aan de Sonos box ligt en Niet aan de Next box.Misschien aan het signaal,wat ziggo mij aanleverd?
Ik vind het heel erg vervelend,dat Ziggo mijn probleem niet serieus neemt,omdat er al een aantal monteurs zijn geweest.Die weinig veschil hoorden.Maar,ik heb het idee,dat het op dit moment zelfs nog erger is.Ik mag toch verwachten,dat er minimaal op de Radio Noord zender van de TV een goed geluid komt?Om over een aantal Radio app zenders maar niet te spreken......Wat een drama!!!
Mijn klaagzang is zeker niet tegen jou gericht,laat dat duidelijk zijn,maar ik blijf met een erg vervelend gevoel zitten.Dat Ziggo er verder niets aan WIL doen.Stuur iemand langs om te luisteren en we zijn denk ik van de ellende af!!
Ik ga stoppen met mijn klaagzang en hoop van jou te vernemen,wat ik alsnog kan doen,aan deze vervelende situatie.
Ik heb trouwens met mijn mobiel opnames gemaakt van de slechte geluiden.Ziggo zou mij laten weten,wat het mailadres is,waar de bestanden naar toe moeten worden gestuurd.Ik wacht weer af.............
Nogmaals dank!!!
Groet, Jan
Nogmaals dank