Jeceka

Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Jeceka

Ik lees in je berichten dat je nog een (re)actie vanuit Ziggo verwacht. Zoals Erik P al aangeeft in deze reactie gaan wij geen monteur inplannen. Er zijn meerdere monteurs langs geweest voor het probleem met geluid in combinatie met radio/Mediabox Next en zij hebben geconstateerd dat dit niet bij Ziggo ligt dus niet bij het signaal en niet bij onze apparatuur. Mocht je hier nog verder willen discussiëren met medegebruikers over een mogelijke oplossing dan is dit helemaal aan jou.

344 Reacties 344
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zouden we dan toch een oplossing vinden?

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Schermafbeelding 2021-02-22 om 21.33.15.pngSchermafbeelding 2021-02-22 om 21.33.30.pngSchermafbeelding 2021-02-22 om 21.34.07.png

Plaatjes komen uit de handleiding. Wat ik zou checken:

 

  1. Automatisch volume UIT
  2. Zoals eerder door anderen aangegeven Stand of Muur
  3. Geluidsmodus: Standaard
  4. Virtual Surround Plus e.d. UIT
Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Beste mensen,

Bekijk het geluid nu even los van de Sonos.Die staat nu even uit.Het storende geluid is ook alleen al bij de interne luidspreker van de TV.

Ik heb het net weer geprobeerd en de vervorming is er nog steeds.

Dus,de  Sonos heb ik even bij het grofvuil gezet....

Overigens,ik waardeer de medewerking van de leden zeer!!!!!!

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Toestel is een: LG Oled55C9

Maar het probleem is ook op een andere TV......

dus,ligt het dan aan 2 televisies?????

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes
  • Bedankt,zoals je misschien hebt gelezen heb ik de LGOled55C9
  • Maar ik heb het schema wel even gebruikt.Met name de Akoestische instelling,wat voor mij nieuw was.Het het geluid is er zelfs minder door geworden.Helaas...
  • En de instelling voor,staand,aan de muur enz. Kon ik op mijn toestel niet vinden,helaas.
  • Maar bedankt voor de inspanning!!!!!!
Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Helaas...zie mijn bericht aan Yoshi.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik begrijp jou mening over het geluid bij reclames.Dat is dus een structureel probleem,alleen heb ik het idee,dat het bij mij nog extra is.

Kan door de akoestiek en mijn gehoor komen,maar ik ben er van overtuigd,dat er ergens behoorlijk fout zit,bij mijn installatie.

 

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik heb in mijn menu geen staand of hangend model staan.Althans,ik kon het niet vinden.

En bij Spotify maakt het voor de Sonos niets uit,of de boxen hangen,liggend of staand zijn......

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zojuist vond ik dit.

 

https://tweakers.net/reviews/7026/all/lg-c9-oled-tv-review-top-tv-met-hdmi-21.html

In de voet van de C8, van vorig jaar, zat een opening die het geluid van de naar beneden gerichte luidsprekers naar voren en dus richting je oren kaatste. De voet van de C9 is niet voorzien van een dergelijke akoestische reflector, maar door de schuine stand wordt het geluid nog wel enigszins in de juiste richting weerkaatst. Het stereobeeld is hierdoor nog altijd mooi ruimtelijk, en ook zijn stemmen helder en duidelijk verstaanbaar.

Met One Touch Sound Tuning kun je het geluid zogenaamd op de akoestiek van je kamer laten afstellen door middel van de microfoon in de afstandsbediening. De gebruikte testgeluiden en het feit dat je de afstandsbediening in de hand moet houden doen vermoeden dat er helemaal niets wordt gemeten; wij hoorden dan ook geen verschil als we de afstandsbediening op totaal verschillende plekken hielden. Ook de 'AI sound'-instelling wist op ons geen indruk te maken. De Dolby Atmos-stand klinkt mooi ruimtelijk, maar heeft met surroundgeluid niets te maken. Ondanks een aantal, wat ons betreft, onzinnige features, zijn we zeer te spreken over het geluid van de C9, die op dit punt flink beter presteert dan de gemiddelde tv.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Kunt u een koptelefoon aansluiten op de televisie en daarmee eens wat radio en tv zenders testen? Op deze manier sluit u uit of het aan de akoestiek van uw woning ligt. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Yoshi  schreef:

Kunt u een koptelefoon aansluiten op de televisie en daarmee eens wat radio en tv zenders testen? Op deze manier sluit u uit of het aan de akoestiek van uw woning ligt. 


En de volume niet voluit rustig opbouwen, het grafiekje wat Yoshi eerder liet zien, is in mijn ervaring reden voor storing of eigenlijk oversturing. 

Een ding wil ik toch benoemen, er is zoals ik het oordeel geen storing, eerder een probleem door meerdere factoren bijelkaar.

 

Ps uitleg wat ik bedoel met oversturing.

Mijn computer heeft een geluidskaart met een volume regeling, de daarop aangesloten luidsprekers ook.

Stel ik de computer te hoog in (maximale volume) dan zullen de speakertjes heel snel kraken en dergelijke door de te hoge input. 

Het lijkt er bij TV Noord op dat er ergens een schuif op het mengpaneel te ver open staat.

Mijn verzoek aan @Yoshi is zou je ook een opname kunnen/willen maken van een willekeurige HD kanaal. Dan kunnen we grafiekjes vergelijken.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

NPO1 HD audio only.pngMeerdere factoren inderdaad: akoestiek van de ruimte, het gebrek aan dynamiek in het geluid, evt hoog volume en evt de lichte hoorafwijking.

 

En dan zal het gebrek aan klankkast in de huidige platte tv's (en ja, ook in de Sonos soundbar) ook bepaald niet meewerken.

 

@RoWi.  ik ga straks even puzzelen of ik het audiospoor uit een opname kan trekken.

 

Zie plaatje. Eerste deel is wat spraak uit journaal, daarna zie je halverwege een stukje muziek inzetten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Top Yoshi nu weet ik niet direct hoe we dit kunnen vertalen naar de situatie van de topic starter.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Een paar algemene tips om de akoestiek te verbeteren in een ruimte zou je wel moeten kunnen vinden op Google. Ik denk dat je daarmee al een heel eind komt. 

 

Maar eigenlijk moet voor de goede orde @Jeceka nog even terugkoppelen hoe het geluid hem bevalt met een koptelefoon aangesloten op de TV.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik heb zelf ook wel even gedacht aan een koptelefoon.Als het geluid slecht binnenkomt,dan moet dat via de koptelefoon ook te horen zijn.Goeie tip,Yoshi!!!!

Ik heb een koptelefoon gehaald en ga het vanvond of morgen uitproberen.

Ik hou jullie op de hoogte en hoop,dat we op het goede spoor zitten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jeceka  schreef:

Ik heb zelf ook wel even gedacht aan een koptelefoon.Als het geluid slecht binnenkomt,dan moet dat via de koptelefoon ook te horen zijn.Goeie tip,Yoshi!!!!

Ik heb een koptelefoon gehaald en ga het vanvond of morgen uitproberen.

Ik hou jullie op de hoogte en hoop,dat we op het goede spoor zitten.


Toch wel een beetje kwalitatieve niet van die dopjes die in je oor gaan en hopelijk met een draad geen bluetooth.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ach,je moet toch iets proberen.En geen dopjes,maar een echte koptelefoon.Helaas wel bleutooth.....

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Ik had een beetje gehoopt op een ouderwetse 3,5mm jack aansluiting van de koptelefoon, maar het is even niet anders. Het probleem met bluetooth is dat bij audio daar ook weer een stukje compressie overheen gaat. Hoe dan ook is de akoestiek van de ruimte als probleem er wel mee uit te sluiten.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hallo, land

Het idee van Yoshi,was een prima idee.Moest

alleen de koptelefoon installeren.

In eerste instantie dacht ik,dat het met de koptelefoon een beter geluid gaf.Dat is eigenlijk ook zo,maar mijn ervaring in het verleden was ook al zo,dat ik luisteren met de koptelefoon als beter ervaar.

Ik heb de TV met interne speakers van de TV en de koptelefoon beluisterd.Resultaat:Wel een beetje verschil,maar het slechte geluid bleef aanwezig.Met name op TV Noord en tijdens reclames.

De meeste radio uitzendingen via de TV,waren uitermate slecht.MET en zonder koptelefoon.Ik heb de radio uitzending via de TV langdurig beluisterd.Alle 108 zenders.Niet dat ik ze allemaal nodig heb....Maar gewoon als test.Concusie,m

Merendeel gewoon slecht.Nu en dan een redelijke zender.Zowel met als zonder koptelefoon.

Om echt alles uit te sluiten.Ik het de 2 televiesie apart aangesloten op de volgende wijze:

Coaxkabel vanuit TV in de coax muuraansluiting.

Coaxkabel vanuit TV met Ci+ kaart in de coax muuraansluiting.

  • Coaxkabel vanuit TV  met Next box in de coax muuraansluiting .

Dat het ik dus met beide televisies gedaan!!!

Resultaat: GEEN verschil!!!!

Voor de goede orde.Ik heb de interne luidsprekers van de TV gebruikt,omdat ik anders niet kon koppelen met de koptelefoon.

Kortom,alles,maar dan ook alles wat ik heb geprobeerd,heeft geen teruggaat opgeleverd.Met kennis van de monteurs,leverancier van de TV en de leden van deze community.

Gehoorproblemen bij mezelf is in lichte mate aanwezig,maar zeker niet in die mate,dat ik zelf de storingen kan horen.

Akoestiek zal,zeker meespelen,maar waarom hoor ik dat,als ik Spotify

gebruik,de storing dan helemaal niet.

Korton.De situatie is nog steeds hopeloos.Ik nodig iedereen uit om eens te komen luisteren.

En een oproep aan Ziggo!!!! Ik neem aan,dat dit topic ök door medewerkers van Ziggo wordt gelezen.Via dit topic ben ik inmiddels ervan overtuigt,dat een goed audio mogelijk zijn.Dan kan en mag het toch niet zo zijn,dat Ziggo een klant met deze problemen,niet de service aanlevert,wat de van een groot bedrijf mag verwachten?

Ja,ik weet het,het aangeleverde signaal in mijn huis is goed.

Maar verder ben ik uiterst tevreden.

DUS ZIGGO.Doe er iets aan.

Alle leden van de communiteit. Heel hartelijk dank ver de inspanningen en de raadgevingen.Helaas,ik sop ermee en geef het op.

Tenzij Ziggo iets van zich laat horen!!!

 

 

 

 

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Sorry voor de tikfouten.Ik had het al verstuurd,voordat ik het kon nalezen......

Uitgelicht topic