Jeceka

Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Jeceka

Ik lees in je berichten dat je nog een (re)actie vanuit Ziggo verwacht. Zoals Erik P al aangeeft in deze reactie gaan wij geen monteur inplannen. Er zijn meerdere monteurs langs geweest voor het probleem met geluid in combinatie met radio/Mediabox Next en zij hebben geconstateerd dat dit niet bij Ziggo ligt dus niet bij het signaal en niet bij onze apparatuur. Mocht je hier nog verder willen discussiëren met medegebruikers over een mogelijke oplossing dan is dit helemaal aan jou.

344 Reacties 344
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik geef het op.....ik kan je hier ook niet verder mee helpen.

 

Je zou een filmpje kunnen maken en dit op https://www.youtube.com/?gl=NL&hl=nl  kunnen plaatsen en hier de link plaatsen dan kunnen we het horen ?

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dank je Ronihd,

 

Ik begrijp je onmacht...maar dank voor de moeite.

Filmpje maken.Zou kunnen.Ik ga kijken of en hoe ik dat kan doen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het probleem  is dat ook de plaatselijke "experts" op hun beleving af gaan en niet negatief bedoeld naar de topic starter het kan een persoonlijk probleem zijn.

Een filmpje kan helpen echter kan ook dat weer een vertekend beeld opleveren.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Nog een brainwave; lang geleden toen ik nog een tiener was, was ik 'etherpiraat' en bouwde zelf mijn zenders. Met het afregelen had de halve straat soms ook slecht geluid omdat ik op FM frequencies stoorde. (sorry buren/RCD 😉). Heb je misschien ook een buurjongen die aan het experimenteren is? Dacht er vanmorgen aan omdat er op Waterstad FM ook zo'n storing was. Net of er een geluid naast zat.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@MaxH Heel herkenbaar......;-) 

 

Ik was zelf in begin 80 er jaren de technicus  achter een TV piraat die instraalde op de BRT 2 zender uhf kan 62 die in Haarlem in de waarderpolder op de PTT mast werd ontvangen en die heel Haarlem en directe omgeving van kabel tV signaal voorzag.

 

OEPS ik vertel een geheim.......... 🤣🤣   < sorry of topic .

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Haha, mooie tijden waren dat.........

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Ronihd. wil ik best doen (luisteren) heb een goed gehoor (kan nog een vlo horen hoesten😉). Weet uiteraard niet waar Ts woont.

 

Teun.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik woon in Groningen........

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Persoonlijk probleem van topic starter?

Inderdaad,daar lijkt het wel op.

Ben het met je eens,dat een filmpje zeker ook een verkeerd beeld kan opleveren.

Maar,ik weet ook geen andere oplossing.

Tenzij meneer Ziggo persoonlijk eens komt kijken en luisteren....

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @Jeceka. Dat is jammer genoeg te ver weg. Zit er niemand van je familie , buren kennissen in de buurt met een perfect gehoor??

 

gr Teun.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Helaas,wat is perfect.Heb wel familie laten luisteren.Ervaren ook een matig geluid,maar minder storend,als dat ik dat doe.

Heb jij mij laten weten,dat als het beeld goed is,het geluid ook goed moet zijn? Ik kan het zo snel niet nagaan,wie dat is geweest.

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Dat was ik niet, maar weet zo niet meer wie. dan zou je even de topic na moeten lopen.

 

Teun.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ga ik doen.Bedankt

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat waren @Ronihd en ik.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

OK. Dank je wel. Ik blijf mij verbazen dat, als het beeld goed is, het geluid ook goed moet zijn.

Ik twijfel zeker niet aan jullie deskundigheid. Maar ik heb een super beeld!!!! 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In mijn beleving is het eerder zo dat het beeld slecht zal zijn, in de vorm van digitale sneeuw, blokkerigheid en artefacts dan problemen met het audio spoor. Ik zal niet zeggen dat het niet kan, gelukkig heeft familie ook gehoord dat het geluid matig is. 

 

Het huidige vodafoneZiggo bestaat uit diverse bijelkaar geraapte providers en systemen, die erfenis kan zeker meespelen. Het landelijke Giganet is nog niet volledig uitgerold.

 

Ps @Jeceka hoe komt op dit moment TV Noord binnen? Mocht je thuis zijn?

Heb je dit probleem ook als je via Ziggo Go app of de website kijkt

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hallo ik was helaas niet thuis. Maar RTV Noord varieert heel erg. Soms goed, maar ik heb de TV ook wel eens uitgezet, omdat het geluid zo slecht was. Op alle TV zenders is het geluid slecht, bij reclame uitzendingen. Met name, als er muziek door de spraak komt.

Eindelijk heb ik op deze site een positieve mening van je over het slechte geluid. De bij elkaar geraapte providers verbaast mij niet. Vandaar ook het sterk wisselende geluid. Klinkt mij als muziek in de oren, haha.Met Ziggo Go ben ik heel even bezig geweest.Maar niet echt een mening over.Via internet in het verleden wel een verbetering. Maar, daar ga ik nog mee bezig.

Tot zover bedankt voor je mening

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Indien dat landelijk Giganet uitgerold is, zou dat een verbetering moeten geven?

Nog even een aanvulling. Ik heb 14 dagen een KPN. geprobeerd. Zelfde slechte geluid. Terug naar Ziggo omdat ik over de Nextbox en afstandbediening heel erg tevreden ben. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jeceka  schreef:

Indien dat landelijk Giganet uitgerold is, zou dat een verbetering moeten geven?

Nog even een aanvulling. Ik heb 14 dagen een KPN. geprobeerd. Zelfde slechte geluid. Terug naar Ziggo omdat ik over de Nextbox en afstandbediening heel erg tevreden ben. 


Zover ik het goed begrijp, wordt dan ook hardware veranderd, wat op alle fronten verbetering  zal geven en hopelijk de verschillen tussen fziggo en fupc opheft.

 

Bij KPN beleef je hezelfde dat is bijzonder was dat met hun Vip5202 de tegenhanger van de Next.

Ik ben ook KPN klant geweest en weet uit eigen ervaring dat de gebruikte compressie technieken bij beide providers het beeld en geluid niet ten goede komt. Dat geschreven hebbend niet storend slecht. 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dank je wel.Eindelijk eens een positief geluid,wat betreft mijn probleem.

Ben blij om te horen,dat jij ook geen goede ervaring had,met de KPN.Ik heb eindelijk het gevoel,dat ik niet alleen sta,met mijn probleem.

Nu Ziggo nog overtuigen.......

Uitgelicht topic