Jeceka

Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo laat / Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Ziggo kan mij geen goed geluid/signaal geven

Uitgelicht
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Reacties
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Jeceka

Ik lees in je berichten dat je nog een (re)actie vanuit Ziggo verwacht. Zoals Erik P al aangeeft in deze reactie gaan wij geen monteur inplannen. Er zijn meerdere monteurs langs geweest voor het probleem met geluid in combinatie met radio/Mediabox Next en zij hebben geconstateerd dat dit niet bij Ziggo ligt dus niet bij het signaal en niet bij onze apparatuur. Mocht je hier nog verder willen discussiëren met medegebruikers over een mogelijke oplossing dan is dit helemaal aan jou.

344 Reacties 344
Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hallo,ik zal graag de volgende tekst  van mijn topic willen zien.Het zou mmers worden aangepast?

 

Het gaat om de volgende tekst:

 

Ziggo kan mij geen goed signaal geven....

 

Dank je wel

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Nog even een aanvulling. Heb al melding gedaan, dat het geluid zeeeer wisselvallig is. 

Maar op dit moment is het niet om aan te horen!!!!!Op de radio via TV. Het geluid op TV is goed. Alleen bij reclame zeer storend. Wie heeft een oplossing? 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals ik in een ander topic van @Jeceka over dit onderwerp heb aangegeven, hebben enkele kanalen ( zoals Discovery) vreemde audio volume verschillen tussen commercials en een regulier programma, dit komt de kijk beleving zeker niet ten goede, dit is bij mij op een Humax 5300C merkbaar, met een extern Philips audio systeem.

De topic starter heeft zo lees ik een Next deze heeft zover ik weet een vast uitgangs signaal, in tegenstelling tot de Humax bijvoorbeeld, het kan bijvoorbeeld om oversturing gaan. Het vervelende is dat slecht geluid geen goede specifieke omschrijving is. De bitrate van het meegestuurde audio spoor is vrij laag.

 

Ps een betere topic titel is Audio probleem met de Next.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ligt niet aan de Next. Zonder de Next dezelfde storingen op beide televisie's. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De titel is verder niet heel erg belangrijk. Een heldere beschrijving van wat je als storing ervaart is belangrijker. En helaas mist dat in de diverse topics.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Hoe beschrijf je een slecht geluid. Je moet het horen....Bij de radio via TV is het compleet vervormd. Alsof er 2 geluiden kort achter elkaar komen. Met een soort echo op de achtergrond.Als de soundbox aan staat is het helemaal een puinhoop (ik heb er geen ander woord voor). En dat ligt niet aan de soundbox.

Vreemd is, dat de vervorming van de radiozenders niet constant is. Er zijn momenten, dat het redelijk is, maar dat kan na een uur weer anders zijn. 

Het vervormde geluid bij reclames is net zo hinderlijk. Ik weet niet wat oversturing betekent, maar het geluid van de gesproken tekst wordt vervormd, krakend, als tijdens het spreken er een muziekje overheen komt, of er doorheen speelt.

Met name is het op de TV erg storend. Het lijkt erop, alsof het geluid niet goed wordt gemengd.

En als de soundbox aanstaat, lijkt het soms, alsof iemamd in de microfoon staat te blazen ipv te zingen......

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vervorming dat is een duidelijke beschrijving, en een echo effect en de overige beschrijvingen ook.

 

Met de Soundbox bedoel je een denk ik een Sonos, staat de speaker van je TV uit als je geluid via de Sonos gaat? Staat de Mediabox Next ingesteld op Stereo of Dolby, en hoe staan de Sonos en de diverse ingesteld.

 

Oversturing is het gevolg van een te sterk signaal. Een Humax heeft een uitgangs regeling stel dat ik een vervormd geluid zou krijgen is de eerste stap het uitgangs signaal van de Humax omlaag te zetten.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dank voor je snelle reactie.Speaker van TV schakelt automatisch uit. Next staat ingesteld op Altijd aan. Maar heb ook volg signaal  geprobeerd, dan zoek ie automatisch. 

Op de Sonos is niet zoveel in te stellen. EQ en surround boxen afstand. 

Ik waardeer je instelling, maar aan de instelling ligt het volgens mij dus niet. 

 

Probleem is, dat het geluid ergens niet goed bij elkaar wordt gehusseld.Het komt niet op hetzelfde moment bij elkaar. Waar dat niet gebeurd, Dat is volgens mij het grote probleem.

Weet jij iets over de bandbreedte. 

Ik ben een leek, maar ik denk dat het signaal wat Ziggo aan mij levert niet voldoende is om een goed geluid te produceren. 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Nog even een aanvulling. Ik zit nu te luisteren en te kijken naar de regionale zender.RTVNoord. 

Er was een gesprek, die ik zonder storing kon volgen. Er werd een muziekje gestart en dat was sterk vervornd. Er is dus een verschil tussen spaak zonder muziek en spraak, dus Met muziek.

Let wel!!! Dit gaat dus over het geluid op TV!!!!! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals eerder gemeld we krijgen in principe allemaal het geluid uit dezelfde bron. Daar kan het bijna niet aan liggen.

Het kan inderdaad aan de bron liggen hoe het geluid wordt gemixed dan zouden meer klanten vergelijkbare klachten hebben. Juist vanwege het noemen van dat echo effect denk ik aan een verkeerde instelling dat moeten we denk ik toch in de Dolby of stereo afhandeling zoeken. Ik heb hier wel eens een raar echo effect gehad, dat kwam omdat de speaker van de TV aanstond, tegelijk met de externe audio set.

 

De bandbreedte las ik inderdaad, ik kan daar voor deze situatie weinig zinnigs over schrijven.

Wat wel vreemd is dat je dit op meerdere apparaten zo ondervind, als ik het goed lees en begrijp ook op een TV met of zonder CI module, dan kan het aan het DVB signaal liggen, toch verwacht ik dan ook slechter beeld.

 

 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Bij iedere dolby instelling is de storing aanwezig.Dat maak dus niets uit. 

Wat ik niet begrijp, is dat op beide televisie's dezelfde soort storing aanwezig is. Zelfs op verschillende coax aansluitingen in mijn huis.Ook met een lange coax vanaf de aansluiting in de meterkast......

Alles is al eens geprobeerd, maar geen effect. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik had het berichtje over RTV Noord gemist dat heb ik hier niet kunnen verifieren, dat kan bij RTV Noord zelf zitten.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ik gaf het van RTVnoord even als voorbeeld. Bij andere zenders is de storing tijdens reclames  in dezelfde mate aanwezig. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Behalve wat ik zelf ook merk dat er op diverse kanalen verschillen zitten in het volume, merk ik geen storende zaken zoals je beschrijft.

Ik ben voor nu uitgedacht, hooguit mogelijk vergezocht toch het Ziggo punt van binnenkomst toe aan vervanging, of toch een paar coax kabels die niet jofel zijn.

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dank je wel voor het meedenken. Helaas geen oplossing. Ik zit in een nieuw appartement, dus alles is nieuw.Ook de aansluitdozen dus. De coaxkabel zijn nieuw en met vaste aansluitingen. 

De toevoer van het signaal is doorgemeten en goed bevonden, volgens de monteur. 

De geluidskwaliteit kan dus wel goed zijn zoals jou bevindingen zijn.

Bij mij zal het helaas niet goedkomen, als het aan Ziggo ligt... 

Het is schandalig,dat ik op deze site informatie moet zoeken, om tot een goed geluid te komen.

Mijn hoop is nog gevestigd op een specialist van Ziggo. 

Die mij op deze site, of bij mij thuis, de storing na 1 jaar eindelijk eens kan verhelpen.

Nogmaal bedankt voor de moeite Rowi

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Jeceka

Ik ben erin gedoken voor je en heb de notities van de monteurs en ons klachtenteam doorgespit. Hierin is alles wat uitgesloten kan worden, uitgesloten. De monteurs die langs zijn geweest geven in de notities hetzelfde aan, op momenten dat je aangaf het probleem te horen tijdens het bezoek, geeft de monteur aan dat hij geen verschil hoorde. Ook zijn er een verschillende monteurs die aangeven het probleem helemaal niet te hebben waargenomen. 

Dit betekend natuurlijk niet dat er niets aan de hand is, het is alleen geen probleem wat vanuit Ziggo komt. 

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Dank je wel voor de inspanning. 

Ik begrijp, dat het een verwarrend verhaal is. 

Uitgerekend op de momenten dat de monteur er was, gaf het geluid geen erge storing, denk ik. Ook al, omdat het geluidsniveau erg variabel is.

Ik heb waardering voor de inspanning van Ziggo, om het probleem te achterhalen. 

Maar om te zeggen dat de aansluiting goed is en dat er verder niets aan te doen is, dat vind ik te gemakkelijk. 

Formeel zal het allemaal juist zijn, wat Ziggo heeft gedaan.

Maar ik zal het als een goede service ervaren, als ik, samen met Ziggo, tot een oplossing zal komen. Voor mij valt niet te begrijpen, dat er op 2 toestellen in huis dezelfde storing aanwezig is. 

De storing is echt wel aanwezig, alleen zeer variabel. 

Alleen ik moet Ziggo overtuigen, dat het wel zo is. 

Daarom is mijn vraag aan Ziggo. Er zal bij Ziggo toch wel iemand aanwezig zijn, om hier verder in te duiken?

Ik begrijp, dat ik als een lastige klant wordt ervaren en begin soms aan mijzelf te twijfelen. 

Toch wil ik nog een poging wagen om het op te lossen. 

Ik zal proberen geluid opnames te maken van de storing.En daarna met een expert van Ziggo het beluisteren. Daarbij heb ik wel de hulp van Ziggo nodig, op welke wijze ik die opnames kan doen. 

Als die opnames geen overtuigend bewijs leveren, dat weet ik het ook niet meer. 

Ik hoop, dat deze werkwijze tot een oplossing zal komen. 

Nogmaals, ik zal het waarderen, ondanks dat Ziggo aan haar verplichtingen heeft voldaan, tot een oplossing komen. 

Ziggo is ook niet gebaat,bij een zeer ontevreden klant. 

Gr. Jan

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ziggo is ook niet gebaat,bij een zeer ontevreden klant. 

 

Als het aan Ziggo zou liggen is dit idd zo , maar zoals beschreven heeft Ziggo er alles aan gedaan wat je van het bedrijf kan verwachten en ik denk dan ook dat je van Ziggo niet veel meer kan verwachten als omschreven.

 

Als ik jou was zou ik de plaatselijke expert ( radio TV speciaalzaak ) er bij halen die kunnen je veel beter helpen als de Ziggo monteur daar de monteurs van de radio Tv zaak over meer kennis beschikken van de klant apparatuur en je ook veel beter helpen het probleem te analyseren aangezien dat bij hun productondersteuning hoort @Teun kan jij hier nog adviseren ?  

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Medewerker van TV zaak is geweest en alles goed bevonden.

Ligt dus niet aan TV.Ook 2e TV is exact hetzelfde slechte geluid.

Wie het nu nog weet,mag het zeggen....

Jeceka
Topicstarter
Level 6
  • 255Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo heeft er inderdaad alles aan gedaan.Maar voor mij geen oplossing geboden.Dus zoek het zelf maar uit........

Helaas heb ik de kennis niet,om het zelf uit te zoeken.....

Uitgelicht topic