1
Vraag
2
Reacties
Michalis

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo-kaart voor Samsung SMT-C7140 decoder

Beste allen,
Het analoge tv-signaal is vervallen. Nu doet mijn videorecorder het niet meer.
Toch wil ik nog steeds een gelijktijdig een programma kunnen bekijken en een andere opnemen. Ziggo zou mij dit niet mogen afnemen, door analoog signaal te stoppen.

Na veel bellen met Ziggo, en na het bezoek van twee monteurs, is het volgens hen het beste als ik een Samsung SMT-C7140 decoder zou aanschaffen, en die is ook heel makkelijk op Marktplaats te vinden.
Maar hier moet een Ziggo-kaart in en die heb ik niet en Ziggo levert die mij niet.

Wat kan ik doen om aan een Ziggo-kaart te komen zodat die decoder gaat werken?
Of is er nog een nadere oplossing?
alvast bedankt voor je reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Willem-A wrote:
Steefb schreef:
Kijk hier ook eens, dit gaat wel over een dvd recorder, maar het principe is hetzelfde.

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-si...


Inderdaad komt dat op hetzelfde neer, alleen het gedeelte van de instellingen op RGB kan men hier overslaan. Dat is bij een Videorecorder niet mogelijk.

Wat robbo oppert is ook een goede suggestie. Als er nog scart aanwezig is op de Tv kan men vaak gewoon de Videorecorder aansluiten op die Tv en opnemen vanaf de Tv zelf. Nadeel is vaak wel dat de Tv aan moet staan in die gevallen, en soms ook in stand-by werkt. Je kiest dan echter op de Videorecorder even voor een EXT ingang. Deze is afhankelijk van het aantal aansluitingen dat de Videorecorder heeft, en of deze, zoals gezegd, ook een inkomend signaal aankan via scart. Zijn er 2 scart aansluitingen aanwezig is een daarvan doorgaans wel geschikt. Maar net zoals bij een DVD recorder zitten er wel wat haken en ogen aan.

Nu geeft @Nick8900 aan dat het te ingewikkeld is voor oma digitaal op te nemen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Een Humax 5200c is daar nl. zeer gebruiksvriendelijk in en kan zowel in oud Ziggo als oud UPC gebied worden ingezet voor het weergeven en opnemen van de vrije zenders. Het opnemen daarmee is zeer eenvoudig en leert snel, maar goed, wellicht ligt dat anders voor zijn oma. Ik kan dat natuurlijk ook niet echt inschatten.

Maar je zou eens kunnen kijken op marktplaats voor een dergelijk model, en als er nog scart aanwezig is zou ze dan altijd nog de banden kunnen bekijken via de Videorecorder.

Ik denk nu maar even mee he... :wink:


Op onderstaande link kan je checken of je überhaupt een CI+ kan gebruiken in jouw regio en evt bestellen.

CI+

Bekijk in context

6 Reacties 6
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Willem-A wrote:
Steefb schreef:
Kijk hier ook eens, dit gaat wel over een dvd recorder, maar het principe is hetzelfde.

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/hoe-op-te-nemen-met-een-dvd-recorder-als-het-analoge-si...


Inderdaad komt dat op hetzelfde neer, alleen het gedeelte van de instellingen op RGB kan men hier overslaan. Dat is bij een Videorecorder niet mogelijk.

Wat robbo oppert is ook een goede suggestie. Als er nog scart aanwezig is op de Tv kan men vaak gewoon de Videorecorder aansluiten op die Tv en opnemen vanaf de Tv zelf. Nadeel is vaak wel dat de Tv aan moet staan in die gevallen, en soms ook in stand-by werkt. Je kiest dan echter op de Videorecorder even voor een EXT ingang. Deze is afhankelijk van het aantal aansluitingen dat de Videorecorder heeft, en of deze, zoals gezegd, ook een inkomend signaal aankan via scart. Zijn er 2 scart aansluitingen aanwezig is een daarvan doorgaans wel geschikt. Maar net zoals bij een DVD recorder zitten er wel wat haken en ogen aan.

Nu geeft @Nick8900 aan dat het te ingewikkeld is voor oma digitaal op te nemen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Een Humax 5200c is daar nl. zeer gebruiksvriendelijk in en kan zowel in oud Ziggo als oud UPC gebied worden ingezet voor het weergeven en opnemen van de vrije zenders. Het opnemen daarmee is zeer eenvoudig en leert snel, maar goed, wellicht ligt dat anders voor zijn oma. Ik kan dat natuurlijk ook niet echt inschatten.

Maar je zou eens kunnen kijken op marktplaats voor een dergelijk model, en als er nog scart aanwezig is zou ze dan altijd nog de banden kunnen bekijken via de Videorecorder.

Ik denk nu maar even mee he... :wink:


Op onderstaande link kan je checken of je überhaupt een CI+ kan gebruiken in jouw regio en evt bestellen.

CI+
Michalis
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank Beeblebrox!
Ik kan een en ander proberen.
Feit is: ik kreeg van Ziggo een heel klein mediadingetje die het signaal omzet voor mijn beeldbuis-tv. Op die Loewe-tv zitten twee scart-aansluitingen. Op mijn videorecorder zitten ook twee scartaansluitingen.
Vroeger kon ik één programma kijken terwijl ik een ander programma opnam.
Dat wil ik graag weer realiseren.
IUk vermoed dat de oplossing hierboven beschreven zal maken dat ik kan kan opnemen, maar niet gelijktijdig een ander programma kan lijken. En daar is het mij nu juist om te doen.

Ik zou dus het liefst een oplossing vinden voor die vermaledijde Ziggo-kaart die ik niet heb.
Michalis
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nog een vraagje:
Heeft de IHDR-5200C van HUMAX geen Ziggo-kaart nodig??
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt in beide gebieden oud-Ziggo en oud-UPC gebied de Free to Air zenders ontvangen met de Humax, NPO 1,2,3 en Ziggo Sport in HD.

In oud-Ziggo gebied kun je een smartcard gebruiken om al je abonnementszenders te zien en veel in HD en on-demand diensten.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
*** Edit ***

Be rt was sneller. :joy:
Michalis
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Super bedankt Be rt en Beeblebrox! ?
Ik ga nu voor de aanschaf van zo'n IHDR-5200C
Fijne dag gewenst!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic