Vraag
Reacties
Bandje
Level 1

Ziggo is next waarom zit er geen screensaver in wanneer ik een programma stop zet

Waarom zit er geen screensaver in wanneer ik een programma kijk en deze op pauze zet.

0 Kudos
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

goeie vraag

nooit over nagedacht 

misschien kan een moderator daar antwoord op geven  

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Bandje welkom op de Ziggo Community!

Ik ben vooral even benieuwd naar het 'waarom' van je vraag, wat zou de toegevoegde waarde zijn van een screensaver? 

De technische kant van onze motivatie is dat programma draait op een server, als we er een screensaver ingooien verlies je die connectie. Vandaar! 🙂

Ddvrs
Level 3

Als ik een gokje mag wagen: waarschijnlijk heeft @Bandje een Oled scherm. Ik in ieder geval wel, vandaar dat ik reageer. Op de Oled tv's zit een ingebouwde screensaver, maar die werkt niet bij live signalen die binnenkomen via hdmi. De Next box in pauze is voor de tv ook gewoon een live beeld (technisch weet ik niet precies hoe dit werkt hoor), waardoor de ingebouwde screensaver nooit aan zal gaan.

Zelf ben ik er dus continu op beducht dat de Next box niet te lang op pauze (of in een menu) staat i.v.m. mogelijk inbranden van het scherm. Deze vraag is ca. een jaar geleden ook al actueel geweest, destijds werd aangegeven door de moderators dat dit misschien in een toekomstige firmware zou worden meegenomen. Maar aan @Jacob zijn reactie te zien zal dit niet gaan?

Groeten,

Dennis

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Ddvrs 

heb je een link van die topic 

0 Kudos
Ddvrs
Level 3

@anoniemforumeen specifiek topic heb ik niet. Dit was wat mij nog bijstond van ca. een jaar geleden, toen ik mijn oled kocht en een Next box kreeg. Er komen diverse topics naar voren bij het zoeken op "screensaver", "next" en "oled". In veel van die topics zitten weer verwijzingen naar oude gearchiveerde berichten.

RoWi.
Level 20

Hier een relevant specifiek topic, waarbij het verzoek is doorgeven aan de afdelingen.

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Screensaver-in-Next-box/m-p/28228

Ik ben wel benieuwd waarom een scherm beveiliging de verbinding met de server zou verbreken? Dat is toch een kwestie van programma code? De video uitsturing naar HDMI hoeft enkel uit, de internet verbinding kan volgens mij behouden blijven.

Sommige met name nieuwere/ duurdere modellen TV's hebben een optie om zelf het beeldscherm van de TV uit te schakelen.

Juist vanwege de hogere kans op image retention en inbranden  zal ik niet zo snel voor Oled kiezen dat is een andere discussie.