jarnoesther

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO app werkt niet correct: NPO2 en 3 vallen weg

Oa npo 2 en 3 vallen weg na update ziggo go app op Google tv. Modem en Google tv reeds herstart. Wat is hiervan de oorzaak? Lijkt in de nieuwe app te zitten aangezien er hiervoor geen problemen waren 

32 Reacties 32
bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja heb het zelfde probleem na de update. Google Home TV opnieuw starten lijkt wel iets te helpen. Beeld is weer scherper. Maar nieuwe app werkt inderdaad trager dan normaal. Maar het is nu inmiddels bijna 0:00. Beter testen tijdens drukke voetbalwedstrijd! Voor de update totaal geen probleem. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @jarnoesther en @bvisbeek,

 

Er waren gisteravond prestatieproblemen bij Ziggo GO, waardoor je buffer- of laadproblemen kon hebben. Dit is inmiddels weer opgelost. Mocht je nog steeds problemen hiermee ervaren, hoor ik het graag! Sorry voor het ongemak!

mvveluw

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb zelf ook een Google/Android TV en de vorige versie van de App werkte perfect, nooit grote problemen gehad. Maar de nieuwe versie is om te huilen. Ik moest de app geforceerd stoppen, cache wissen en toen ging het een beetje werken, maar daar blijft het ook bij. De nieuwe app is erg traag, gaat niet meteen naar de TV, iets wat misschien niet heel erg is, maar dat instelbaar maken zou top zijn.

Maar, het wisselen van zenders is erg traag. Sowieso de hele interface is gewoon traag.

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Inderdaad de app werkt trager als vorige versie. Het buffer probleem is bij mij nu gelukkig opgelost. Het scrollen door de zenders gaat wat hakkerig maar sneller dan gisteren. Ik mis alleen nog de snelle kanalen switcher, knop links op google home.

jarnoesther
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Net geprobeerd en app bleef hangen op het logo van ziggo. Vervolgens cache gewist van de app maar geen resultaat. Ook nu blijft app hangen op startscherm on kom niet verder dan ziggo logo. App verwijderd en nieuw geinstalleerd op de google tv. Nu start hij op maar alles werkt erg stroperig en npo 2 valt nog steeds weg. Probleem dus niet opgelost bij mij. Wat gaat ziggo hier aan doen? 

 

jarnoesther
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Net geprobeerd en app bleef hangen op het logo van ziggo. Vervolgens cache gewist van de app maar geen resultaat. Ook nu blijft app hangen op startscherm on kom niet verder dan ziggo logo. App verwijderd en nieuw geinstalleerd. Nu start hij op maar alles werkt erg stroperig en npo 2 valt nog steeds weg. Probleem dus niet opgelost bij mij. 

go 

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Opnieuw uitloggen en jnloggen. Dat werkte bij mij. 

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja werkt gelukkig weer prima. Ik mis alleen nog de snelle kanalen switcher met de Google Home knop naar links drukken. Bedankt!

jarnoesther
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex  Kun je mij een update geven wat de status is rond de problemen met de ziggo go app?. Overall lijkt het erop dat er veel problemen zijn op meerdere platforms met deze nieuwe app. Vraag is of ziggo met een tijdelijke oplossing komt of dat we moeten wachten tot de app verder is door ontwikkeld. Wat ik me afvraag of deze nieuwe versie daadwerkelijk getest is voordat deze werd uitgerold? Daar lijkt het als gebruiker zijnde niet op

Gerbo

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas krijg ik nu de melding na de update van 1 juni 2022 dat ik een abonnement nodig heb om te kijken, nou dat heb ik al jaren. 

jarnoesther
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex is het mogelijk om een update te geven omtrent de problemen die er nog steeds zijn met jet gebruik van de ziggo go app? B.v.d

Giant

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Helaas kan ik ook niet zeggen dat het een algehele verbetering is. Er zijn wel meer opties, zo te zien. Maar voor het gewone TV kijken en opgeslagen programma's terugkijken is het geen vooruitgang. 
Ik zie het nut ervan niet zo, ik vond het eigenlijk perfect zoals het was.

Markert

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Drama. De nieuwe app werkt hier erg slecht. Kanaal wisselen duurt zeker 1 minuut. Ch+ en Ch- zijn ineens omgedraaid. Door het menu heen lopen gaat enorm traag. Ook mis ik net als de anderen het quick channel menu. Vorige versie werkte fantastisch. Dit lijkt wel een Beta versie.

 

Dit is ook na de update van 10 juni nog steeds zo. Ik heb het probleem op beide Google tv’s van Toshiba hier. Het kijk plezier is hiermee echt aangetast.

 


Netflix, Disney draaien beide 4k via de WiFi, dus dat kan niet het probleem zijn. Verder heb ik cache gewist (geen verbetering), gegevens en cache gewist (geen verbetering), App gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd (geen verbetering).


Het al oude “If it ain't broken, don’t fix it” lijkt toch weer een beetje waar. 

Is er een mogelijkheid de oude app beschikbaar te houden totdat jullie de app weer uit ontwikkeld hebben voor de mensen die deze problemen ervaren? Ik dacht te kunnen downgraden zoals bij de meeste apps, maar die mogelijkheid bieden jullie niet.

 

Als er behoeft is aan meer gegevens van mijn zijde om te helpen de issues op te lossen, dan hoor ik dat graag.

 

 

 

 

 

jarnoesther
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex bijgaand een update. Npo2 werkt weer. Heb nu geen zenders meer die het niet doen. Wat gaat er nog niet goed:

1. na het opstarten van de app en het kiezen van een 1e zender waar naar gekeken wordt is er geen mogelijkheid om van kanaal te wisselen om dat de balk die normaal onder in beeld verschijnt met daarin de programma keuze niet zichtbaar wordt. Hiervoor eerst weer een maal terug naar het hoofdscherm en vervolgens een andere zender kiezen. Uiteindelijk verschijnt dan onderin de balk met programma en zender keuze.

2.   gister bleek ineens npo3 constant op nieuw te starten met het uitzenden van voetbal . Moest  hier via de … puntjes apart kiezen voor live tv. Wanneer er werd geswitcht naar andere zender en vervolgenswwer terug naar npo3 gebeurde weer hetzelfde en begon programma weer van start af aan ipv live tv.

3. over het algeheel trage werking bij opstarten.  

Voor overige info. Heb samsung tv met op hdmi een google chromecast met google tv

 

 

 

Markert

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag haperende zenders. Opeens een melding, dat er teveel internet gebruikers in de buurt zijn. Het kan toch niet zo zijn, dat ik eerst de buren moet gaan vragen of ze hun internet even niet willen gebruiken, zodat ik tv kan kijken?

 

Ik hoop dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing achter de schermen. Via de helpdesk kreeg ik weinig oplossingen en werd ik weer naar de community verwezen. 


Ondertussen wordt er in de straat glasvezel aangelegd. Ik hoop dat genoeg buren overstappen, zodat ik weer ongehinderd tv kan kijken. 🤣🤣🤣

 

Alle gekheid op een stokje. Ik ben al meer dan 30 jaar bij eerst Chello, toen UPC en nu Ziggo en er komt altijd wel een oplossing. De vraag is hoe lang het deze keer duurt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @jarnoesther,

 

Dank voor je bevindingen! We zagen inderdaad wat Chromecast-issues op NPO3 eergisteren, dat punt zou opgelost moeten zijn. De traagheid hebben we in onderzoek en hopen we in een volgende release te verbeteren. 

 

Wat betreft punt 1: De snelkeuze-lijst qua programma's is inderdaad weg, er wordt onderzocht of die terug kan. Het zou echter wel mogelijk moeten zijn om (na twee keer te drukken) alsnog te kunnen schakelen tussen kanalen. Lukt dat bij jou ook niet?

 

@Markert - Hard gewerkt (voor en achter de schermen) wordt er zeker 🙂 Je melding over teveel internetgebruikers herken ik om eerlijk te zijn niet en heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Het klinkt als een bandbreedte-melding, maar je gaf al aan dat 4K via de wifi zonder problemen afspeelt. Zijn er momenten dat je wel probleemloos kunt kijken?

Markert

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Nee. Kijken gaat heel moeilijk. Als ik de app in ga, naar tv & replay en vervolgens npo1 selecteer, dan kan ik niet zappen naar een ander kanaal. Als ik daar een ander kanaal dan npo1 kies, dan kan ik zappen door twee keer op ch+ of ch- te drukken. Echter duurt het ongeveer 1 minuut voor ik dan weer beeld heb. De knoppen zitten zoals ik al zei eerder omgedraaid. Dit is op beide tv’s van Toshiba.

 

Ik ben zo vrij geweest on de stream details eens te bekijken. Dit kun je via instellingen aanzetten. En dan zie 6,5 mbit. Met daar achter werkelijk 900 kbit. Dit is voor de video stream. Dat vind ik wel vreemd. 

jarnoesther
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Alex  Het kiezen van een andere zender via 2x drukken werkt bij mij niet. Op dit moment heb ik hem ook niet nodig. De snelkeuzebalk onderin verschijnt inmiddels al duurt het ongeveer een minuut na het inschakelen van de 1e zender. Je ziet dan eerst een zender met halfbeeld en een half scherm wazig zwart waar na ongeveer een minuut de programma balk verschijnt. Daarna kan ik gewoon tv kijken zoals gewent echter blijft performance ondermaats en hapert af en toe het beeld

 

bvisbeek

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb hetzelfde met Google TV. Bij de allereerste keer zender keuze blijft de wazige balk te lang aan staan! Na één minuut verdwijnt de balk. 

Uitgelicht topic