Hallo leden, ik wil een tv kopen, deze is Ziggo gecertificeerd. Als ik echter het typenr invul op de Ziggo site om te controleren staat er "Jammer. Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo". Hoe kan dit nu bij een toestel met Ziggo certificaat? Het betreft OK TV met typenr. ODL39640H-DIB. Wel vreemd, wat is de kreet "ziggo gecertificeerd" op deze TV ( https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ok-odl39640h-dib-1668012.html ) dan waard?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@veetee1 schreef:Hallo leden, ik wil een tv kopen, deze is Ziggo gecertificeerd. Als ik echter het typenr invul op de Ziggo site om te controleren staat er "Jammer. Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo". Hoe kan dit nu bij een toestel met Ziggo certificaat? Het betreft OK TV met typenr. ODL39640H-DIB. Wel vreemd, wat is de kreet "ziggo gecertificeerd" op deze TV ( https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ok-odl39640h-dib-1668012.html ) dan waard?
Hallo,
Wat MediaMarkt zegt en/of schrijft, is natuurlijk de verantwoordelijkheid van MediaMarkt !
Als u de de tv opzoekt bij Ziggo, verschijnt er dan de melding ".... Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo..." of staat de tv niet in de lijst?
Als de tv niet in de lijst staat, is deze nog niet door Ziggo getest.
Ik heb even getest en heb het idee, dat als het achterliggende programma het type nummer niet herkend en/of het typenummer is net iets anders ingevoerd, de uitkomst altijd "... Jammer. Dit toestel is niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo..." is.
Dat zou een Ziggo mod kunnen bevestigen/ontkennen, maar ik verwacht dat Ziggo gewoon de andere kant op wijst ( naar OK en/of naar Mediamarkt. )
Overigens als u de tv aansluit m.b.v. een Ziggo box, dan is deze test niet nodig, want dat werkt altijd. Deze "...Is je tv geschikt? ..." test, is alleen van belang, als u uw tv m.b.v. een CI+ module wil gebruiken. !!
Overigens, u weet dat dit geen Full HD tv is, maar een HD ready ??
Deze tv heeft maar 1366 x 768 pixels, terwijl een Full HD tv er 1920 x 1080 en een 4K tv er 3840 x 2160 pixels heeft.
De tv's van budgetmerk OK. zijn inderdaad niet allemaal getest door Ziggo. MediaMarkt adverteert zelf inderdaad met 'Ziggo-geschikt' (en een review beaamt dat), dus dan mag je daar vanuit gaan (en bij problemen hiermee is MediaMarkt hier natuurlijk voor verantwoordelijk).
Ik kan niet in je portemonnee kijken en weet niet waar de tv komt te staan, maar ik zou inderdaad eerder voor een meer gerenommeerd merk met betere specificaties gaan zoals deze LG (4K, Ziggo-geschikt maar geen Android) of deze Xiaomi (4K en Android TV, maar bevalve bij de specificaties op deze site nergens kunnen lezen dat deze Ziggo-geschikt zou zijn). Die €100 die ze meer kosten zou ik er zeker wel voor overhebben vanwege hun updatebeleid en ondersteuning. Zoals ze zeggen: (erg) goedkoop is duurkoop 🙂
bedankt, ja dat weet ik. Het probleem is: de tv is bedoeld voor mijn 90 jarige schoonvader, die heeft nu een oude humax decoder, en hij ligt continu overhoop met de afstandsbediening, verschillende knoppen moeten indrukken voor aan/uit voor humax en tv, af en toe drukt hij per ongeluk op een verkeerde knop (ingangselectie) en dan is de verkeerde hdmi ingang geselecteerd en weet jij zich geen raad meer. Een simpele tv met CI+ lost deze problemen op, één aan/uit knop en niks met hdmi ingangen te maken. Lekker terug naar vroeger 😉. Bijkomend probleem: vanwege de plek in een kast mag de nieuwe tv niet groter dan 39" zijn.
Dus als iemand een simpele 37 of 39" tv compatible met Ziggo CI+ weet? Ik hoor 't graag...
@veetee1 schreef:...Dus als iemand een simpele 37 of 39" tv compatible met Ziggo CI+ weet? Ik hoor 't graag...
Ik heb voor u bij Tweakers.Net een filter aan gemaakt, met een paar instellingen ( €0 t/m € 400, 32" t/m 39,6" en Full HD ). Maar u kan deze filters natuurlijk geheel aanpassen aan uw wensen.
Ik moet zeggen dat de keuze erg beperkt is, maar dat komt natuurlijk omdat de markt alleen grote tv's ( > 55" ) promoot, want daar wordt natuurlijk het meest op verdiend.
Suc6 !!
Dankjewel, maar dat had ik zelf ook al gedaan, op diverse sites en webshops. Het merendeel is echter 32" (dat is dan weer te klein), slechts enkele 39" tv's, en bij die staat dan ook nog eens niet vermeld of ze Ziggo gecertificeerd/compatibel zijn.
ik denk dat ik gewoon maar naar een van de grotere mediawinkels moet gaan en kijken in de praktijk of ze een 39" model met Ziggo CI+ hebben... ik heb online al enkel uren zitten speuren maar vind niet echt duidelijk zo iets bruikbaars.
@veetee1 schreef:...ik heb online al enkel uren zitten speuren maar vind niet echt duidelijk zo iets bruikbaars.
Inderdaad. Ook ik heb even rond gezocht, maar ook niets kunnen vinden.
Standaard is het is of 32" of 40", waarbij de laatste te groot is en niet in de inham past. 32" is inderdaad misschien wat te klein voor 90-jarige ogen 😉.
Misschien een 40" tv ophangen vóór de inham in de kast? Bijna iedere moderne tv heeft standaard een Vesa mount, waarmee de tv ( zonder voet ) opgehangen kan worden. Met een beetje handigheid ( ik hoop nu niet op wat tenen te gaan staan 😉 ), zou u b.v. op houten steunen/balkjes in de kast, een muurbeugel kunnen bevestigen. Waardoor de tv vóór de inham ( maar tegen de kast aan ) opgehangen kan worden.
Zou zou u zelfs ( als uw portemonnee groot genoeg is ) een nog wat grotere tv kunnen plaatsen. Dat zal uw schoonvader beslist niet erg vinden 🤔.
Wel goed op het gewicht van de tv letten, voor zowel de muurbeugel, als de houten constructie in/aan de kast. Als het een lichte kast betreft, dan deze misschien bovenaan ook aan de muur vastmaken, zodat deze niet voorover valt.
Nee helaas, groter dan 39" is absoluut geen optie.
we blijven nog maar even verder zoeken..W
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.