1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ziggo begint met reclame op de NextBox en NextMini.


TvTotaal.nl meldt :

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen met een test met ‘addressable’ reclame oftewel ‘reclame op maat’. De test begint volgende maand.

Adverteerders van de belangrijkste kanalen van RTL Nederland en Talpa Network kunnen met ‘reclame op maat’ reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer. Op deze manier kan meer gerichter en specifieker de beoogde doelgroep bereikt worden. Het maakt daarnaast de reclameblokken interessanter voor de kijker.

 

Bruikleendecoders

Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders zoals Mediabox Next en Next Mini. Wie direct via de televisie of met eigen decoder kijkt – ook in combinatie met CI+ module en smartcard – krijgt nog niet met deze meer persoonlijke manier reclame te maken. Ziggo en de mediabedrijven beginnen in juni met de eerste testperiode. Als in de periode daarna het systeem goed werkt dan wordt verwacht dat ‘reclame op maat’ vanaf september op alle ondersteunde bruikleendecoders beschikbaar is.



Dus alleen op de Ziggo NextBox en NextMini, dat betekent dus waarschijnlijk o.a. reclame in de menu's !

Toch prachtig ( kuch ), je betaald in Nederland via de belasting voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame. Je betaald Ziggo voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame ... zucht ...

41 Reacties 41
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hopelijk valt dat dan uit te zetten als het daadwerkelijk in de menu's komt.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

''Het maakt daarnaast de reclameblokken interessanter voor de kijker''

 

Geen reclame, dat is veel interessanter.

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Waar staat in dit artikel dat er reclame in menu's van de decoders gaan komen? Er staat zelfs specifiek benoemd dat het op alleen op RTL en Talpa zenders is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Dus alleen op de Ziggo NextBox en NextMini, dat betekent dus waarschijnlijk o.a. reclame in de menu's !"

 

RTL en Talpa hebben geen toegang tot de menu's van de Next boxen, het gaat over de RTL en Talpa zenders.

 

"Toch prachtig ( kuch ), je betaald in Nederland via de belasting voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame. Je betaald Ziggo voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame ... zucht ..."

 

Je betaald uitsluitend belasting voor de NPO TV en radio en regionale TV en radio en lokale TV en radio.

 

RTL en Talpa zijn de commerciëlen en hebben de inkomsten via de reclame die zij kunnen laten zien, de kijker betaald er niets voor, de fabrikant of winkel of eigenaar van het product of dienst betaald daarvoor, je betaald er uiteindelijk natuurlijk wel voor, als je producten koopt waar reclame voor gemaakt wordt, want die reclamekosten zitten in die prijs inbegrepen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Woon je in Harderwijk krijg je op RTL en Talpa advertenties van de plaatselijke slager terwijl in Lochem de bakker zijn brood aanprijst.

W.Schram

Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

als er reclame komt is het voor einde ziggo

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@VZWatcher  schreef:

Waar staat in dit artikel dat er reclame in menu's van de decoders gaan komen? Er staat zelfs specifiek benoemd dat het op alleen op RTL en Talpa zenders is.


"...Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders zoals Mediabox Next en Next Mini...".


Waar zou die reclame dan anders moeten komen op de NextBox en NextMini ? Ik zou me b.v. best kunnen voorstellen, dat er reclame banners komen, die b.v. onder de menu's verschijnen.

W.Schram

Level 7
  • 175Posts
  • 6Oplossingen
  • 107Likes

Ga ik weer tv kijken via de humax 5400 die ik nog heb en nog goed werkt via een kaartje gaat de nextmini retour. Betaal al genoeg aan Ziggo waarom dan nog reclame??

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Steefb  schreef:

Woon je in Harderwijk krijg je op RTL en Talpa advertenties van de plaatselijke slager terwijl in Lochem de bakker zijn brood aanprijst.


Ach, reclame van/voor de lokale middenstand is toch wel wat anders, dan nog meer reclame van internationals zoals AH, Shell, Vattenfall en Unilever om zo maar wat te noemen.
En de kans lijkt mij groot, dat het juist die laatste groep gaat worden, want hoe algemeen de reclame hoe minder het maken ervan kost. Want hoe persoonlijker, hoe meer ( persoonlijke ) reclames, des te duurder is de reclame voor een grote groep.

 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

En daarna volgt de uitleg dat het niet op andere decoders of op televisies zelf komt. Addressable advertising is namelijk in eerste instantie alleen mogelijk op decoders met retoursignaal. En dat zijn dus de twee genoemde modellen decoders. Het heeft ook niets met reclame in menu van een decoder te maken maar met reclame op een zender.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de Mediabox XL zit, die werkt immers via hetzelfde menu als de Next en Next mini.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@W.Schram  schreef:

als er reclame komt is het voor einde ziggo


@W.Schram RTL en Talpa zenden al reclame uit tussen hun programma's, zelfs een aantal complete programma's zijn al volledig reclame.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gaat het nu echt gebeuren ik heb al eerder dat soort berichten gelezen. Oh wacht het is 'slechts' een test dat zal wel op niks uitlopen. 

Dit is uiteraard uit te zetten dan krijgt men de reguliere reclame blokken te zien. Vanuit technisch oogpunt toch knap dat het kan. 

 

Zover ik goed op de hoogte ben zat deze mogelijkheid ook al in de Ziggo Go TV app. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi  schreef:

@VZWatcher  schreef:

Waar staat in dit artikel dat er reclame in menu's van de decoders gaan komen? Er staat zelfs specifiek benoemd dat het op alleen op RTL en Talpa zenders is.


"...Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders zoals Mediabox Next en Next Mini...".


Waar zou die reclame dan anders moeten komen op de NextBox en NextMini ? Ik zou me b.v. best kunnen voorstellen, dat er reclame banners komen, die b.v. onder de menu's verschijnen.


Die reclame komt in de reclame blokken die er nu ook al op de RTL en Talpa zenders.

 

Zie het als bij Discovery in verschillende landen, dezelfde programma's, andere reclame.

 

Hoe kleiner het bereik van de reclame, hoeveel minder de reclametijd kost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@VZWatcher Ook de Mediabox XL heeft een retour signaal via zijn eigen modem, die zit op dezelfde cloud.

PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Nog een reden om vooral lineair te kijken en niet met zo'n boxje....

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@PieterBoes  schreef:

Nog een reden om vooral lineair te kijken en niet met zo'n boxje....


Ehm, dit gebeurd bij lineaire televisie of men nu via een box kijkt of de tuner in een televisie het is allemaal lineair. 

 

Lineair is kijken naar een programma wat op dat moment wordt uitgezonden. Dat dit zowel via de Next kan die van DVB-C gebruik maakt voor lineaire TV  als de Next mini die volledig van IPTV gebruikmaakt is dit technisch helemaal bijzonder.

 

Of men nu landelijke reclame krijgt te zien of gelokaliseerd of zelfs gepersonaliseerd maakt weinig verschil. Het blijft reclame dus vervelend.

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

Ik mag aannemen dat vanaf dan de abonnementen aanzienlijk goedkoper gaan worden.

Grapje natuurlijk dat gaat ook weer gewoon naar de aandeelhouders.

Garihd

Level 16
  • 2026Posts
  • 72Oplossingen
  • 1107Likes

@Random  schreef:

Ik mag aannemen dat vanaf dan de abonnementen aanzienlijk goedkoper gaan worden.

Grapje natuurlijk dat gaat ook weer gewoon naar de aandeelhouders.


De distributie kosten van die kanalen zal er vast niet goedkoper op worden voor Ziggo. Dat Ziggo mee werkt aan het mogelijk maken betekent nog niet dat de provider hier financiëel veel aan overhoud. Enkel RTL en  Talpa zullen er beter van worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic