TvTotaal.nl meldt :
VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen met een test met ‘addressable’ reclame oftewel ‘reclame op maat’. De test begint volgende maand.
Adverteerders van de belangrijkste kanalen van RTL Nederland en Talpa Network kunnen met ‘reclame op maat’ reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer. Op deze manier kan meer gerichter en specifieker de beoogde doelgroep bereikt worden. Het maakt daarnaast de reclameblokken interessanter voor de kijker.
Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders zoals Mediabox Next en Next Mini. Wie direct via de televisie of met eigen decoder kijkt – ook in combinatie met CI+ module en smartcard – krijgt nog niet met deze meer persoonlijke manier reclame te maken. Ziggo en de mediabedrijven beginnen in juni met de eerste testperiode. Als in de periode daarna het systeem goed werkt dan wordt verwacht dat ‘reclame op maat’ vanaf september op alle ondersteunde bruikleendecoders beschikbaar is.
Dus alleen op de Ziggo NextBox en NextMini, dat betekent dus waarschijnlijk o.a. reclame in de menu's !
Toch prachtig ( kuch ), je betaald in Nederland via de belasting voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame. Je betaald Ziggo voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame ... zucht ...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hopelijk valt dat dan uit te zetten als het daadwerkelijk in de menu's komt.
''Het maakt daarnaast de reclameblokken interessanter voor de kijker''
Geen reclame, dat is veel interessanter.
Waar staat in dit artikel dat er reclame in menu's van de decoders gaan komen? Er staat zelfs specifiek benoemd dat het op alleen op RTL en Talpa zenders is.
"Dus alleen op de Ziggo NextBox en NextMini, dat betekent dus waarschijnlijk o.a. reclame in de menu's !"
RTL en Talpa hebben geen toegang tot de menu's van de Next boxen, het gaat over de RTL en Talpa zenders.
"Toch prachtig ( kuch ), je betaald in Nederland via de belasting voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame. Je betaald Ziggo voor tv-kijken en daarbij krijg je reclame ... zucht ..."
Je betaald uitsluitend belasting voor de NPO TV en radio en regionale TV en radio en lokale TV en radio.
RTL en Talpa zijn de commerciëlen en hebben de inkomsten via de reclame die zij kunnen laten zien, de kijker betaald er niets voor, de fabrikant of winkel of eigenaar van het product of dienst betaald daarvoor, je betaald er uiteindelijk natuurlijk wel voor, als je producten koopt waar reclame voor gemaakt wordt, want die reclamekosten zitten in die prijs inbegrepen.
Woon je in Harderwijk krijg je op RTL en Talpa advertenties van de plaatselijke slager terwijl in Lochem de bakker zijn brood aanprijst.
als er reclame komt is het voor einde ziggo
@VZWatcher schreef:Waar staat in dit artikel dat er reclame in menu's van de decoders gaan komen? Er staat zelfs specifiek benoemd dat het op alleen op RTL en Talpa zenders is.
"...Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders zoals Mediabox Next en Next Mini...".
Waar zou die reclame dan anders moeten komen op de NextBox en NextMini ? Ik zou me b.v. best kunnen voorstellen, dat er reclame banners komen, die b.v. onder de menu's verschijnen.
Ga ik weer tv kijken via de humax 5400 die ik nog heb en nog goed werkt via een kaartje gaat de nextmini retour. Betaal al genoeg aan Ziggo waarom dan nog reclame??
@Steefb schreef:Woon je in Harderwijk krijg je op RTL en Talpa advertenties van de plaatselijke slager terwijl in Lochem de bakker zijn brood aanprijst.
Ach, reclame van/voor de lokale middenstand is toch wel wat anders, dan nog meer reclame van internationals zoals AH, Shell, Vattenfall en Unilever om zo maar wat te noemen.
En de kans lijkt mij groot, dat het juist die laatste groep gaat worden, want hoe algemeen de reclame hoe minder het maken ervan kost. Want hoe persoonlijker, hoe meer ( persoonlijke ) reclames, des te duurder is de reclame voor een grote groep.
En daarna volgt de uitleg dat het niet op andere decoders of op televisies zelf komt. Addressable advertising is namelijk in eerste instantie alleen mogelijk op decoders met retoursignaal. En dat zijn dus de twee genoemde modellen decoders. Het heeft ook niets met reclame in menu van een decoder te maken maar met reclame op een zender.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de Mediabox XL zit, die werkt immers via hetzelfde menu als de Next en Next mini.
Gaat het nu echt gebeuren ik heb al eerder dat soort berichten gelezen. Oh wacht het is 'slechts' een test dat zal wel op niks uitlopen.
Dit is uiteraard uit te zetten dan krijgt men de reguliere reclame blokken te zien. Vanuit technisch oogpunt toch knap dat het kan.
Zover ik goed op de hoogte ben zat deze mogelijkheid ook al in de Ziggo Go TV app.
@Pasi schreef:
@VZWatcher schreef:
Waar staat in dit artikel dat er reclame in menu's van de decoders gaan komen? Er staat zelfs specifiek benoemd dat het op alleen op RTL en Talpa zenders is.
"...Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders zoals Mediabox Next en Next Mini...".
Waar zou die reclame dan anders moeten komen op de NextBox en NextMini ? Ik zou me b.v. best kunnen voorstellen, dat er reclame banners komen, die b.v. onder de menu's verschijnen.
Die reclame komt in de reclame blokken die er nu ook al op de RTL en Talpa zenders.
Zie het als bij Discovery in verschillende landen, dezelfde programma's, andere reclame.
Hoe kleiner het bereik van de reclame, hoeveel minder de reclametijd kost.
@VZWatcher Ook de Mediabox XL heeft een retour signaal via zijn eigen modem, die zit op dezelfde cloud.
Nog een reden om vooral lineair te kijken en niet met zo'n boxje....
@PieterBoes schreef:Nog een reden om vooral lineair te kijken en niet met zo'n boxje....
Ehm, dit gebeurd bij lineaire televisie of men nu via een box kijkt of de tuner in een televisie het is allemaal lineair.
Lineair is kijken naar een programma wat op dat moment wordt uitgezonden. Dat dit zowel via de Next kan die van DVB-C gebruik maakt voor lineaire TV als de Next mini die volledig van IPTV gebruikmaakt is dit technisch helemaal bijzonder.
Of men nu landelijke reclame krijgt te zien of gelokaliseerd of zelfs gepersonaliseerd maakt weinig verschil. Het blijft reclame dus vervelend.
Ik mag aannemen dat vanaf dan de abonnementen aanzienlijk goedkoper gaan worden.
Grapje natuurlijk dat gaat ook weer gewoon naar de aandeelhouders.
@Random schreef:Ik mag aannemen dat vanaf dan de abonnementen aanzienlijk goedkoper gaan worden.
Grapje natuurlijk dat gaat ook weer gewoon naar de aandeelhouders.
De distributie kosten van die kanalen zal er vast niet goedkoper op worden voor Ziggo. Dat Ziggo mee werkt aan het mogelijk maken betekent nog niet dat de provider hier financiëel veel aan overhoud. Enkel RTL en Talpa zullen er beter van worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.