1
Vraag
2
Reacties
Annelies2

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo app op tv verdwenen

Ik ben de ziggo app op de tv kwijt. Als ik bv netflix kijk, kon ik voorheen op de homeknop op de afstandsbediening drukken en kwam in t rijtje de ziggo app te staan. Daarmee kon ik weer terug naar tv. Nu moet ik eerst tv en mediabox next uitzetten en weer aan. Met een beetje geluk staat dan weer de gewone tv aan. Via internet al gezocht naar de app, maar helaas niet gevonden. Ook al helemaal opnieuw opgestart, maar ook dit hielp niet.

Ben niet super handig met zulke dingen. Maar misschien is er hier iemand die weet hoe dit op te lossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Opgelost! Gewoon de kabel op een andere hdmi geplaatst. Snap het niet, maar opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken! Annelies

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Welke TV heb je precies?

Merk en model?

 

Daarnaast heb je de Next, die zit op een andere ingang dan dat je Smart TV.

Dus je hebt de keuze uit 2 apparaten op je TV en moet je op de TV de juiste ingang kiezen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1322Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

@Annelies2 welkom op de Ziggo Community. Is het gelukt met de tips van @Bert

Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Bert, ik heb een Samsung 4600 serie en de ziggo box next. Ik heb de app altijd gehad hoor. Maar er is een monteur geweest om een stekkertje bij de hoofd aansluiting te vervangen want die was niet zo goed aangesloten. Verder nergens iets verandert. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik ken de Samsung 4600 niet en heb geen oplossing voor je.

Mogelijk kan @Teun hier je bij helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op de afstandsbediening van de tv klikken op de homeknop > daarna de AB naar beneden bewegen en zet je de cursor op thuisdashboard > 

en je ziet de HDMI aansluiting waarin Ziggo staat > de cursor daarop  plaatsen en op OK drukken en je gaat terug naar de gewone tv programmering

 

Als je Netflix of iets anders kijkt via een app,  druk je op de AB van de Next op de toets TV naast de home-toets om terug te gaan naar live tv.

 

Zo werkt het op mijn LG tv. In de basis werken de verschillende tv's hetzelfde.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Annelies2 .als je op de afst. Bed van next op source knop drukt totdat je tv in beeld krijgt zou het moeten werken. Nadeel is dan wel dat je steeds met 2 afst. Bed. Moet werken.   Teun.

Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo teun ,

 

Als ik op netflix zit en op de homeknop druk gebeurd er niets.  Is dat de sourceknop? Ik ga de hdmi nog even checken. Wellicht dat het probleem daar zit. Al heb ik of de monteur daar niets aan verandert, je weet maar nooit. Annelies

Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Super Expert,

 

Zo zou het idd moeten werken, maar dat doet t dus niet meer. Ik ga de hdmi nog even nakijken of daar de oplossing zit. Je weet maar nooit of dat misschien t probleem is. Ben niet zo handig met zulke dingen. Annelies

Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Jos,

 

Nog niet, maar ga de hdmi checken van de tv. Misschien zit ik wel op de verkeerde. Alhoewel ik daar nooit iets heb verandert en voorheen altijd via de homeknop terug kon. Maar wie weet is t iets heel simpels zoals een andere hdmi. Annelies

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even voor de goede orde er bestaat geen Ziggo app voor Samsung televisies.

Wordt er naar Netflix gekeken via de Next of de Samsung zelf?

 

Wordt de Home knop van de afstandsbediening van de Next gebruikt of van de Samsung?

Via de afstandsbediening van de samsung kan je zoiets als dit verwachten een balk met de apps en een icoon bron, via die knop zou de juiste HDMI ingang gekozen kunnen worden.

Als de Next daar tussen staat deze kiezen.  Het uiterlijk kan afwijken het genoemde model is iets ouder en heeft mofelijk een andere vormgeving.1650559491376848740733863680849.jpg

 Is de juiste bron gekozen dan pijl omhoog en toevoegen aan start kiezen.

1650559772927167877380066438524.jpg

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

20220421_190302.jpg

Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo RoWi,

 

Dan bedoel ik idd het icoon van ziggo dat ik kwijt ben. Maar, ik heb een ander hdmi kanaal gepakt en het is opgelost!!! 

Annelies2
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Opgelost! Gewoon de kabel op een andere hdmi geplaatst. Snap het niet, maar opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken! Annelies

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Annelies2  schreef:

Hallo RoWi,

 

Dan bedoel ik idd het icoon van ziggo dat ik kwijt ben. Maar, ik heb een ander hdmi kanaal gepakt en het is opgelost!!! 


Ik las het zojuist, de kabel fysiek wisselen werkt ook. Een TV start vaak op met de laatst gekozen bron, waarom de andere bron niet zichtbaar was kan meerdere oorzaken hebben.

 

Het werkt weer daar gaat het om.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic