Joh.

Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo afstandsbediening voor Next Mini

Ben in bezit van Ziggo Next Mini box incl. afstandsbediening. De koppeling van de afstandsbediening met de LG Tv is niet  helemaal gelukt. De volume knop werkt niet. Heb al eerder contact gehad met klantenservice en telefonisch geprobeerd een goede koppeling te bewerkstelligen. Dat lukte toen niet. Heeft ertoe o.m. toe geleid, dat een nieuwe afstandebediening werd toeggezonden en HDMI kabel. Resultaat hetzelfde: volume knop niet gekoppeld en werkt dus niet. Heb het advies om te koppelen exact gevolgd: klein knopje van de next mini 6 á 7 sec. ingedrukt en daarna de TV knop en de 0 (nul) ruim 10sec. gelijktijdig  ingedrukt. Resultaaat: wit lichtje rechtsboven de afstandsbediening knippert een tijdje en na een paar minuten een paar keer rood knipperend lichtje. Resultaat: volume  knop doet het nog steeds niet. Opvallend bij deze handelwijze is  het volgende: Op de TV moet een melding komen, dat de afstandsbediening is  gekoppeld. Die melding komt wel, maar niet na bovenstaande procedure. De mededeling dat de afstandsbediening is gekoppeld (rechts bovenhoek TV) komt al bij de eerste handeling: na het indrukken van het knopje  op de Next Mini boxje. Maar volume knop werkt niet. Batterijen gewisseld, andere knoppen gebruikt: volumeknop werkt  niet. Wie heeft de oplossing ?. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo iedereen< GELUKT !! De volulemeknop hard/zachter en mute  doen het. Alleen weet ik niet hoe het is gebeurd.
Heb mijn soundbar vervangen door een andere. Allebei van LG. TV is ook  van LG.
Heb een tijdje zitten "klooien" met bluetooth voor de achtergrond speakers. Beide soundbars uiteindelijk geinstalleerd om verschillen waar te  nemen. Dat is uiteindelijk gelukt. Ben blij met de andere soundbar. Oude soundbar weer losgekoppeld. Tenslotte TV, ziggo next-mini en andere soundbar weer aangedaan om naar ARC te luisteren. Tot mijn verbazing kon ik de volumeknop hard/zachter en mute gebruiken. Hoef voor het dagelijks gebruik dus niet meer de LG TV afstandbediening te gebruiken. Alleen als ik bepaalde instellingen wil wijzigen.     

Ik wil jullie dit nog even laten weten. De wonderen zijn de wereld  nog niet uit.  
Gr. Joh.

Bekijk in context

38 Reacties 38
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Even een simpele en standaard antwoord: het kan helpen om de tv na instelling even echt stroomloos te zetten. ( stekker er uit) Dit voor 3 a 5 minuten ) @Joh. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Nog even een aanvulling wees zeker dat in het menu beeld en geluid : de functie bepaal je volume de juiste apparatuur is ingesteld. @Joh. 

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi robbo, Allemaal gedaan. Zelfde resultaat: volumeknop doet het  nog steeds niet. Bij beelen geluid staat  volume op LG Tv. Daarboven staat: koppel afstandsbediening aan andere apparaten. Dit suggereert, dat de afstandsbediening wel is gekoppeld aan de TV. Desondanks geen leven in de volumeknop. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De gevonden LG tv zal wel niet goed zijn. Probeer daarom zelf eens het type nummer handmatig in te vullen. Meestal komen dan een aantal test codes die je kunt uitproberen. Werken de toetsen niet dan probeer je een volgende code. Totdat ze op zijn.

 

Voor mijn Panasonic werd automatisch een werkende code gevonden. Als test heb ik ook zelf het type tv ingevuld en kon toen 4 codes testen. Werkten allemaal.

 

Succes.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Kan je ook even als test beide apparaten even stroomloos zeten en opn. Instellen? En uiteraard de tip van Bloemen!

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb Next Mini teruggezet naar fabrieksinstellingen, uit en aan gezet, opnieuw opgestart,batterijen verwisseld. Telkens hetzelfde resultaat: afstandsbediening  is gekoppeld, alleen het volume  geluid  doet het niet. Dat koppelen wordt overigens al aangegeven nadat ik alleen het knopje van de Next Mini heb ingedrukt. Als ik het gehele proces doorloop, dus na het indrukken van  het knopje van de Next Mini en daarna ook nog tien seconden gelijktijdig het TV- knopje  en de 0 (nul) op de afstandsbediening indruk, dan doet de afstandsbediening het in zijn geheel niet meer. Ik ben inmiddels er achter gekomen, dat het dit probleempje van de volume knop ook bij anderen voorkomt. Passende oplossingen heb ik niet aangetroffen. Ik probeer het koppelen wel weer opnieuw, andere Tv naam en codes etc. En daarna houdt het gewoon een keer op. De Next Mini zelf doet het overigens voortreffelijk. Aangesloten op Wifi booster met  internetkabeltje. Geen enkele storing. Alleen jammer dat ik de afstandsbediening van de TV nodig heb om het  volume  te regelen. Een klein smetje.           

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het koppelen met de toetsen is alleen het koppelen van de AB aan de Mini. De tv en andere apparaten die de Mini kan aansturen worden niet gekoppeld. Via hdmi wordt gekeken wat er aan de Mini verbonden is. Met de gevonden types wordt dan de AB geprogrammeerd. Die AB werkt ook zonder Mini dan. Alleen het apparaat dat ingesteld is als volume regelaar zal codes versturen. Via IR. Als de tv niet zichtbaar is voor de AB zal het niet werken.

Knippert er wel een indicatie op de tv als je de volume toetsen gebruikt. Dat is wel het minste dat er moet gebeuren.

janjanendekids

Level 7
  • 191Posts
  • 6Oplossingen
  • 36Likes

Ik had het vanmorgen ook mijn vader belde geluid deed het niet meer op de afstand bediening   de koppeling was weg met zijn tv op de next 

Opnieuw proberen te koppelen gaaf aan gekoppeld te zijn met de tv op de next maar  het geluid deed het niet .

Toen op de next mini de tv gekoppeld met het type nr van de tv   toen deed hij weer

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Bedankt voor het melden @janjanendekids .

Misschien heeft @Joh. Er iets aan. Lijkt zelfde issue te zijn.

Dit lijkt ook na een tijdje terug te kunnen komen. Als de Mini opeens weer eens zelf denkt te moeten gaan zoeken en het zelf ingestelde type tv vervangt. 

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de info. Ga het straks weer een keer proberen.

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb weer van alles  geprobeerd. Nog steeds geen volume regeling op afstandsbediening.  
Moet nog  steeds voor geluid de afstandsbediening van de LG Tv gebruiken. 
Ik geef het maar op. Blijf wel de communicatie over deze afstandsbediening volgen. Want ik ben niet de enige die hier last van heeft. Misschien komt eens het verlossende  antwoord.

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Schiet mij nog hetvolgende te  binnen. Na "koppeling" van de afstandsbediening Next Mini moet ik voor het geluid dus de afstandsbediening van de LG TV gebruiken. Opvallend is dat alle andere functie van deze LG afstandsbediening niet werken, alleen volume dus.  

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Joh. Zoveel functies van de LG gaan er niet werken op de AB. Alleen volume, mute, power en ingangs selectie zouden moeten werken. Alle andere toetsen "praten" alleen met de Mini.

Kies je een soundbar of receiver als afspeler voor het geluid dan verdwijnt de ingangs selectie ook. Die werkt dan op de tv. De genoemde toetsen op de receiver/sb en de rest op de Mini.

 

Heb je de LG al een keer zelf gekozen door zelf het type op te geven?

Dan komt er een vraag om een of meer toetsen te proberen. Werken die niet dan meldt je dat en komt er een nieuwe poging om enkele toetsen te proberen.

Dat gaat door tot alle bekende LG codes geprobeerd zijn.

Daarmee lukt het vaak om een tv toch aan te kunnen sturen.

Ik krijg soms wel het idee dat de Mini andere/minder codes heeft dan de Next AB.

 

Meldt het type LG eens dan kan ik kijken hoeveel LG's ik kan kiezen op mijn Next.

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zelf type opgeven heb ik ook geprobeerd. Eerst met de eerste 4 gegevens en daarna met het  gehele type nr. Nu  ben ik even kwijt of ik alle LG Codes heb geprobeerd. Ik ga dat vandaag nog een keer proberen. Het type nr. van de TV is overigens: LG 55NANO816NA    

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag weer geprobeerd. LG TV opnieuw gereset/fabriekinstellingen. Next Mini van stroom  af en weer geinstaleerd. LG Codes allemaal geprobeerd. TV geeft wel aan dat afstandsbediening Next Mini is aangesloten. Maar knop van afstandsbediening Next Mini blijft weigeren. 

Ik stop ermee. Denk dat ik nog een keer contact opneem met Ziggo. We zien dan wel wat daar verder uit  komt. 

Iedereen bedankt voor meedenken. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De vraag om 4 characters is altijd lastig. Met 55NA kun je niet veel in software.

816N lijkt me meer te zeggen. Of Nano.

Of de Mini er echt iets mee doet is de vraag.

Het lijkt erop dat er geen juiste code beschikbaar is voor deze LG.

 

Misschien over een poosje als de database wordt bijgewerkt. Maar voor nu heb je daar niets aan.

 

Knippert er geen indicator op de tv tijdens het proberen van de codes?

Als je een andere tv hebt of receiver dan zou je die kunnen kiezen om te zien of dat apparaat wel te bedienen is met de AB.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Joh., welkom op de Community! Zo te lezen heb je al hartstikke veel geprobeerd en heb je ook het nodige advies gekregen. Jammer dat het nog niet heeft geresulteerd in een oplossing. Heb je nog tijd gehad om de laatste tips van @bloemen64 door te nemen en te testen? 

Joh.
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb 4 codes ingegeven en gehele tv-code nr.. Alles doorlopen maar geen reactie.
Heb tijdens het ingeven van de codes etc. echter geen knipperende indicator waargenomen. Ik zal dat morgen nog een keer proberen en goed opletten. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Na het ingeven van de codes moet je enkele toetsen proberen. Volume toetsen bijvoorbeeld. Tijdens die test zou er een indicatie op de tv moeten zijn dat de tv IR signalen ontvangt.

 

Of de tv zo'n indicatie heeft weet ik zo niet maar het lijkt me een standaard aanwezige functie.

Probeer anders de AB die bij de tv is geleverd. 

Het kan natuurlijk zo zijn dat de tv geen IR ontvanger heeft omdat die via RF met zijn eigen AB werkt. Dan zal de Next Mini er niet mee kunnen "praten".

Zelfde grap geld voor de Mini zelf. Die luisterd alleen naar zijn eigen AB. Heeft geen IR ontvanger.

Uitgelicht topic