1
Vraag
2
Reacties
Dennuiss11

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo afstandsbediening volumeknoppen werken ineens niet meer voor Samsung soundbar

Ineens werkte dit niet meer en daardoor heb ik afstandsbediening nodig van de Samsung soundbar naast de Ziggo afstandsbediening om volume te bepalen. Dit terwijl ik gisteren nog wel volume kon regelen via de Ziggo afstandsbediening. Samsung TV kan ik wel gewoon nog met Ziggo afstandsbediening bedienen, alleen volume dus niet meer van de soundbar. Heb stroom er al een keer afgehaald. Ook via Ziggo afstandsbediening/Next gepoogd de soundbar opnieuw te koppelen. Na invoering typenummer (hw-q700a) geeft hij aan dat koppeling is gerealiseerd maar dat is dus niet waar. Via de volumeknoppen van de Ziggo afstandsbediening werkt het bedienen van volume van de soundbar nog steeds niet. Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennuiss11
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Theo en Jan, ik heb de knop achter de Next even uit gehad en daarna nieuw opgestart en toen werkte alles weer als voorheen. Dus volume soundbar via ab Ziggo werkt weer. Overigens staat in menu Instellingen-Beeld & Geluid-Bepaal je volume op Samsung Audiosysteem en niet op Samsung TV.

Dank voor jullie snelle reacties 👍

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De Mediabox Next terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw koppelen is mijn eerste reactie bij dergelijke problemen.

Dennuiss11
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie Jan! Wat is de impact van terugzetten naar fabrieksinstellingen. Kan ik als leek niet helemaal overzien. Betekent dit bv. dat ik ook op mijn Samsung tv alles opnieuw in moet gaan stellen/koppeling met de Next moet configureren?

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ook al in het menu van de Next gekeken inzake afstandbediening koppelen? Mischien staat het op de soundbar. Deze moet naar de Samsung 

Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Wat Jan bedoelt is dat na terugzetten fabrieksinstellingen van de Next je opnieuw de afstandsbediening moet koppelen aan de soundbar. De Samsung TV staat hier buiten, daar hoef je niets aan te doen. Let wel, als je apps gebruikt via de Next bijvoorbeeld Netflix moet het wachtwoord en gebruikersnaam opnieuw ingevoerd worden.

Maar kijk eerst voordat je die actie gaat ondernemen in het menu van de Next  afstandsbediening koppelen en kijk waar de AB aan gekoppeld is. staat het op de soundbar moet je het naar de TV Samsung zetten. Zit het daar al op zet dan eerst de Next uit via het knopje achter de Next en wacht een aantal minuten, zet de Next weer aan en kijk of alles weer werkt zoals het hoort. Is dat niet het geval volg dan de aanwijzingen van Jan op.

Dennuiss11
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Theo en Jan, ik heb de knop achter de Next even uit gehad en daarna nieuw opgestart en toen werkte alles weer als voorheen. Dus volume soundbar via ab Ziggo werkt weer. Overigens staat in menu Instellingen-Beeld & Geluid-Bepaal je volume op Samsung Audiosysteem en niet op Samsung TV.

Dank voor jullie snelle reacties 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic