1
Vraag
2
Reacties
RobertN078

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo afstandsbediening verbindt niet met JBL Linkbar

Ik heb sinds kort een nieuwe tv (Samsung) en JBL Linkbar als soundbar aan de tv gekoppeld. De Mediabox Next is via de soundbar gekoppeld aan de tv.

Ik heb de HDMI-CEC van de soundbar uitgezet, zodat ik de tv kan uitzetten zonder dat de Mediabox en soundbar uitgaan (voor de radio).

Omdat de HDMI-CEC uitstaat kan ik het volume van de soundbar vooralsnog alleen bedienen met de bijgeleverde JBL afstandsbediening.

Ik heb geprobeerd de ziggo afstandsbediening te koppelen met de JBL soundbar, maar dit lijkt niet te werken. De afstandsbediening is wel te koppelen met de tv, maar niet met de soudbar.

Kan het zijn dat ziggo deze soundbar nog niet ondersteund?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

De JBL Linkbar (met Android TV) heeft een Bluetooth afstandsbediening. Naar mijn weten heeft de JBL Linkbar geen infrarood oog. Hierdoor zal het alleen met een Bluetooth afstandsbediening gaan werken. Ik heb wel de JBL Linkbar maar geen Next, dus ik weet niet of de Afstandsbediening van de Next Bluetooth ondersteund. Ik gok van niet. 

 

Ik gebruik twee afstandsbedieningen. Ander heb ik hetzelfde als jij met de Linkbar, als je de radio stream aanzet en de TV uit, dat de JBL ook uitgaat door HDMI-CEC.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@RobertN078 goed dat je hier even komt buurten, welkom. En zeker, het zou mooi zijn als dat allemaal lekker gecombineerd werkt. 

Ik weet zeker dat @Teun en/of @Ronihd een goede tip voor je hebben! 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@RobertN078 > IK heb zo gauw geen idee helaas.

 

Teun.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Ik eigenlijk ook niet , maar ik adviseer wel om de de next aan te sluiten op de TV ipv de soundbar.

Dus sluit de next aan op de TV op een hdmi poort die ook 4 K ondersteund en de soundbar op de hdmi poort die ARC ondersteund , dat heb je een kans dat de AB ook wordt herkent. 

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

De JBL Linkbar (met Android TV) heeft een Bluetooth afstandsbediening. Naar mijn weten heeft de JBL Linkbar geen infrarood oog. Hierdoor zal het alleen met een Bluetooth afstandsbediening gaan werken. Ik heb wel de JBL Linkbar maar geen Next, dus ik weet niet of de Afstandsbediening van de Next Bluetooth ondersteund. Ik gok van niet. 

 

Ik gebruik twee afstandsbedieningen. Ander heb ik hetzelfde als jij met de Linkbar, als je de radio stream aanzet en de TV uit, dat de JBL ook uitgaat door HDMI-CEC.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @RobertN078,

Ik zie dat hier nog wat tips met je zijn gedeeld omtrent het aansluiten. Lukt het op die manier wel?

RobertN078
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik nu inderdaad gewoon twee afstandsbedieningen, gaat prima op zich.

 

Bedankt voor alle hulp. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic