1
Vraag
2
Reacties
AldertV

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo afstandbediening koppelen lukt niet

Goedemorgen,

Ik heb een LG Oled Evo, type LG OLED65G1RLA, en ik krijg mijn afstandbediening van de mediabox Next niet gekoppeld.

Alles heeft goed gewerkt en sinds gisteren is de koppeling weg en krijg hem ook niet meer werkend.

Oorzaak is mij volslagen onbekend.

Wanneer ik in het menu van de mediabox naar het koppelen van de afstandbediening ga: koppel afstandbediening aan audiosysteem, dan kiest de mediabox al voor LG.

Daarna voer ik de eerste 4 karakters in van de LG: G1RL. in de volgende stap wordt er gekoppeld en zie ik de volumebalk in beeld en kan ik het geluid harder en zachter zetten.

Ik klik op "ja" en kan nog steeds het geluid bedienen. Wanneer ik nu op "sluit" druk is de koppeling verdwenen en kan het geluid dus niet meer bedienen.

In die laatste stap gaat er dus iets niet goed. Ik heb de mediabox al gereset en de batterijen vervangen en ruim een uur uit de afstandbediening gelaten, maar dat helpt niet.

 

Is er iemand die een oplossing heeft, of het probleem herkent?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Frankster ,

Ik heb inderdaad een oplossing na contact met LG.

Bij de TV zit een IR blaster geleverd, zie foto. Deze moet je aansluiten op de IR ingang van de TV.

Dit heb ik gedaan en sindsdien is de melding verdwenen.

vreemde aan het verhaal is wel dat ik de eerste maanden er geen last van heb gehad. Over het hoe en waarom daar heb ik geen antwoord op gekregen...

LG-OLED65G1RLA-IR-blaster.jpeg 

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Gr. Aldert

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is een lastige die af en toe voorkomt, maar wat hiervan de oorzaak is?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen mogelijk de oplossing bieden.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @AldertV

Hmm dat is wel heel frappant. Hij loopt inderdaad alle stappen door, maar bij het sluiten vergeet hij alles weer! Goed dat je al zoveel stappen hebt geprobeerd. 
Hoe heb je de mediabox gereset? En krijg je ook een soort foutmelding? Of geeft hij niks aan? En kun je alleen de volume knop niet meer bedienen? Of kun je alle knopjes niet meer bedienen?

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Maud ik heb hem gereset via het menu: terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Schakelen naar andere zenders, pauzeren, terugkijken etc geen probleem. Alleen volume +/- en mute doen het niet. Geen foutmeldingen gezien.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@AldertV Bedankt voor je terugkoppeling! Ik ga je een nieuwe afstandsbediening opsturen om te kijken of dit beter gaat. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Werkt dit niet? Geef dan een gil zodat we verder kunnen kijken. 

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte 

Dank voor je bericht.

Je zou toch denken dat het probleem niet in de afstandbediening zit, omdat in de eerste stappen om de tv te koppelen de volumeknoppen wel functioneren, maar na de laatste stap, het afsluiten, niet meer.

Het lijkt erop alsof de next dat proces niet goed afsluit en de instelling niet opslaat.

Of worden die instellingen in de afstandbediening opgeslagen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@AldertV Ja dat klopt! We hebben echter een ander type afstandsbediening (nieuwe varriant) die ik even wil proberen. Anders ben ik bang dat het echt mis gaat in de koppeling tussen de tv en de mediabox. 

 

Heb je de oplossing uit dit topic ook al eens geprobeerd? https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Koppeling-afstandsbediening-Nextbox-i-c-m-LG-lukt-niet-tv-van...

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

dat topic had ik gelezen en staat ook in mijn OP.

ik wacht de nieuwe AB af.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@AldertV Excuses, dan had ik daaroverheen gelezen. 

 

We zijn benieuwd! Mocht dat ook niet werken dan zet ik het door naar een speciale afdeling omdat er software matig iets mis lijkt te gaan.

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

PostNl werkt niet helemaal lekker mee, hoe voorspelbaar, AB hebben ze weer retour gestuurd naar Ziggo. Inmiddels via de klantenservice weer een nieuwe aangevraagd, dus nog even geduld voor het resultaat.

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Afijn, vandaag toch de AB ontvangen. Berichtgeving van PostNl klopt dus niet.

Maarrr, back to the problem. AB gekoppeld aan de mediabox, maar nu koppelt hij helemaal niet meer met de TV wat geluid betreft. Andere acties met de AB zijn wel functioneel.

Waar de vorige AB nog de eerste stappen leek te doorlopen zie ik in het koppelproces helemaal geen volumebalk meer en kan ik in het hele proces helemaal geen volume veranderen.

Dus probleem helaas niet opgelost met de nieuwe AB.

@Lotte of @Maud of iemand anders van @Ziggo hebben jullie andere suggesties?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de afstandsbediening opnieuw gekoppeld met de TV?

Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Je zou toch wel mogen verwachten dat ik dat gedaan heb gezien de inhoud van mijn bericht(en).

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik verwacht niets wat niet beschreven is.

Veel succes verder ermee gewenst.

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dan moet je iets beter lezen wat er beschreven staat 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

👍Mee eens, het was duidelijk en er overheen gelezen.

AldertV
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Een tweede probleem is dat ik de laatste paar maanden voortdurend dezelfde meldingen in beeld krijg.

"Bedrade IR-blaster is aangesloten. Gelieve eerst te controleren of dit correct werkt."

 

Een paar tellen later volgt dan: "Bedrade IR-blaster is niet aangesloten".

 

Dit gebeurd volstrekt onwillekeurig en eigenlijk elke dag meerdere keren, terwijl er geen verandering in aanwezige apparatuur is in huis. Dus heb ook geen idee waar deze melding op slaat.

 

Dit staat mogelijk los van het koppelprobleem, maar wellicht duidt dit op een groter probleem met de mediabox next??

 

Ik hoop dat @Ziggo  snel met een oplossing komt.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @AldertV, jammer dat het opnieuw niet lukt. Weet je of de tv HDMI-CEC ondersteunt op de door jouw gebruikte HDMI poort? 

 

Het tweede probleem is wederom vreemd. Je hebt geen externe apparatuur op de mediabox Next aangesloten en het apparaat komt je ook niet bekend voor? 

Frankster

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste AldertV,

 

Ik heb ook last van die melding en vroeg me af of u daar al een oplossing voor hebt gevonden.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@AldertV kun jij @Frankster verder helpen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic