Vraag
Reacties
Fre89!
Level 1

Ziggo Sport werkt niet na installatie CI+ Module

Net de CI+ module geïnstalleerd en alle zenders werken, behalve zender 14. Installatie 2 keer gedaan, maar helaas geen succes. Gek genoeg werkt zender 13 van Ziggo wel.

Iemand een idee?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
30 Reacties 30
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Fre89!, welkom op de Community! 

Vervelend dat het niet wil lukken met kanaal 14 na de installatie van de CI+ module. Kun je aangeven wat je exact te zien krijgt op kanaal 14? En kun je ook met ons het merk en type van de TV delen die je hebt geïnstalleerd? En welke frequentie je hebt ingevoerd en Netwerk ID? 

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Hoi! Ik heb de gestelde frequentie ingesteld die jullie adviseren. Het gaat om een Philips The One.

Het aparte is dat hij geen goed beeld geeft. Dus het beeld is zwart, met af en toe een flits van het programma. Alsof hij niet goed genoeg verbinding kan maken en ergens een storing heeft. Alle andere zenders doen het goed.

0 Kudos
Teun
Level 17

Heb je dit probleem ook bij sbs9? wat gebeurt er als je de module niet gebruikt, dus tv zonder module?  14 moet het namelijk ook gewoon doen zonder module.

Teun.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Hoi Teun, met dit antwoord schiet ik heel eerlijk gezegd niet veel op. Sbs9 doet het gewoon en of zender 14 het zonder module  wel doet, maakt niet zoveel uit (al doet hij het wel), want hij hoeft het alleen maar te doen met de module waar ik maandelijks voor betaal. 

Ik hoor heel graag van je!

0 Kudos
Teun
Level 17

Hij doet het dus wel zonder module??

Teun.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Met en zonder de module doet die zender hetzelfde. Zwart beeld, met af en toe haperend geluid of een flits beeld.

0 Kudos
Teun
Level 17

Wel raar, want sbs9 zit op dezelfde transportstroom. Gebruik je toevallig ook een chromecast of staat er een dect telefoon naast je tv?

Teun.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Oh excuus, je hebt gelijk. Die doet het ook niet.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Nee, geen chromecast of telefoon!

0 Kudos
Teun
Level 17

Dan zit er toch een storing in je signaal. heb je een foto van je aansluiting(en)?

Je storing zit dus op de 466mhz.

Teun.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Ik probeer nog meer foto’s te uploaden, maar ik krijg een foutmelding. Het maffe is dat we op de slaapkamer ook een oud kastje hebben met oude kabels en dat de zenders het daar wel doen. Voorheen hadden we hier een humax en deden de zenders het ook. Het is echt sinds de installatie van de module.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

0 Kudos
Teun
Level 17

Kun je (tijdelijk) even de kamer alleen aansluiten, dus even zonder splitter?

Teun.

0 Kudos
Fre89!
Level 1
Topicstarter

Geprobeerd. Maakt zeker verschil, je krijgt nu wel beeld. Maar het hapert wel heel erg, teveel om het programma te kunnen kijken. 

0 Kudos
Teun
Level 17

Oke, dan zijn we nu een stapje verder. Dan verdenk ik in dit geval jouw kabel die naar je tv gaat met het filter ertussen. Misschien heb je even een andere kabel om te testen. Ook kun je ven testen wat er gebeurt als je het modem afkoppelt (heb je even geen internet). sommige modems willen ook wel eens storen door een retoursignaal.

Teun.

0 Kudos
Niet van toepassing

De boosdoener is deze kabel, dit is een ferriet kabel deze hebben heel erg veel demping.

Waarschijnlijk komt de frequentie niet door op deze kabel.

Vervang deze voor een goede c9 kabel en je probleem is voorbij.

Fre89!
Level 1
Topicstarter

Dank voor je reactie, ik heb de kabel net nieuw gekocht, maar jij denkt dat deze niet goed genoeg is? 
https://www.gamma.nl/assortiment/q-link-coax-kabel-3cv2-hf-5-meter-stekker-recht-wit/p/B546991

0 Kudos