bsvijn

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Sport F1 4K niet in favorieten

We hebben al een aantal jaren een Mediabox Next icm Philips UHD TV. Dat werkt prima. We gebruiken ook al sinds lange tijd een eigen favorieten lijst voor de kanalen met een eigen indeling. Ook dat werkt prima.

 

Echter sinds Ziggo Sport (in reguliere lijst op kanaal 14) de F1 in 4K uitzend merk ik dat het Ziggo Sport kanaal in HD blijft in de favorieten lijst. We hebben Ziggo Sport Totaal en dit geld zowel voor het reguliere sport kanaal als het Select kanaal.

 

Ik heb geprobeerd om het kanaal uit de lijst te halen en opnieuw toe te voegen. In het menu om de favorieten te beheren geeft de box de indruk dat hij "Ziggo Sport UHD" toevoegt. Echter het beeld blijft HD.

Als ik vervolgens niet van het profiel gebruik maak maar van de gehele algemene lijst dan is het beeld wel 4K (inclusief logo tijdens F1 race).

 

Wat doe ik verkeerd?

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je doet niets verkeerd, de next gaat nogal vreemd om met dit kanaal.

Ga tijdens het afspelen naar een profiel dan neemt hij de 4k wel mee.

 

Ga je daarna overigens terug naar een 1080i instelling op next, meldt de box dat hij 4k niet kan afspelen .

Ik weet niet of dit alleen op Philips tv's speelt. Bij mijn Philips pus7354 wel.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Staat de next in Beeld en Geluid op 4K?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is een mooi voorbeeld waarom Ziggo het fout aanpakt. Alle klanten zonder de Next ontvangen kanaal 14 gewoon in HD, het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat de Next dit probleem heeft.

Ziggo moet het UHD sport kanaal gewoon een eigen kanaalnummer geven. Probleem opgelost.

 

Feitelijk is kanaal 14 gewoon HD enkel de F1 heeft deels UHD beeld.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Bert  schreef:

Staat de next in Beeld en Geluid op 4K?


Ja, anders kun je geen 4k krijgen.

 

De next pakt de 4k stream alleen in het gedeeld profiel. Ik kijk normaal in 1080i omdat ik m'n tv beter vind upscalen dan de next. Ik zie dit verschijnsel dus ook elke keer met de Formule  1.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@bsvijn, ik snap de verwarring. Sorry daarvoor. Misschien is het niet 100% waar je op doelt, maar via Ziggo Sport Totaal de F1 met 4K kijken is mogelijk op kanaal 14.


Dus niét op de zendernummers van Ziggo Sport Totaal. Wellicht dat daar enige verwarring ontstaat met het samenstellen van je favorieten lijst. 

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Ik heb het zelfde, bij mij zit Ziggo sport op kanaal 33 in de favorieten. Als ik er naar toe ga via de gids of als ik doorzap van 32 naar 33 dan is de zender in HD. Type ik op de AB kanaal 33 in dan gaat hij naar het laatste kanaal van mijn favorieten, dat is de zender ARTE op 46 maar met het beeld van Ziggo sport 4k.

Heb ik ook al in een topic gemeld met fotos.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@borry52 je bedoelt dat je kanaal 14 Ziggo Sport zelf op positie 33 hebt gezet? Zover ik weet zitten de regionale zenders op 30 en 31, ik denk dat kanaal 33 ongebruikt is. De 40 serie zijn de lokale omroepen.

Ik vermoed dat als je een Next hebt deze in de war raakt door de eigen gemaakte volgorde.

Jouw Next lijkt de "gewone" Ziggo sport kanaal op te halen en niet de link te leggen naar het DVB-C UHD kanaal wat Ziggo onbegrijpelijk genoeg ook op 14 heeft gezet.

 

@Jacob  zoals ik het lees en begrijp doet @bsvijn het goed. Dit is puur te wijten aan twee bronnen aan hetzelfde kanaalnummer toewijzen het gewone HD dvb-c kanaal en de UHD kanaal.

Screenshot_20210503-194516_Chrome.jpgScreenshot_20210503-194704_Chrome.jpg

 

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

De indeling van de favorieten staat helemaal los van de Ziggo indeling.

De favorieten zijn er voor om je eigen kanaal indeling te maken, zo heb ik de sport kanalen bij elkaar gezet en ook b.v.  Discovery en History en NGC. Ik heb nergens problemen mee behalve de twee 4k kanalen.

Als ik naar Love Nature wil kijken doet hij hetzelfde en springt ook naar het laatste kanaal waar de zender ARTE staat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@borry52 @Ik wist niet dat de Next die mogelijkheid had. 

Hoe staat jouw Next ingesteld? Dat kan nog mee spelen, hoewel ik er bij blijf dat het voor beide zenders komt door de dubbele aanvoer.

borry52

Level 15
  • 1201Posts
  • 18Oplossingen
  • 418Likes

Gewoon op 4k en twee extra profielen aangemaakt, dus nu heb ik er drie, een 'Gedeeld Profiel' , een voor mijzelf en een voor mijn vrouw. In gedeeld zitten alle zenders, in mijn profiel zitten zenders van mijn keuze bij elkaar en in het profiel van mijn vrouw zitten haar favorieten bij elkaar.  Kan je met de knop op de zijkand kiezen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk, normaal hoort met die setting van die twee kanalen de UHD versie te worden geladen, ik ga er vanuit dat de favorieten van de standaard bron uit gaat de HD versie dus. Het lijkt er in ieder geval op dat er de nodige verbeteringen nodig zijn.

bsvijn
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik hoop dat Ziggo een update uitbrengt voor de Next waarin dit verbeterd wordt.

 

Zoals gezegd gebruik ik inderdaad de Favorieten. Ziggo Sport (kanaal 14) staat in mijn favorieten op positie 80. Bij een niet F1 4K uitzending (bijvoorbeeld F1 Cafe) staat gewoon 80 in beeld. Echter als de race begint laat hij in het "tv gids" overzicht niet favoriet nr 80 zien maar favoriet nr 7. Je ziet dan in de tv gids 78, 79, 7, 81 achtereenvolgens in beeld. Dat kanaal blijft dan HD. Lijkt erop dat je dan technisch een ander kanaal krijgt waardoor deze dus ook een ander favoriet nr heeft. Beetje vaag allemaal.

 

Voor nu gebruik ik het gedeelde profiel waar de reguliere zenderindeling actief is. Als ik dan naar kanaal 14 ga zie ik het in 4K. Voor nu een acceptabele oplossing.

Uitgelicht topic