Snoop

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Replay TV werkt niet

Sinds gistermiddag slechte ontvangst tv zenders. Gekeken of er een storing was in de buurt, was niet het geval. Replay tv werkt helemaal niet. Nu niet thuis en ook op de tablet werkt Replay niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik heb een stukje gevonden van Sander Ziggo, hij heeft een keer dit geschreven:
Als iets spontaan niet meer werkt, is het altijd lastig om gelijk een oorzaak aan te wijzen. Als Replay TV niet meer werkt is het eerst zaak om te controleren of de Mediabox XL nog wel verbinding heeft met ons netwerk. Een goede graadmeter is het offline lampje aan de voorzijde van de Mediabox XL. Als deze brandt, is er geen mogelijkheid om iets van Replay TV of Video On Demand te starten. Dit kan worden veroorzaakt door een netwerkstoring. Om dit te checken kun je het beste op dat moment een kijkje nemen op onze storingschecker. Als er niks bekend is, kun je het ook zelf controleren of er thuis nog een internetverbinding mogelijk is. Is dit het geval, dan is er ieder geval een retoursignaal aanwezig en ligt de oorzaak vaak niet in het netwerk.

Maar waar kan het dan nog aan liggen?
- Aan een defect in de Mediabox XL
- Een obstructie in de binnenhuisbekabeling
- Een administratieve fout in het abonnement

Wat betreft de binnenhuisbekabeling is het verstandig om de aansluiting zo rechtstreeks mogelijk te maken. Oftewel iedere splitter die je er tijdelijk uit kan halen is mooi meegenomen. Het allerbeste zou zijn om de coaxkabel rechtstreeks op het eerste aansluitpunt te bevestigen en te controleren of het Replay TV en Video on Demand weer werkzaam is. Is dit nog steeds niet het geval, dan is het zaak om contact met ons op te nemen.


Werkt je TV-gids wel goed?
Is de TV-gids onvolledig en werkt daardoor Replay TV niet? Neem dan dit topic door! Hier staan veel tips en trucs om het weer als vanouds werkend te krijgen.

Brandt het offline lampje?
Brandt het offline lampje op de voorzijde van de Mediabox XL? Dat is een slecht teken maar zeker niet onoverkoombaar. Hoe je dit het beste aan kan pakken staat op onze website.

Is er sprake van een bekende storing?
Voor algemene meldingen kun je hier je postcode en huisnummer invullen.

Maak je gebruik je van een signaalversterker en hoe ziet je binnenhuisbekabeling eruit?
Voor alle wijsheden qua aansluitingen, check deze site.

Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn, leg dan zo gedetailleerd uit hoe jouw situatie eruit ziet en waar je tegenaan loopt. Ik hoop dat je hier iets mee kunt beginnen.

Bekijk in context

1 Reactie 1
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik heb een stukje gevonden van Sander Ziggo, hij heeft een keer dit geschreven:
Als iets spontaan niet meer werkt, is het altijd lastig om gelijk een oorzaak aan te wijzen. Als Replay TV niet meer werkt is het eerst zaak om te controleren of de Mediabox XL nog wel verbinding heeft met ons netwerk. Een goede graadmeter is het offline lampje aan de voorzijde van de Mediabox XL. Als deze brandt, is er geen mogelijkheid om iets van Replay TV of Video On Demand te starten. Dit kan worden veroorzaakt door een netwerkstoring. Om dit te checken kun je het beste op dat moment een kijkje nemen op onze storingschecker. Als er niks bekend is, kun je het ook zelf controleren of er thuis nog een internetverbinding mogelijk is. Is dit het geval, dan is er ieder geval een retoursignaal aanwezig en ligt de oorzaak vaak niet in het netwerk.

Maar waar kan het dan nog aan liggen?
- Aan een defect in de Mediabox XL
- Een obstructie in de binnenhuisbekabeling
- Een administratieve fout in het abonnement

Wat betreft de binnenhuisbekabeling is het verstandig om de aansluiting zo rechtstreeks mogelijk te maken. Oftewel iedere splitter die je er tijdelijk uit kan halen is mooi meegenomen. Het allerbeste zou zijn om de coaxkabel rechtstreeks op het eerste aansluitpunt te bevestigen en te controleren of het Replay TV en Video on Demand weer werkzaam is. Is dit nog steeds niet het geval, dan is het zaak om contact met ons op te nemen.


Werkt je TV-gids wel goed?
Is de TV-gids onvolledig en werkt daardoor Replay TV niet? Neem dan dit topic door! Hier staan veel tips en trucs om het weer als vanouds werkend te krijgen.

Brandt het offline lampje?
Brandt het offline lampje op de voorzijde van de Mediabox XL? Dat is een slecht teken maar zeker niet onoverkoombaar. Hoe je dit het beste aan kan pakken staat op onze website.

Is er sprake van een bekende storing?
Voor algemene meldingen kun je hier je postcode en huisnummer invullen.

Maak je gebruik je van een signaalversterker en hoe ziet je binnenhuisbekabeling eruit?
Voor alle wijsheden qua aansluitingen, check deze site.

Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn, leg dan zo gedetailleerd uit hoe jouw situatie eruit ziet en waar je tegenaan loopt. Ik hoop dat je hier iets mee kunt beginnen.

Uitgelicht topic