Alex3

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo On Demand portal verandert beeldmodus naar dynamisch

Sinds kort verandert mijn beeldmodus ( filmmakersmode) die ik standaard gebruik in (dynamisch) bij het inschakelen van de ziggo go tv app. Ik kan dan weer de filmmakersmode instellen en bij het afsluiten van de app om weer via de kabel te kijken verandert het weer in dynamisch. Dit verschijnsel doet zich alleen voor bij de ziggo app en zoals gezegd sinds kort.

De klantenservice weet van niks en kan niets, naar eigen zeggen. Ik heb een Samsung tv Q90 en kijk via een ci module van Ziggo.

12 Reacties 12
Alex3
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik kijk naar de tv kanalen via de kabel en op mijn tv kan ik een ziggo app openen dat is een app voor HBO series en movies alswel ondemand. Deze app zorgt voor de problemen.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2050Posts
  • 200Oplossingen
  • 374Likes

Hi @Alex3! Welkom op de Ziggo Community! 

Ik moest even een aantal keer lezen, aangezien ik niet precies begrijp dat het probleem is. Je gebruikt dus een CI+ module op je Samsung TV, maar op die tv zelf heb je ook de Ziggo Go app, toch? En de beeldmodus veranderd van filmmakersmode naar dynamisch als je de app inschakelt? Dit was daarvoor nooit zo, als je de app opende? Dit zijn de instellingen van je TV begrijp ik. Heb je de instellingen van je tv al eens nagekeken of gereset of iets dergelijks? Misschien dat iemand met dezelfde Tv dit kan controleren. 

Wim C.
Super Expert
Super Expert
  • 1854Posts
  • 71Oplossingen
  • 803Likes

@Alex3 en @Maud misschien heb ik het ook verkeerd gelezen en begrepen; begrijp ik nu dat het probleem zich niet voordoet bij de Ziggo-app maar bij de HBO Max-app? 

Alex3
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry voor het misverstand. Het gaat om de “on demand app “ van Ziggo, die opent het movies & series programma. Ik heb geen Ziggo go app op mijn tv, maar kijk alle tv kanalen via de kabel. Er zijn 4 voorgeprogrammeerde beeldinstellingen op mijn tv t.w. Dynamisch, standaard ,film en filmmakersmode. Ik gebruik alleen de filmmakersmode. Bij het inschakelen van de on demand app , verspringt de beeldinstelling van filmmakersmode naar dynamisch en bij het afsluiten , verandert hij weer. Dit is sinds kort. De klantenservice van Samsung heeft al mijn instellingen gecontroleerd en zegt dat het aan de software van ziggo moet liggen.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12609Posts
  • 572Oplossingen
  • 3469Likes

Dit gaat dan niet om een app maar het Ondemand portaal. 

Waarom dit hierbij gebeurt durf ik niet te zeggen, dat lijkt mij niet normaal gedrag.

 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2050Posts
  • 200Oplossingen
  • 374Likes

@Alex3, Ah oké! Kun je eens een foto sturen van de app die je bedoelt? Dan heb ik er een beter beeld bij 🙂 Goed dat je het ook al bij Samsung hebt uitgezet. Ik begrijp dus Dat het hiervoor wel gewoon werkte. Is de app ge-update of is er in de tussentijd iets veranderd?

RoWi.
Expert
Expert
  • 12609Posts
  • 572Oplossingen
  • 3469Likes

@Maud geen app dit betreft het on demand portaal via de rode knop, welke ook via de Humax beschikbaar is.

Alex3
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met dank voor het meedenken,
Ik leer steeds weer bij. Het is inderdaad de rode knop functie. De laatste update bij Samsung is vorig jaar geweest. Het is dus aannemelijker dat de laatste update van Ziggo het probleem heeft veroorzaakt.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12609Posts
  • 572Oplossingen
  • 3469Likes


@Alex3  schreef:

Met dank voor het meedenken,
Ik leer steeds weer bij. Het is inderdaad de rode knop functie. De laatste update bij Samsung is vorig jaar geweest. Het is dus aannemelijker dat de laatste update van Ziggo het probleem heeft veroorzaakt.


Dit portaal heeft al jaren geen update meer gekregen. Ik kan ook niet zo snel de vinger op de oorzaak leggen. Bij mijn Samsung veranderd de gekozen modus nooit vanzelf, of ik nu via een Humax kijk of een ander aangesloten apparaat. Of via een interne app ik kan met mijn CI module on demand niet gebruiken, ik helaas niet kijken of ik daar ook last van heb.

Alex3
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op 26 januari is er een update geweest t.a.v. Movies&Series (x)L. Het geheel is vernieuwd volgens een mail die ik van ziggo ontving. Mogelijk is hierbij iets mis gegaan. Kan de moderator Maud of een ander hierop reageren? 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12609Posts
  • 572Oplossingen
  • 3469Likes

De enige vernieuwing was per 1 januari het wegvallen van het HBO aanbod en de vervanger ViacomCBS. Een andere vernieuwing is mij onbekend. De content staat los van dit vreemde 'probleem'

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 188Oplossingen
  • 472Likes

Hi @Alex3


Wat @RoWi. zegt klopt, er is in jaren al niets veranderd aan het On Demand portaal. Enkel het aanbod veranderd.
Waarom jouw tv ervoor kiest om naar een andere beeldmodus te schakelen bij het openen van On Demand, durf ik je niet te zeggen.

Wie weet heeft iemand hier nog een gouden tip. Kun je de beeldmodus niet vastzetten?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo