1
Vraag
2
Reageer en help mee
Alex3

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo On Demand portal verandert beeldmodus naar dynamisch

Sinds kort verandert mijn beeldmodus ( filmmakersmode) die ik standaard gebruik in (dynamisch) bij het inschakelen van de ziggo go tv app. Ik kan dan weer de filmmakersmode instellen en bij het afsluiten van de app om weer via de kabel te kijken verandert het weer in dynamisch. Dit verschijnsel doet zich alleen voor bij de ziggo app en zoals gezegd sinds kort.

De klantenservice weet van niks en kan niets, naar eigen zeggen. Ik heb een Samsung tv Q90 en kijk via een ci module van Ziggo.

48 Reacties 48
Alex3
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik kijk naar de tv kanalen via de kabel en op mijn tv kan ik een ziggo app openen dat is een app voor HBO series en movies alswel ondemand. Deze app zorgt voor de problemen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Alex3! Welkom op de Ziggo Community! 

Ik moest even een aantal keer lezen, aangezien ik niet precies begrijp dat het probleem is. Je gebruikt dus een CI+ module op je Samsung TV, maar op die tv zelf heb je ook de Ziggo Go app, toch? En de beeldmodus veranderd van filmmakersmode naar dynamisch als je de app inschakelt? Dit was daarvoor nooit zo, als je de app opende? Dit zijn de instellingen van je TV begrijp ik. Heb je de instellingen van je tv al eens nagekeken of gereset of iets dergelijks? Misschien dat iemand met dezelfde Tv dit kan controleren. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Alex3 en @Maud misschien heb ik het ook verkeerd gelezen en begrepen; begrijp ik nu dat het probleem zich niet voordoet bij de Ziggo-app maar bij de HBO Max-app? 

Alex3
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry voor het misverstand. Het gaat om de “on demand app “ van Ziggo, die opent het movies & series programma. Ik heb geen Ziggo go app op mijn tv, maar kijk alle tv kanalen via de kabel. Er zijn 4 voorgeprogrammeerde beeldinstellingen op mijn tv t.w. Dynamisch, standaard ,film en filmmakersmode. Ik gebruik alleen de filmmakersmode. Bij het inschakelen van de on demand app , verspringt de beeldinstelling van filmmakersmode naar dynamisch en bij het afsluiten , verandert hij weer. Dit is sinds kort. De klantenservice van Samsung heeft al mijn instellingen gecontroleerd en zegt dat het aan de software van ziggo moet liggen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit gaat dan niet om een app maar het Ondemand portaal. 

Waarom dit hierbij gebeurt durf ik niet te zeggen, dat lijkt mij niet normaal gedrag.

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Alex3, Ah oké! Kun je eens een foto sturen van de app die je bedoelt? Dan heb ik er een beter beeld bij 🙂 Goed dat je het ook al bij Samsung hebt uitgezet. Ik begrijp dus Dat het hiervoor wel gewoon werkte. Is de app ge-update of is er in de tussentijd iets veranderd?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Maud geen app dit betreft het on demand portaal via de rode knop, welke ook via de Humax beschikbaar is.

Alex3
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met dank voor het meedenken,
Ik leer steeds weer bij. Het is inderdaad de rode knop functie. De laatste update bij Samsung is vorig jaar geweest. Het is dus aannemelijker dat de laatste update van Ziggo het probleem heeft veroorzaakt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Alex3  schreef:

Met dank voor het meedenken,
Ik leer steeds weer bij. Het is inderdaad de rode knop functie. De laatste update bij Samsung is vorig jaar geweest. Het is dus aannemelijker dat de laatste update van Ziggo het probleem heeft veroorzaakt.


Dit portaal heeft al jaren geen update meer gekregen. Ik kan ook niet zo snel de vinger op de oorzaak leggen. Bij mijn Samsung veranderd de gekozen modus nooit vanzelf, of ik nu via een Humax kijk of een ander aangesloten apparaat. Of via een interne app ik kan met mijn CI module on demand niet gebruiken, ik helaas niet kijken of ik daar ook last van heb.

Alex3
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op 26 januari is er een update geweest t.a.v. Movies&Series (x)L. Het geheel is vernieuwd volgens een mail die ik van ziggo ontving. Mogelijk is hierbij iets mis gegaan. Kan de moderator Maud of een ander hierop reageren? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De enige vernieuwing was per 1 januari het wegvallen van het HBO aanbod en de vervanger ViacomCBS. Een andere vernieuwing is mij onbekend. De content staat los van dit vreemde 'probleem'

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Alex3


Wat @RoWi. zegt klopt, er is in jaren al niets veranderd aan het On Demand portaal. Enkel het aanbod veranderd.
Waarom jouw tv ervoor kiest om naar een andere beeldmodus te schakelen bij het openen van On Demand, durf ik je niet te zeggen.

Wie weet heeft iemand hier nog een gouden tip. Kun je de beeldmodus niet vastzetten?

Dpbe

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Jiri Het is al een wat ouder topic maar ik heb exact hetzelfde.probleem op mijn beide Samsung TV’s. Zodra je Ziggo On Demand opent schakelen de tv’s om naar de beeldmodus Dynamic. Dit gebeurt alleen via de smartcard i.c.m. de CI module. Kijk ik via de Humax-ontvanger, dan gebeurt dit niet.

bij eerdere versies van On Demand gebeurde het de ene keer wel, de andere keer niet. Nu gebeurt het altijd.

iets in het signaal van On Demand zorgt ervoor dat de TV omschakelt.  

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Dpbe

 

Jiri geniet momenteel van een welverdiende vakantie 🙂 

Leuk dat jij je tot ons forum wendt. 

Je hebt je gemeld in een relatief oud topic, maar dat betekent niet dat we geen support kunnen bieden. @RoWi. Zie jij kans de TS van support te voorzien?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bijzonder, ik weet dat je bij Samsung per bron instellingen kan vastleggen dat is op dit moment het eerste waar ik aan moet denken. 

Dpbe

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Er is geen aparte bron. Het gaat via de CI-module. De bron blijft dus gewoon op TV staan. Daarnaast verandert de beeldmodus ook binnen Ziggo on Demand. Er verandert dan sowieso geen bron. Ik heb het vermoeden dat dit met Ziggo on Demand wordt meegegeven. Bij een eerdere versie van Ziggo on Demand werd alleen het menu in dynamic mode weergegeven en als je een programma of film startte keerde hij terug naar de ingestelde modus. Nu wordt constant dynamic mode ingeschakeld, na alles wat je doet. Dit is inderdaad ontstaat ten tijde van de eerste post van dit topic.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De CI module lees de kabel is ook een bron, dat terzijde.

 

De instellingen van uw TV kunnen niet worden beïnvloed door iets van buitenaf, althans dat heb ik nog nooit meegemaakt met mijn Samsung.

Deels veranderd de bron wel u kijkt namelijk niet meer naar een lineair TV kanaal.

 

Ik ben geen Ziggo klant meer dus ik kan dit zelf niet reproduceren.

Dpbe

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@RoWi.In de zin van de bron op de TV verandert de bron niet als je de CI-module gebruikt. De bron blijft gewoon op dezelfde bron staan als wanneer je TV kijkt. Het instellen per bron (TV, HDMI1, HDMI2, HDMI3, etc.) heeft er dus niets mee te maken.

De instellingen van de TV kunnen wel degelijk worden beïnvloed door het signaal. In het signaal kunnen ook instructies voor de TV worden meegegeven, niet enkel het beeld.

 

Het is overigens een bekend probleem. Veel mensen hebben hun TV standaard op Dynamisch staan (omdat ze Film te geel en te flets vinden...) en die hebben er dus geen last van. Het is een fout in Ziggo on Demand of in de Samsung firmware. Ik verdenk Ziggo on Demand, aangezien dit gedrag veranderd is na een update ervan.

 

https://providerforum.nl/topics/beeldinstelling-gewijzigd-bij-in-en-uitschakelen-ziggo-on-demand.949...

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/beeldmodus-gaat-steeds-terug-naar-standaard/td-p/18911...

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/settings-beeldscherm-veranderden-vanzelf-naar-dynamisc...

 

Alex3
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind het onbegrijpelijk dat de klantenservice van Ziggo dit probleem niet oppakt en zorgt voor een oplossing. Het is duidelijk dat meerdere mensen hier last van hebben. De klantenservice heeft indertijd aangegeven het niet op te kunnen lossen en dat ik maar middels dit forum een oplossing moest zoeken. Hoe komt dit probleem bij de makers van de software. Iedereen dank voor het meedenken. ZIGGO, doe er iets aan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic