Vraag
Reacties
Janneman18
Level 2

Ziggo Next schakelt Netflix op Samsung Smart TV uit

Sinds een paar dagen heb ik de Ziggo Next en een Samsung Smart TV. Als ik op de TV voor Netflix kies, schakelt de Next na een paar seconden naar de lopende TV-uitzending. Pas als ik de Next helemaal uitzet, kan ik via de Samsung TV naar Netflix kijken. Ik weet dat ik via de Next ook Netflix kan kijken, maar soms is het via de TV handiger.
0 Kudos
23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Willem-A
Level 1
Je wilt niet weten hoe vaak het word gebruikt bloemen64. En ja, je moet even opletten, maar dat houd je scherp. En anders is er een servicemonteur nodig met een special afstandsbediening... Helemaal onbruikbaar is een erg groot woord. Ik gebruik het al jaren, en heb het bij mijn kids ook zo ingesteld.

En nee, het lijkt helemaal niet op wat de Next doet. Je legt gewoon een ingang vast. Kijk je vaak via een Humax o.i.d, hop, Tv start op met de gewenste ingang. Gebruik je een module, hop, Tv start op met de CI en evt. een bepaalde zender. Zetten de kids het Tv volume te hoog, dan begrens je dat en het volume kan niet te hoog meer worden ingesteld. Wil je naar een andere ingang, geen probleem, dat je een ingang hebt vastgelegd betekent niet dat dat deze ook echt vast is!

Het is niet te vergelijken met wat de Next nu doet. Andere ingang? Dan wijzig je het gewoon weer. Weer helemaal de Hotelmode uitzetten? Dan doe je dat. Even weten hoeveel draaiuren de tv heeft gemaakt, even naar het verborgen menu. je kan dan zelfs zien hoe vaak de Tv geheel aan en uit is gezet of in stand-by.

Gewoon weten wat je doet, en er is niets aan de hand.

Maar goed, we zouden het erbij laten en dat doen we dus nu maar, wat niet wegneemt dat het er vaak juist voor kan zorgen dat je de eigen wil van een bron afpakt waardoor de Tv niet steeds naar een andere ingang als je een bron inschakelt. En het voorkomt dat je wellicht elke keer na het inschakelen van de Tv de juiste ingang moet selecteren (m.n. HDMI).

En met elk apparaat moet je weten wat je doet en niet zomaar wat voor de vuist weg proberen...

PS: Button lock: afblijven! Maakt dat de toetsen op de Tv niet meer werken;
Remote lock: afblijven! Zorgt ervoor dat de afstandsbediening niet meer kan worden gebruikt.
Verder: Eerst goed lezen en kijken, en dan pas doen of juist niet doen!
0 Kudos
Willem-A
Level 1
bloemen64 wrote:

Willem-A wrote:
......Dus Janneman18 houdt daar even rekening mee.
Dat lijkt me een goede opmerking. Ik zou er uit de buurt blijven.

Niet overdrijven hoor. Vrouwen kunnen altijd zo overdrijven hahaha... :grin:

Toen ik ergens in 2005 begon met de Panasonic modellen was de klacht dat de Tv de laatst gebruikte ingang niet onthoud. En dus lastig in veel gevallen. En toen al kwam de Hotelmode naar voren en heeft velen heel goed geholpen en het bedienen er veel gemakkelijker op gemaakt.
0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.
Willem-A mijn reactie had ik aangepast voordat jij nog reageerde. Je idee over mijn gedachte klopt. Ik heb niet anders dan gelockte tv's gehad in hotels. Die schakelden op een vast tv kanaal of hdmi ingang waardoor de tv alleen als monitor stond. De rest ging via een setop box.

Als je gewoon van de ingang af kunt dan is het niet zo erg. Maar dat is niet mijn ervaring met hotels en tv's.
Willem-A
Level 1
Dag bloemen64 Dat klopt, in Hotels, maar ook huisjes stond de Tv vaak vast en kon je er zelf niets mee. Maar dan is er vaak ook geen afstandsbediening aanwezig. Dat heb ik ook wel meegemaakt. Aan zetten op de Tv zelf en klaar. Ik heb ook wel meegemaakt dat er alleen info over het park en etc. te zien was. In feite doen ze het in ziekenhuizen vaak nog zo. Maar dat is heel anders als thuis. Ik kan zo weer van ingang wijzigen, alles terug zetten, of het gewoonweg weer uitschakelen. Maar zoals ik het nu gebruik kan ik alles.

De Next is daar wat lastiger in. Die is nogal 'bazig'. Dat zie je overigens vaker en dan word het lastig werken. Ik lees daar meer over. Met een CEC killer kun je dan al wat verder komen, maar dan moet je niet treffen dat het signaal ook nog op een andere manier word opgepikt en gebruikt, zodat je er nog niet echt zeggenschap over hebt. Maar dat is echt wezenlijk anders als de Hotelmode. Uitgaande van het gegeven dat je dan nog een afstandsbediening bij de Tv hebt (wel liefst de originele!) dan is er niets aan de hand.

Fijne dag!
0 Kudos