1
Vraag
2
Reacties
Tegels038

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Next probleem, weet het echt niet meer…..

Ik zit met een erg vervelend, onregelmatig probleem en weet echt niet meer waar ik de oplossing moet zoeken… Ik zal het probleem zo kort mogelijk omschrijven.

In de kerstvakantie werd mijn Ziggo Next spontaan erg ‘buggy’. Startte traag op, reageerde heel traag op commando’s van mijn universele (en ook originele) AB (soms wel 30 seconden!), geen TV gids, geen replay en/of zender info onder in beeld bij zappen. Het enige wat hielp was een harde en complete reset (schakelaar uit op achterkant en - knop en stand-by knop indrukken bij inschakelen). Ik heb dit een aantal keren gedaan. Contact gezocht met helpdesk. Alle kabels inmiddels vervangen. Tussendoor deed de Next het soms dagen of zelfs twee weken geen enkel probleem. Toch kwamen de klachten weer terug. Uiteindelijk zelfs de Next box vervangen voor een nieuw exemplaar. Prima service van Ziggo!

Je raadt het al…. Ook met dit exemplaar kreeg ik dezelfde klachten…. Het probleem moet toch ergens anders zitten. Ik begin erachter te komen dat het ‘iets’ met mijn netwerk te maken moet hebben. Als ik de netwerkkabel eruit trek na opstarten, geeft de Next aan dat ik geen internet heb. Heb vanmiddag geprobeerd via de WiFi contact te krijgen, ging probleemloos en voila: alle info van de gids kwam weer binnen en alles begin weer soepel te werken…. Maar ja, wat is nu wél het probleem? 
De Next zit rechtstreeks op mijn router aangesloten (Amplifi), zit geen switch tussen. Modem van Ziggo staat in bridge modus. Ik had IP6 aanstaan op mijn router, nadat Ziggo had aangegeven hier mee te werken. Heb het nu toch maar weer uitgezet. Geen idee of hier het probleem zou kunnen zitten.

Wie weet raad?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tegels038
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mmmmm…. Ik heb toch even de router anders ingesteld. Ik heb IPv6 toch maar uitgezet en weer naar IPv4 gezet. Hierdoor is mij er nóg iets opgevallen (had ik nog niet bij mijn start post gezet): als ik in het menu van de Next naar Diagnostiek van het Netwerk ga is mijn internetsnelheid nu Hoog (kijk alles in Ultra HD). Bij IPv6 bleef dit oranje (Laag?) en alleen Live tv in HD. Verder in huis was toen perfect internet….

ik vermoed dat hier toch het probleem zat… we houden het in de gaten. Mogelijk dat er een netwerk techneut meeleest en hier iets van kan zeggen?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70383Posts
  • 4897Oplossingen
  • 19881Likes

Het komt vaker voor dat de Next achter een router/switch/access point problemen geeft.

pox-ie

Level 10
  • 412Posts
  • 8Oplossingen
  • 124Likes

@Tegels038 

je zou nog kunnen proberen om de next op een andere poort van je router aan te sluiten. Als je de kabels al hebt vervangen, dan is dat nog een optie. Ik ben niet bekend met die router, maar misschien staan bepaalde toepassingen of diensten aan die poort toegewezen op de router wat een conflict kan geven met de next? 

Tegels038
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mmmmm…. Ik heb toch even de router anders ingesteld. Ik heb IPv6 toch maar uitgezet en weer naar IPv4 gezet. Hierdoor is mij er nóg iets opgevallen (had ik nog niet bij mijn start post gezet): als ik in het menu van de Next naar Diagnostiek van het Netwerk ga is mijn internetsnelheid nu Hoog (kijk alles in Ultra HD). Bij IPv6 bleef dit oranje (Laag?) en alleen Live tv in HD. Verder in huis was toen perfect internet….

ik vermoed dat hier toch het probleem zat… we houden het in de gaten. Mogelijk dat er een netwerk techneut meeleest en hier iets van kan zeggen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70383Posts
  • 4897Oplossingen
  • 19881Likes

IPv6 blijft nogal eens problemen opleveren met verschillende apparaten, vandaar dat ik dat hier uit heb laten zetten op het modem.

Ik zie dit met regelmaat hier voorbijkomen op het forum en dan is IPv4 only op het modem vaak de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic