1
Vraag
2
Reacties
bb94

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Next mini bedienen met LG Magic Remote

Hoi,

 

Weet iemand hoe je de Ziggo next mini kan bedienen met de afstandbediening van LG? (LG Magic remote)

Andersom is wel mogelijk, met de Ziggo afstandbediening de TV bedienen. Dit was namelijk wel mogelijk met de oude Connectbox XL.

 

gr Bart

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

De Next mini werkt alleen via RF en niet via infra rood.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

De Next mini werkt alleen via RF en niet via infra rood.

GWHH

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De LG Magic remote werkt ook op RF ( conform gebruiksaanwijzing)

Bovendien wordt de Next mini middels HDMI gekoppeld aan LG televisie en behoord ook via HDMI te communiceren zoals eigenlijk bedoeld is.

Hopelijk communiceert de Next Mini wel volledig met de LG televisies ( een zeer frequent gebruikte TV) 

Bij de Media Box Next is het aan en uit zetten van de media box nog altijd niet zoals het hoort!!

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@bb94 Schreef: Weet iemand hoe je de Ziggo next mini kan bedienen met de afstandbediening van LG? (LG Magic remote)

 

Hoe het bij de Next Mini werkt weet ik niet, omdat ik daar nog geen ervaring mee heb. Maar bij de Nextbox werkt het door op de knop met de 3puntjes te klikken, je krijgt dan onderstaand menu te zien, waaruit je de box kunt bedienen.

 

20220909_203058.jpg

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@GWHH Schreef: Bij de Media Box Next is het aan en uit zetten van de media box nog altijd niet zoals het hoort!!

 

Wat werkt er niet goed dan? Ik kan met de rode knop op de LG Magic remote alleen de tv aan en uitzetten, en met de witte knop ernaast de tv en de Nextbox tegelijk aan en uitzetten.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Mij is het nog niet gelukt de Next mini te bedienen met een LG smart remote (model 2021)

Als iemand het is gelukt hoor ik het graag

h3x4d3c1m4l

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier hetzelfde met een 2020 LG WebOS TV. Ik hoop dat Ziggo HDMI CEC ondersteuning kan toevoegen. Dan zou het allemaal automagisch moeten werken. Ik kan zelfs een PS4 en een Xbox Series S bedienen via de magic remote via HDMI CEC, dus waarom zou de Next Mini dat dan niet kunnen...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik las ergens dat er een verschil is in RF en de Humax en de Next mini met Bleutooth werken, maar mogelijk komt er iemand langs die dat zeker weet.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De 'gewone'Next Next werkt toch met Zigbee?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@RoWi. Bij mijn weten met RF.

Zigbee is voor meer verbindingen tegelijk.

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Je zou toch verwachten dat er tijdens de test periode van de Next Mini ook wel is getest, of en met welk merk tv-afstandsbedieningen deze box compatibel zou zijn. En er uitleg is geweest met welk techniek de Next Mini afstandbediening werkt...

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik het goed heb staat ergens Zigbee genoemd. Dat kan ik mis hebben Ziggo is niet scheutig met echte specificaties.

MZ

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De LG remote van mijn LG G2 werkt niet met de Ziggo Next mini. 

De LG remote van mijn LG C2 werkt prima samen met de Ziggo Media Box Next.

 

Op de LG G2 werkt het trucje om UPC selecteren ipv Ziggo wel een extra remote koppelscherm op, maar is verder niet werkende te krijgen. Bij keuze Ziggo krijg je geen remote koppelscherm en werkt de LG remote per definitie niet. 

 

Voorlopig dus maar met twee afstandsbedieningen doorgaan... 

 

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Heb jij het al werkend? Ik heb sinds een paar dagen de next mini en heb hetzelfde probleem

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@trebor66 leuk dat je nu de Next Mini gebruikt, maar er is dus nog wel wat werk aan de winkel!

@robbo en/of @Jan F. heeft iemand van jullie nog een tip om de Next Mini van de klant aan de gang te krijgen met de LG Magic Remote?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

B44F1526-0406-4031-929D-8487C7C9B98B.jpeg

Dat gaat niet lukken. De Next mini gebruikt Bluetooth voor de afstandsbediening. 
De Next gebruikt RF volgens mij. 
Ook de review van de Next mini van de Consumentenbond heeft het over deze tekortkoming.

 

https://www.consumentenbond.nl/internet/ziggo-mediabox-mini 

 

trebor66

Level 10
  • 458Posts
  • 9Oplossingen
  • 125Likes

Software update is het enige denk ik.  Heb geprobeerd met diverse instellingen, maar de mini reageert niet op de LG Magic Remote als je bijvoorbeeld een ander kanaal wilt selecteren. Op de next media box wel. Vervelend dat het nog niet met de next mini werkt, maar goed, dat heb je met nieuwe apparatuur. Dan kan het wel eens niet werken.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Het werkt met geen enkel merk televisie. 

DON PAPA

Level 17
  • 3836Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Nou het is voor mij een iedergeval reden genoeg om bij de grote Nextbox te blijven, die kan ik wel met de LG afstandsbediening geheel bedienen. En nog mooier zou zijn als Ziggo zijn ZiggoGo app een betere resolutie (1080i/P) zou gaan geven. Dan gaat de Nextbox meteen de kast in, en gebruik ik alleen nog maar de Shield TV pro voor tv kijken en alle streamingdienst...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@wewanl  schreef:

 

De Next mini gebruikt Bluetooth voor de afstandsbediening. 
De Next gebruikt RF volgens mij. 


Bluetooth is RF. Bluetooth is een bepaald protocol wat over 2,4 GHz band wordt uitgezonden, het deelt het frequency spectrum met wifi. Theoretisch kan het elkaar dus ook storen!

 

De Next en de Next-mini gebruiken een eigen Bluetooth (koppel) implementatie waardoor het moeilijk of onmogelijk is om andere afstandsbedieningen die ook met Bluetooth werken te koppelen. Er kan ook maar 1 afstandsbediening via Bluetooth gekoppeld zijn met de Next of de Next mini.

 

De Next, die met coax aansluiting, kan ook met IR-aftstandsbediening bedient worden. Maar dan zijn een enkele menu keuzes niet mogelijk die voor dagelijks gebruik niet belangrijk zijn. IR afstandsbedieningen worden niet gekoppeld maar dan zijn de codes per toets “geleerd” of bekend en dat werkt direct. Op de Next (met coax) kan je dus de IR afstandsbediening gebruiken naast de standaard Bluetooth afstandsbediening.

 

De HDMI-CEC ondersteuning in de Next en Next-mini is ook maar half uitgevoerd. Vanaf de Next naar TV, Soundbar werkt wel in beperkte mate maar andersom niet. Daarom is het niet mogelijk om met de TV afstandsbediening de Next te bedienen via de HDMI kabel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic