Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Rodi5864
Level 2

Ziggo Next, bewaarde opnames nog bewaren - niet verwijderen=hoe kan je zien welke je al gezien hebt?

Niet dat we alles bewaren, maar soms is het handig iets te bewaren of dat 1 iemand het heeft gezien en de ander (nog lang) niet.... Soms bewaar je iets van een serie omdat je wel eens terug wilt kijken of whatever. Nu moet ik op een briefje gaan bijhouden waar we zijn of wat we hebben gezien....

Voorheen met de Humax 5200 hadden we een lijst met opnames, het plaatje ervoor was leeg/grijs. Dus nog niet gezien. Als je ging kijken en stopte dan stond er ipv een grijs vlak een beeld, dus je wist dan dat je OF die aflevering nog moest afkijken (beginnen vanaf het begin of verder gaan) of dat het gewoonweg al bekeken was.

Hoe zit het met de lijst BEWAARD bij de Ziggo Next box? Ik heb al veel gezocht, maar kan het antwoord niet vinden. Alleen waar de bewaarmap is en wat er in staat en hoe je het kan verwijderen.... Maar niet dat het al gekeken is.... Iemand enig idee????

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Steefb
Level 20

Staat er toch gewoon bij in de map ''bewaard''?

Bekeken.

Dit is wel op de next zelf, in ziggo go is dat inderdaad niet te zien.

0 Kudos
Rodi5864
Level 2
Topicstarter

Hai ja maar tussen een hele boel opnames. Bij de Humax kon je dus doordat er een plaatje stond van de opname weten dat je die al gekeken hebt. Bij de Ziggo Next staat het in BEWAARD dus hoe weet ik of ik die al gezien heb? 

VOORBEELD we nemen een serie op van 8 afleveringen, soms is het verhaal ingewikkeld en kijk je nog wel eens terug naar aflevering 3 of zo. Als je moest beginnen met aflevering 4 dan wist je dat je daar gebleven was omdat afleveringen 1, 2 en 3 die we al gekeken hadden dus een plaatje hadden gekregen ipv een grijs vakje (grijs vakje betekende altijd dat je die volledig nog moest kijken). Nu moet ik dus zelf onthouden waar ik gebleven ben. We kijken niet altijd een serie helemaal af, soms zijn er andere programma en kijken we pas 4 dagen later... dus nu moet ik maar op een briefje schrijven dat we aflevering 4 moeten kijken, want ik zie echt niet of dat ik nummers 1, 2 en 3 gekeken heb. Dat bedoel ik. 

Soms wil je iets bewaren 

VOORBEELD is Humax... 1 is grijs nog niet gezien, 2 was grijs maar doordat het al gezien is, staat er nu een plaatje bij. Zo wist je echt precies welke je absoluut nog niet gezien had. Was super handig en dat waren wij ook gewend.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Rodi5864

Het zou zo moeten zijn, dat wanneer je in het menu de optie "bewaard" opent, je een overzicht krijgt van alle opnames. Selecteer dan de titel van de serie, en daaronder zie je hoeveel afleveringen al zijn bekeken, en welke nog open staan. Je kan onder 'verder kijken' je serie hervatten waar je bent gebleven.

Rodi5864
Level 2
Topicstarter

Thanks, ga het straks bekijken.

Optie is ook mappen kunnen maken.. wat ik vaker heb gezien dat men dat mist. Ook dat was bij de Humax mogelijk, je eigen mappen maken en opnames verplaatsen naar die mappen. Hopelijk pakt Ziggo dat eens op want dat was zooo handig, zo perfect. Voor de rest alles helemaal toppie, happy met de Next.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Helemaal goed @Rodi5864

Fijn dat je verder tevreden bent met je Next box, dat hoor ik graag 🙂
We nemen je advies ten harte en gaan kijken hoe en of we dit kunnen implementeren.