Rormo

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Next: beeld valt 1 sec weg

Sinds een week hebben wij ipv de mediabox XL de Next. 99% van de tijd werkt deze uitstekend en op meerdere fronten is het echt een verbetering tov de oude mediabox. Helaas heb ik die andere 1% van de tijd zwart beeld.
Tijdens het tv kijken wordt het beeld soms (laten we zeggen eens per 3 minuten) 1 seconde zwart (geluid valt ook weg). Daarna komt het beeld weer terug en is alles weer naar behoren, tot het weer wegvalt. Kabels zijn tov van de XL niet veranderd en die werkte naar behoren. Voor de zekerheid de coaxkabel nog vervangen, maar dat biedt geen oplossing.
Zijn er anderen die dit probleem herkennen of een oplossing hebben? Ik kon met de zoekfunctie niets vinden in ieder geval.

Bedankt!
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rormo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hele F1 race kunnen kijken zonder dat het beeld wegviel, dus het begint er naar uit te zien dat het vervangen van de hdmi kabel toch de oplossing was.

Bekijk in context

JanPee

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Monica, HDMI kabel vervangen door een originele die bij de next geleverd wordt.

Het ziet erna uit dat dit de oplossing is. Geen beeld of geluid uitval.

TIP: Vermeld bij het leveren van de Next dat het belangrijk is om de bijgeleverde HDMI-kabel te gebruiken om storingen in beeld en/of geluid te voorkomen.!

Groet JanPee

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je ook de HDMI kabel gecheckt? of een andere geprobeerd?
Rormo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Nee, maar bij de XL vertoonde die nooit problemen, dus zou heel gek zijn als dat nu de oorzaak zou zijn. Maar ik kan het om het uit te sluiten nog wel even proberen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Is het probleem opgelost?
Zo nee, zat er een HDMI kabel bij de Next?
Zo ja, heb je die gebruikt?
Zo nee, probeer die eens, die kan veel meer gegevens doorlaten dan de HDMI die bij de Mediabox XL zat.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Rormo, welkom hier.

Goed dat je het hier aankaart, want wegvallend beeld is natuurlijk niet wenselijk. Wat Bert zegt over de HDMI klopt. We adviseren ook om de meegestuurde HDMI-kabel van de Next te gebruiken. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, laat je nog wat van je horen?
Diii

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Wat bij mij lijkt te werken is de breedbeeldformaat van de tv van auto naar 16:9 te zetten sinds dat moment heb ik het wegvallen van beeld niet meer.

Heb een Proline L5579UHD tv
Rormo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Gisteravond de hdmi kabel vervangen, maar weinig tijd gehad om tv te kijken. Vanavond even testen.
Rormo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hele F1 race kunnen kijken zonder dat het beeld wegviel, dus het begint er naar uit te zien dat het vervangen van de hdmi kabel toch de oplossing was.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dank voor je update, dat kan anderen ook goed op weg helpen.
Veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Frank 1971

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas heb ik het zelfde probleem, het is een tijdje weggeweest, maar nu is het er weer. Gemiddeld na een minuut of vijf valt mijn beeld en geluid 1 a 2 x keer achter elkaar gedurende ongeveer 1 seconde weg, waarna de rest van de gehele kijkperiode het euvel zich niet meer voordoet. Ik gebruik de originele bijgevoegde HDMI-kabel.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Frank1971! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 😉 Jammer dat het vervangen van de HDMI-kabel in jouw geval niet de oplossing bleek te zijn. Jouw probleem is ook ietwat anders, want als ik het goed begrijp valt bij jou het geluid ook weg.

 

Ik adviseer je om een eigen topic te starten als dit probleem blijft. Dit ook omdat het topic waarin je nu reageert al ruim twee jaar inactief is. Door middel van het aanmaken van een eigen topic houden we de informatie overzichtelijk en uiteraard helpen we je via die weg graag verder!

JanPee

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb dezelfde problemen. Na alle instellingen en kabels, resetten enz gecontroleerd te hebben blijven de problemen terug komen.

Ik snap er niets van dat Ziggo dit niet kan oplossen in de Next media box.

Iedere keer krijg je een oplossing en dan lijkt het opgelost maar na een paar dagen begint het weer opnieuw.

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @JanPee. Vervelend dat je beeld met regelmaat wegvalt, dat wil je natuurlijk blijvend oplossen. Dit betreft op dit moment geen collectief probleem, er lijkt dus sprake te zijn van een individueel probleem. Ik zie ook dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er een nieuwe HDMI-kabel naar je onderweg is. 

 

Mocht deze nieuwe HDMI-kabel geen oplossing bieden, raad ik je aan een eigen topic te starten. Het topic waarin je nu reageert is bijna drie jaar oud en al een behoorlijke tijd inactief.

JanPee

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Monica, ik wacht op de nieuwe HDMI-kabel. In een ander topic heb ik een instelling zien staan over resolutie. Deze heb ik nu van automatisch gehaald en op 1080 gezet, bij die persoon was dat een oplossing. Nog niet kunnen testen want vanavond gaat de TV pas aan. Mijn LG TV is inmiddels bijna 10 jaar oud maar geeft nog perfect beeld.

JanPee

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Monica, HDMI kabel vervangen door een originele die bij de next geleverd wordt.

Het ziet erna uit dat dit de oplossing is. Geen beeld of geluid uitval.

TIP: Vermeld bij het leveren van de Next dat het belangrijk is om de bijgeleverde HDMI-kabel te gebruiken om storingen in beeld en/of geluid te voorkomen.!

Groet JanPee

Harf.nl

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ook ik bezit de Next en heb originele HDMI kabel aangesloten zitten echter, ook ik ondervind dit probleem met enige regelmaat. Tot grote irritatie toe. Ooit wel 2x in een minuut. Kijk ik bv. Netflix Dan heb ik nergens last van.

ik was al grijs aan het worden maar dit helpt niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Harf.nl

Als je nog niet grijs was, dan zou je het hier zo van worden inderdaad. Irritant dit wegvallend beeld. Je geeft aan dat je bij Netflix nergens last van hebt. Is dat dan Netflix via de app van mediabox of van je TV? Heb je, ondanks dat je de originele HDMI kabel gebruikt, al eens een andere HDMI-kabel getest?

HWBeense

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij hetzelfde, van alles geprobeerd en gereset maar het probleem blijft. 2 sec zwart en geen geluid en dan komt het beeld weer terug.

Frank 1971

Level 3
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bij mij heeft het gewerkt om de tv en de nextbox via hdmi2 met elkaar te verbinden. Daarna geen probleem meer gehad. Inmiddels ook een Philips hue syncbox en bose 700  met cdmi Arc aangesloten en alles blijft werkend. Mogelijk dat dit wellicht ook bij jou werkt, want de frustratie over dat zwarte beeld ken ik helaas ook.

Ralph 63

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mijn ziggo next box valt af en toe uit, scherm wordt zwart. Zeer onregelmatig. Bekabeling heeft altijd prima gewerkt. Wat te doen?

Uitgelicht topic