Hoi,
Ik vermelde eerder dat ik de originele Next kabel (HDMI 2.0a) had aangesloten.
Echter er hing toch een andere kabel aan (HDMI 2.0b). Dit is waarschijnlijk gekomen doordat we de muur moesten verven achter het AV Systeem. Hiervoor moest alles losgekoppeld worden…blijkbaar heb ik een andere kabel uit de kluwe getrokken.
Ik heb nu vooralsnog geen storing meer op de Automatische resolutie stand en dus voorlopig geen monteur nodig. Excuses hier voor.
Dit neemt niet weg dat de Next naar mijn inziens nog steeds een echte passthrough optie zou moeten hebben (voor zowel audio als video)…anders dan de Automatische stand.
dat zal zeer waarschijnlijk een hoop storingen en bijbehorende ergernissen van klanten aan het adres van Ziggo voorkomen. Want als de klant dan nog AV problemen heeft, zal het aan de Audio enof TV fabrikanten liggen.
Maar ik denk dat met deze optie het aantal (gemelde) problemen aanzienlijk verminderd.
En ik neem aan Ziggo zo veel mogelijk klanten wil behouden?
Ik vind het wel jammer dat er geen ziggo next programmeurs reageren op dit forum.
Tenminste zo lijkt het omdat niemand van de moderators mij kan uitleggen waarom een passthrough optie niet zou werken of waarom deze niet mogelijk zou zijn. Of wordt de firmware voor de Next door een extern bedrijf gemaakt?
Natuurlijk kunnen jullie het gross van de problemen oplossen door een monteur te laten komen of een standaard procedure (b.v. Reset, Fabrieksinstellingen of juiste HDMI kabels) te adviseren, maar als je een product efficiënt wilt verbeteren is het ook slim om een kort lijntje in de gelederen te hebben om aangedragen oplossingen te onderzoeken of een technische reactie te geven aan de gebruiker waarom de aangedragen oplossing niet gaat werken.
Dat voorkomt waarschijnlijk veel ergernis…en mogelijk verlies van een klant of klanten.
Greetzzz,
Gerben