Emklap

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo Next afstandsbediening werkt niet via IR extender, wel via Logitech harmony 650 direct.

Ik probeer mijn (nieuwe) Ziggo next (wit logo) aan te sturen middels mijn Logitech harmony 650 via IR (infrarood). Dit lukt prima als ik de harmony zelf op mijn Ziggo next richt, maar zodra ik een Marmitek (IR380) IR extender gebruik werkt het niet meer. Ik zie het IR ledje dat ik voor de Next houd knipperen, maar er gebeurd niets op de TV. 

 

De IR extender zelf werkt wel op al mijn andere apparatuur, Ik heb de extender getest op mijn versterker dus die werkt.

 

Door op de Ziggo next het plaatje met het Ziggo logo omhoog te schuiven kun je deze van de next verwijderen en dan zie je de IR ontvanger in de next zelf zitten, ik weet daarom ook zeker dat ik de extender op de juiste plaats voor de next houdt.

 

Het lijkt wel alsof de extender de IR codes niet goed kan doorgeven. Ter info: De frequentie range van de IR ontvanger van de marmitek is 30-100 KHz.  Kan het zijn dat de next buiten deze frequentie range valt (net als Bang&Olufsen soms heeft) .

 

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Niet alle apparaten werken nog op apparatuur van Ziggo en andere merken, dit wordt wel steeds ge-update'd maar kan voorstellen is vervelend.

 

Ziggo Moderators en andere leden komen dagelijks langs en misschien weten zij een oplossing.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Zoals ik het lees kan ik geen reden bedenken dat het niet zou werken.

De IR freq zit niet op een rare freq anders zou de Logitech het ook niet doen op de Next.

De extender zou niet kunnen werken. Maar dat doet ie wel op andere apparatuur.

 

Blijft eigenlijk alleen nog over dat het signaal voor de Next niet hard genoeg door gestuurd wordt. De plek waar de IR ontvanger zit is duidelijk. Toch zou ik via de Logitech proberen uit te vinden of die plek klopt.

Meestal zitten er twee verleng kabels bij. Probeer ook eens de andere mocht die erbij zitten.

 

Dit lijkt een beetje op een kapotte optische kabel. Licht nog wel op maar geeft niet voldoende signaal door.

 

Ik ben benieuwd wat het is. Check ook de power adapter van de IR verlenger.

Alles lijkt goed maar toch werkt er iets maar gedeeltelijk. De vraag is wat

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Nog een mogelijkheid die ik vergeten ben.

Het kan zijn dat alles gewoon werkt en de Next het signaal via de extender krijgt en direct van de logitech. Die twee signalen zijn niet gelijk en kunnen daarom ervoor zorgen dat de Next de commando's niet begrijpt.

Scherm de Next daarom af van de logitech tijdens het proberen.

Emklap
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor het meedenken. 

"Scherm de Next daarom af van de logitech tijdens het proberen."  daar heb ik al voor gezorgd. 

Blijft vreemd dat het niet werkt, ik zal nog eens met mijn oude half defecte logitech 550 proberen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan Pace 711 proberen of Cisco misschien werken die code's wel.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Dave! De codes lijken niet het probleem te zijn. Direct via de AB werkt het. Als de IR via de IR verlenger gaat dan werkt het niet meer. De verlenger zou niet meer hoeven doen dan opvangen en weer uitsturen.

Andere apparaten werken wel met dezelfde IR verlenger. Dat is de puzzel.

 

Ik heb ook een 650 liggen. Echter nog geen tijd gehad om deze te programmeren en uit te proberen met en zonder IR verlenger.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@bloemen64 oke dan is het zeker even een puzzel, hopelijk komt TS er snel uit. 

Uitgelicht topic