Vraag
Reacties
Oplossing
AXJOM2
Level 2

Ziggo Next Mini i.c.m. TV Start

Ik heb bij Ziggo het abonnement TV Start.
In het FAQ lees ik dat  men bij TV Start de mediabox Ziggo Next Mini kan aanvragen.
Klopt dat?

Ik vraag dit omdat bij de Mediabox Next dit niet het geval was.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Next en de Next mini werken alleen met internet van Ziggo, bij andere providers gaan ze op zwart.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @AXJOM2 

Volgens mijn laatste info: als u inderdaad Internet & TV Start heeft dan hoort daar een Mediabox Next Mini bij. Dus naast TV óók internet.

0 Kudos
AXJOM2
Level 2
Topicstarter

Ik heb alleen TV Start, geen internet.
Voor de Mediabox Next kom ik niet aanmerking, omdat ik alleen een TV Start abonnement heb.
Daarom mijn vraag: kom ik nu wel in aanmerking voor de Nex Mini?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

zonder ziggo internet geen next mini

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Next en de Next mini werken alleen met internet van Ziggo, bij andere providers gaan ze op zwart.

AXJOM2
Level 2
Topicstarter

Jammer ......☹️
In Ziggo Next Mini: FAQ las ik alleen de bovenste regel: "De Next Mini wordt geleverd bij alle TV abonnementen (Start, Complete & Max) en als extra mediabox i.c.m. alle tv-abonnementen".
Maar ik had verder moeten lezen:"Met de Next Mini kijk je tv via het internet van Ziggo".

Ik heb mezelf blij gemaakt met de dode mus 🙄

NoordTV
Level 1

We hadden TV Basic zonder internet, interactief, 7 dgn terug etc.

Ziggo heeft dit gewijzigd in TV Start; geen interactief en geen 7 dgn terug kijken.

Ziggo heeft cliënten hier niet over geïnformeerd.

De door Ziggo verstrekte Mediaboxen Humax en Samsung zijn volgens de helpdeskmedewerkster verouderd.
Een nieuwe mediabox is uitsluitend verkrijgbaar bij een Ziggo internet abonnement. (we hebben glasvezel)

Helpdesk kan niets voor ons doen.
TV Start inmiddels naar € 33.- per maand; een stijging t.o.v.2023 met 14% en heel basic kijken.

Ik denk: "einde oefening Ziggo"

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@NoordTV Wat koste TV Start in 2023 ??? Per 1 juli 2023 € 31,80, nu € 33,00 = een verhoging van nog geen 4% in plaats van 14%.

TV Start pakket | Haal meer uit je televisie | Ziggo

Kijk live naar 70+ tv-zenders, waarvan meer dan 60 in HD-kwaliteit. En luister wel 100 radiozenders.

amvih
Level 11

En bij elke andere provider moet je internet erbij nemen, zonder internet geen tv, dus zal de prijs nog wat hoger zijn dan dat je nu betaald.

Maar goed dat kan een keuze zijn als je ook wat met internet wil gaan doen.

Dat Ziggo je niet heeft gemeld dat er verminderde mogelijkheden zijn, dat hoort natuurlijk niet.

0 Kudos
HaJee83
Level 13

@amvih Hij heeft glasvezel.

@NoordTV Dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit met een tv abonnement bij je internetprovider.

0 Kudos
Kameleon1987
Level 11

Je kan kijken ook via een ci+ module als je tv er geschikt voor is, wat bij vrijwel alle tv's het geval is. Dan ben je niet mediabox afhankelijk.

Hang aan je eigen tv een Google tv streamer en er is bijna niks wat je niet zonder een next of mini niet ook kan.

Het is wel zo dat opnemen dan niet kan tenzij je tv er zelf ondersteuning voor heeft via usb bijvoorbeeld icm een externe hardeschijf, en geringe aanvullende pakketten kan je niet afnemen.

0 Kudos
NoordTV
Level 1

Vorig jaar mei 2023 betaalde ik € 28,95; nu 2024 € 33.-  Dat is + 14 %

0 Kudos
NoordTV
Level 1

We hebben na de overstap van Tweak naar Odido nu glasvezel voor € 30.- (10 maand)
Toevoeging van TV is de eerste 10 maand gratis; daarna € 12,50 + € 5.- voor de mediabox.

0 Kudos
NoordTV
Level 1

Ik maak ook gebruik van een Google Chromecast en een Samsung- en Humax IHDR 5200C Recorder.

Het punt is dat een uitgekleed TV Start niet meer werkt met een Humax- of Samsung mediabox; zgn verouderd. (geen Dvb-signaal sturing meer; alleen nog iptv aansturing) en uitsluitend werkt met een Ci+module.

En € 33.- per maand is wel kostbaar voor heel basic TV kijken.

0 Kudos
NoordTV
Level 1

Een kennis heeft glasvezel bij een andere provider en bij Ziggo alleen Ziggo-TV Compleet + Mediabox XL voor een prijs van nog steeds € 20,87; ook nogal willekeur in tarieven dus.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de Humax IHDR 5200C met een smartcard (mag ook smartcard uit de ci+ module zijn) erin zou gewoon moeten werken voor live tv en opnames,

0 Kudos
HaJee83
Level 13

"We hebben na de overstap van Tweak naar Odido nu glasvezel voor € 30.- (10 maand)
Toevoeging van TV is de eerste 10 maand gratis; daarna € 12,50 + € 5.- voor de mediabox."

Maar waarom ga je dan met TV niet naar Odido? Dat is toch goedkoper dan bij Ziggo?

0 Kudos
NoordTV
Level 1

Inmiddels dit weekend Odido TV toegevoegd bij de glasvezel van Odido.

Het is jammer om na jaren afscheid te moeten nemen van Ziggo.

0 Kudos
youriy
Level 17

@NoordTV  schreef:

We hadden TV Basic zonder internet, interactief, 7 dgn terug etc.

Ziggo heeft dit gewijzigd in TV Start; geen interactief en geen 7 dgn terug kijken.

Ziggo heeft cliënten hier niet over geïnformeerd.

De door Ziggo verstrekte Mediaboxen Humax en Samsung zijn volgens de helpdeskmedewerkster verouderd.

Hier werkt de humax nog prima, ik begrijp niets van dit verhaal.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@NoordTV  schreef:

Ik maak ook gebruik van een Google Chromecast en een Samsung- en Humax IHDR 5200C Recorder.

Het punt is dat een uitgekleed TV Start niet meer werkt met een Humax- of Samsung mediabox; zgn verouderd. (geen Dvb-signaal sturing meer; alleen nog iptv aansturing) en uitsluitend werkt met een Ci+module.

En € 33.- per maand is wel kostbaar voor heel basic TV kijken.

@NoordTV Je geeft onjuiste informatie over het DVB-C signaal.

Zowel de Next als de Humax en mijn TV werken krijgen een TV signaal via DVB-C.

Zo ook de CI+, Cisco en Samsung die hier in de buurt gebruikt worden.

DVB-C blijft nog minstens 5 jaar actief bij Ziggo.

Alleen de Next mini gebruikt volledig IPTV, en de Next en de Mediabox XL voor opnames en replay en on-demand en de CI+ met interactieve TV mogelijkheid on-demand.

Er is dus niets veranderd en dat zal de komende jaren ook niet veranderen.

0 Kudos