1
Vraag
2
Reageer en help mee
w.schoonebeek

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Next Mini: communicatiefout?

Sinds ik de Next Mini geïnstalleerd heb (15-11-2022), krijg ik steeds een melding van een communicatiefout tussen de TV (Sony KDL-32WD757) en de soundbar (Sony Sound Bar HT-SF200). Het geluid valt dan soms even weg of schakelt tijdelijk over naar de TV-speakers.
De firmware van de TV was actueel (v8.234); de firmware van de soundbar heb ik geüpdatet naar de versie 1.12. Dit heeft in combinatie met de Next Mini niet het gewenste effect. Ter controle de oude mediabox opnieuw geïnstalleerd; in deze configuratie treedt het probleem niet op. Na opnieuw de Next Mini geïnstalleerd te hebben, is het probleem weer terug.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Hoe kan ik dit oplossen?
Met vriendelijke groet,
Willem Schoonebeek
** Moderator edit: Gegevens verwijderd ivm privacy **

5 Reacties 5
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@w.schoonebeek van harte welkom hier! Leuk dat je even langskomt.

Je hebt zelf al veel gedaan, super. Wel is het natuurlijk irritant dat er nog wat zaken niet lekker lopen. 

Wat er precies loos is, is lastig te zeggen, maar ik heb dit gevonden. Kan je daar iets mee?

w.schoonebeek
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de Optische Audio Kabel  van de TV naar de Sound Bar aangesloten. Ik kan echter de uitgang van TV Instellingen niet op Optische Audio Uitgang instellen. Gevolg is dat zowel de TV-speakers als de soundbar actief blijven. Tevens moet ik de soundbar nu handmatig inschakelen. Communicatiefout lijk nu niet meer op te treden. Workaround is het geluid van de TV op 'mute' zetten. Niet ideaal, maar werkt voor het moment.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
w.schoonebeek
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De instelling voor de Luidsprekers op extern audioapparatuur gezet. Hiermee is samenloop van TV-speakers en Soundbar verholpen.

Blijft het probleem nog spelen, dat de Soundbar niet mee opstart met de televisie.

w.schoonebeek
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op advies van Sony de Optische Audio Kabel vervangen door de HDMI-kabel en TV en Soundbar gekoppeld via Bravia Sync. Gevolg was, dat de communicatiefout direct terug was, derhalve uitgangssituatie weer hersteld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic