1
Vraag
2
Reageer en help mee
Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Ziggo Movies & Series L en XL geen 4K aanbod in de rubriek Movies

Maak  vrijwel geen gebruik van Ziggo Movies & Series L en XL maar gisterenavond even door het menu gebladerd en wat mij opviel is dat er geen aanbod was met 4k content bij Movies & Series L en XL onder de rubriek Movies . Bij series zijn er dan wel afleveringen in 4K te bekijken. Beetje teleurstellend.

14 Reacties 14
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geen films in UHD/ 4K staat dit ook niet bij de extra info? Bij de series staat het dus wel specifiek vermeld begrijp ik.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Bij Series scrol je naar beneden en zie je diversen series in 4K. Bij Movies is er geen aparte 4K content meer te zien als je naar beneden scrolt wat in het verleden wel het geval was met o.a. spiderman in 4K. Dus volgens mij zijn er geen 4K/UHD films aanbod op dit moment.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ziggo is overgegaan naar een andere Leverancier ViacomCBS en heeft veel content van HBO al van de Media Box gehaald, en klopt voorheen stond er ook in 4K Films en series, nu alleen Series 4K daar heb je gelijk in @Theotje 

 

Maar je kan als je film aanklikt, kijken onderaan wat er staat, SD/HD/4K dit wordt nu onderaan apart vermeld. 

Wie weet komt het kopje 4K weer terug in de toekomst.

 

 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

De aanleiding om te kijken hoeveel 4K films aanwezig zijn bij Ziggo was na een vraag van een collega die daar om vroeg. Helaas moet ik mijn antwoord aan hem schuldig blijven. Ik ben niet van plan om 226 films daarvan de info te bekijken. Bij huren zie je ook welke films in 4K  te bekijken zijn, zie ik net. Tip voor Ziggo om bij een nieuwe update  zoals bij serie en huren weer in 1 oogopslag te kunnen zien welke films in 4K zijn. 

Denk bijna zeker te weten dat er op dit moment geen 4K films in het aanbod zit. Zo ja, dan ben ik benieuwd hoeveel dat er dan zijn.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het Movies&Series aanbod van L en XL moet sowieso hetzelfde zijn. De uitgeklede versie is Movies&Series. Het enige verschil tussen Movies&Series L en XL is dat bij XL ook lineaire tv kanalen beschikbaar zijn 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Dat is juist. ik had dan eigenlijk Movies & series en Movies & series L moeten benoemen.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

(N)Iemand enig idee of er binnen Movies & series  UHD/4K films aanwezig zijn?

Kan eventueel een moderater laten weten waarom er geen apart deel met 4K films meer te zien zijn bij alleen Movies ? Of is mijn vermoeden juist dat alle aangeboden films alleen HD zijn momenteel.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal echt door een moderator moeten worden beantwoord mischien weet een andere mede klant dit, of zelf alle films nalopen en dan bij de info ofzo iets kijken. 

 

Dit staat hier en daar genoemd op de Ziggo pagina's. 

 

Met Movies & Series van Ziggo kan je al enkele films en series in 4K kijken. Ons 4K aanbod wordt steeds verder aangevuld. 

Flitskikker

Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes

The Hitman's Bodyguard is wel in 4K beschikbaar, maar ik kan ook geen overzicht vinden met alle 4K-films. Dan zou je ze inderdaad moeten nalopen, of iemand van Ziggo zou een uitdraai kunnen maken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Theotje,

Hopelijk heb je in de tussentijd al wat films in 4K kwaliteit kunnen zien, deze zijn namelijk wel degelijk beschikbaar. Denk bijvoorbeeld aan:

-Angel Has Fallen
-The Hitman's Bodyguard
-Hunter Killer
-Rambo: Last Blood

Los hiervan kun je via het kopje'' huren'' -bij ''ook in 4K'- 12 films in 4K kwaliteit huren.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Dank je wel Erik voor de info, maar mijn vraag was ook waarom het niet meer bij Movies mogelijk is welke films in 4K/UHD te bekijken zijn zoals wel bij series en bij huren. In het verleden kon je dat wel zien bij het scrollen naar beneden onder Movies met de tekst ''ook in 4K'. Komt die optie nog terug?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

De toekomst zal het uitwijzen, hierover is momenteel geen nieuws. 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Zo makkelijk kom je niet van mij af 😉 Waarom is die optie eruit gehaald alleen bij Movies? Vergeten bij de laatste software update van de Next?  En wat is dan de meerwaarde dat het wel te zien is bij serie en huren ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een 4/kUHD film huren is doorgaans iets duurder dan de SD of de HD versie kortom extra knaken, wellicht niet direct voor Ziggo maar zal mee kunnen spelen.

 

Zeker vanwege het punt dat er vanuit Ziggo in de media de aandacht op 'de beste kwaliteit ' wordt gevestigd mag je inderdaad ook bij de films een  4K sectie verwachten zodat je daar meteen heen kan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic